Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä on uskonnollinen vakaumuksesi/ kuulutko johonkin uskonnolliseen yhteisöön?

Vierailija
03.11.2011 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tietenkään kuulu uskonnollisiin yhteisöihin.

Vierailija
2/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin kiinnostunut uskonnoista, mutta oma uskon kipinä on jäänyt syttymättä. Olen harkinnut juutalaisuuteen kääntymistä.

Näkemykseni mukaan jumalan olemassaolo on toissijaista, tärkeämpää on ihmisten usko jumalaan. Se on muokannut ihmisyhteisöjä siitä lähtien, kun ajattelumme on lajinkehityshistoriassa kivunnut riittävän korkealle abstraktiotasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimi täälläkin, moi!

Vierailija
4/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ateisti "järkisyistä", vaan kokemukselliselta perustalta. Nuorena etsin kovasti hengellistä kotia, mutta törmäsinkerran toisensä jälkeen siihen, että mieleni ei taivu uskomaan yliluonnolliseen.

Nykyään omaan vahvan ateistisen vakaumuksen, näin itseni osana ihmiskuntaa, eläinkuntaa, luontoa, maailmankaikkeutta...

Vierailija
5/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaista nyt vakaumukseksi voi sanoa. Mä olen siis sitä mieltä, että saattaa olla tai saattaa olla olematta. Ilman savolaisia viännöksiä.

Olen rivijäsen ev. lut kirkossa, mutta en kuulu senkään sisäpiireihin.

Vierailija
6/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen mitä raamattu opettaa. En nyt varsinaisesti kuulu mihinkään, kirkkoon vielä kuulun mutten ole käynyt pitkään aikaan

Vierailija
7/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten kuulu mihinkään uskonnoliseen yhteisöön, koska ne kaikki pelaa vaan omaan pussiin.

Vierailija
8/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten kuulu mihinkään uskonnoliseen yhteisöön, koska ne kaikki pelaa vaan omaan pussiin.

Vierailija
9/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakanauskonto mutta menkööt. Eli olen satanisti.

Vierailija
10/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev.luterilainen, uskon Jumalaan, mutta en ole silti kovin aktiivinen seurakuntalainen... usko tuo turvaa ja rukoilenkin aina välillä.

Vierailija
11/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, JT:t ovat kristittyjä (uskovat syntien anteeksi saamiseen ja ylösnousemukseen Kristuksen sovitusuhrin kautta), vaikka 90 % tuntuu muuta luulevan.

Vierailija
12/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä osallistu näihin rienausketjuihin, en edes lue niitä. Niissä on niin paljon valhetta, ettei kannata lähteä keskustelupalstoilla niitä oikomaan ja väittelemään asiasta joka on minulle liian pyhä.

Jos tulen joskus ovellesi, kysele sitten.

Vierailija
13/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

´´ semmonen´´ ei tarkoita 90%!! Mulle tulee niistä mieleen äärimuslimit!

Vierailija
14/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ateisti. Oli karu huomata miten kusetetuksi tuon uskonnon osalta joutui.

Vierailija
15/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

I have faith, just not in any particular deity.

Vierailija
16/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään maltillinen luterilainen jälleen.

Vierailija
17/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuulunut enkä aio kuuluakaan mihinkään uskonto hömppään. ei ole kastettukaan. Eivät edes koulun kaikki käydyt uskontotunnit saaneet päätä kääntymään.

Vierailija
18/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ev. lut. seurakunnasta, koska en kokenut saavani siltä mitään.

Ehkä olen etsijä ja epäilijä. Kunnioitan läheisteni uskoa ja minulla on ystävinä useita eri uskontokuntien edustajia.

Vierailija
19/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskon Jumalaan, kirkon toiminnassa mukana pääasiassa lasten kautta. Kiva olisi muutenkin, mutten ole oikein löytänyt mitään.

Vierailija
20/21 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä