Paras KERMAPERUNA-ohjeesi?
Minä mokaan aina niiden kanssa ja kukaan ei syö. Teen ne näin:
Kuorin perunat, viipaloin, laitan vuokaan. Kaadan päälle purkin kermaa ja juustoraastetta ja suolaa. Laitan uuniin ja paistan kunnes perunat on kypsiä.
Mutta ne eivät maistu hyviltä. Kerma ui ällöttävästi erillään eikä maistu hyvälle. Miten te teette?
Kommentit (4)
kermassa. Voit ihan hyvin tehdä vanhan reseptin mukaan, mutta tällä kertaa laitat potut isoon kattilaan, kermat perään ja haudutat pienellä lämmöllä. Samalla voi vähän sekoitella, niin tärkkelys irtoaa perunasta. Sitten kaadat vuokaan ja uuniin. Hauduttaminen lyhentää paistoaikaa ja siksi näin tehden tulee paitsi parempaa, myös nopeammin valmista.
Mä en laita muuten ollenkaan juustoraastetta. Tulee mehevää muutenkin.
Voiko laittaa 1,5 % maitoa jos ei ole kermaa?
muista valita jauhoinen peruna
parhaat kermaperunat tulee kun perunat kuullottaa pannulla ensin, voit myös paistaa ensin uunissa puolituntia ilman kermaa
ja muistathan käyttää oikeaa kermaa eli kuohua
pitää paistaa hitaasti ja pitkään, perunoille jopa vähän liian pitkään, niin se kerma sakenee kunnolla. Pitäis olla vähintään 45 minsaa.
Muutenhan tämä on makuasia. Mä teen niin, että viipaloin perunat ja niiden joukkoon sipulia,sekoitan kermaan suolaa, vähän mustapippuria ja muskottipähkinää ja kaadan sen sitten perunoiden päälle. Juustoraastetta en laita.
Mut mä en tee kermaperunoita kovin usein, koska meidän mies ei tykkää.