Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko rippikoululeiri maksaa?

Vierailija
12.10.2011 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten veikkaisin jotakin hintaa 50 - 200 euron välillä.

Vierailija
2/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normileiri on suunnilleen 100e, erikoisleirit enemmän. Ei kata lapsen leirikuluja, halpa leiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiristä palkkaa? vai saako sitä enää ollenkaan?

Vierailija
4/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se nykyään jotain 60e, yövalvoja saa enemmän. Mutta olen huhupuheena kuullut, että jossain pääkaupunkiseudulla pitää isostenkin maksaa.

Isosena ei kyllä olla rahan takia. Ja saadan siellä viikon ruuat ilmaiseksi ja leirin. Ei isonen oikeasti töissä ole.

Vierailija
5/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aikanaan ollut isosena, ja en edes tiennyt, että siitä rahaakin sai:) Jyväskylästä minäkin, mutta leireillä olin pohjoisessa, kun sinne tehtiin täältä hiihtolomariparit.

Kyselin vain:)

T. se isosista kysellyt

6/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuvat paitsi siitä, että seurakuntien budjetit ovat itsenäisiä, myös siitä, että eri leirikeskusten maksut poikkeavat runsaasti.

Muistaakseni meillä viikon leiri täysihoidolla matkoineen on 130€.

Se ei kata kuin aivan murto-osan todellisista seurakunnalle aiheutuvista kustannuksista, eli hinta on jo ns tuettu hinta.

Maksuvapautustakin voinee omalta seurakunnalta hakea, mutta niissä täytyy olla talousselvitys. Rippileiri kuitenkin on vain kerran elämässä ja etukäteen tiedettävä meno. Mutta toki jos on oikeasti tiukassa tilanteessa, niin maksuvapautta myönnetään useimmissa seurakunnissa.

Antoisaa riparikesää lapsukaisillenne!

Se on monen nuoren elämässä yksi huikeimpia kokemuksia. Sen yhteishenkeä ja elämyksellisyyttä on vaikea muulla tavoin tavoittaa.

terveisin diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vierailija
7/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi harrastaa kilpaurheilua ja leiri oli tämän lajin leiri. Tosin en ollut siihen ollenkaan tyytyväinen. Tuntui, et ainoa asia joka leirillä oppi oli vittu-sanan käyttö. Meni pari kk karsia ko sana hänen puheestaan (sai vitosen sakon joka kerta kun sanan sanoi).

Ensi kesänä seuraavan vuoro ja kamala pähkäily mille leirille menee. Tavalliselle srk leirille vai jollekkin erikoisleirille. Jotkut erikoisleirit on jo täynnä, et aika pian täytyy päätöksiä tehdä. Esikoisen leirille varattiin paikka jo 1½v etukäteen.

Itse olin 80-luvun lopulla isosena ja palkka oli 500 mk per viikon leiri. Iso raha silloin. neljä leiriä kun veti, niin sai hyvät rahat.

8/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mä oon ehkä tässä asiassa vähän karu, mutta mun mielestä jos lapsi koko muun elämänsä ja vapaa-aikansa on jonkun harrastuksen parissa, niin rippileiri voisi olla "lomaa" siitä ja suunnata ajatukset vähän muualle. Mutta tämä on vain minun mielipide ja tiedän, että monella on oikein mielekkäitä ja hyviä kokemuksia erityisleireistä.

Ainakin Lapin vaelluksista olen kuullut pelkkää hyvää, siis vaellusripareista. Niissä luonnon keskellä karisee ihmisestä turhat roolit ja pelleilyt ja päästään jotenkin eri tavalla lähelle toisiaan ja Luojaakin.Mutta selvä on, että sellainen leiri maksaa enemmän, koska puitteet tulevat kalliimmiksi ja tarvitaanhan siihen erityisvarusteetkin.

Onneksi on monenlaista valinnanvaraa näissäkin: ei unohdeta, että myös niitä kaupunkirippikouluja on edelleen! Kaikki ei tykkää leirielämästä.

Vierailija
9/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman seurakunnan vaellusleiri Lapissa. Aivan huippuvetäjät ja hyvä yhteishenki.

Vierailija
10/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sellasesta saisi tietoa?

Vierailija
11/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikakallista KV-ripari Keuruulla viime kesänä 600 e.

Pidän vaan hintaa tosi kovana. Ja taitaa olla jo ensi kesän paikate menneet.

Vierailija
12/15 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sellasesta saisi tietoa?

ja hintakin oli ollut vaan 150€

Hän oli Ylöjärven seurakunnan kautta. Leiri oli ollut kuulem. mahtava.

Sieltä ainakin voi kysellä josko tietäisivät muitakin seurakuntai jos tarvis.

Vierailija
15/15 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa (Kotka-Kymin seurakunta) leiri (ma-la) maksoi noin 130 euroa. Hinta koostui täysin ruokailuista. Ruoat olivat kaikkien mielestä herkullisia. Kotkassa kyseisen leirikeskuksen ruoat ovat melkeinpä legendaarisen hyviä. Aina puhutaan, että jos leirillä ei ole muuta hyvää, niin on ainekin ruoka. Päivittäin sai aamupalan, lounaan, iltapäiväkahvit tuoreen leivonnaisen kera, päivällisen ja iltapalan, joten yhteensä viikolle kertyi reilu 20 ateriaa.