Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori perhe

Vierailija
03.11.2011 |

Millaista muilla alle 25v perheellisillä on? Onko raha, koti tms. ongelmia? Käykö kumpikin töissä vai toinen vain? Miten asutte? Onko omaa aikaa/ harrastuksia? Käyttekö kuinka usein viettämässä iltaa kaksin? Montako lasta?

Itse olen jotenkin väsynyt pörittämään arke ns. yksin. Teen kaikki kotityöt, hoidan vuoden ikäisen lapsen periaattessa yksin. Mies auttaa kun töiltään kerkeää. En voi itse palata töihin koska en saa lapselle hoitopaikkaa. Asumme maalla omakotitalossa ja pidämme muutamaa lemmikkiä. Kaksin käymme jossain syömässä tai juoksevilla asioilla kerran kuussa. Silloin lapsi menee mummolle. Alkoholia emme käytä juuri ollenkaan. Mies saattaa silloin tällöin ottaa saunakaljan. Talous on hyvällä mallilla. Mummot auttavat tarvittaessa. Ikään on 23/24. Olenko jotenkin itsekäs toivoessani helpompaa olla arkee vai pitääkö tyytyä siihen et asiat on jokseenkin hyvin ilma suurempia huolia? Välillä vaan väsyttää juosta muksun perässä päivästä toiseen joka ei ole kahta sekunttia samassa paikassa, eikä anna minkään tavaran olla paikoillaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun arkihan on helppoa...! Lues aloituksesi uudelleen.

Vierailija
2/3 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat on niin että kaikki mitkä tulee, myös menee. Saadaan ostettua kaikki tarvittava, mutta ison hankinnan edessä tarvitsee säästää. Mies töissä, minäkin lähden kohta tekemään osa-aikatöitä jos vain saan paikan.

Meillä kolme lasta, asutaan kerrostalossa.

Kummallakin omia harrastuksia (kuntosali, voimistelu), lisäksi lasten harrastukset jotka vievät aikaa. Aikaa vietetään kaksistaan (tai kaveriporukassa) 1-2 kertaa kahdessa kuukaudessa.

Alkoholia käytämme vain juhlissa tai illanistujaisissa, mies ottaa yleensä yhden annoksen joka työpäivän jälkeen. Hyvin usein sekin on ykköstä.

Kaksistaan käymme mökkeilemässä, illanistujaisissa, leffassa, syömässä tai ollaan vain hetki kotona käpertyneenä toisiimme ja nautitaan hiljaisuudesta.

Meillä minä hoidan pääasissa kaiken. Lapset, harrastuksiin kuskaukset, auton katsastukset, laskut, pyykit, ruoanlaiton ym.

Mies hoitaa sen minkä kerkiää ja minkä pyydän tekemään, jos en pysty tai jaksa.

Muistan esikoisen kohdalla tuon turhautumisen mikä tuli kun lapsen joka paikkaan piti mennä ja kaikkea kokeilla ja kun ei ollut sitä muuta seuraa kun kavereilla ei ollut vielä lapsia. Nyt kun on useampi lapsi niin ne viihtyy jo hetken keskenään. Toisaalta tekevät myös kolmin verroin tuhoa (tällä viikolla verhot revitty alas, ruoat heitelty lattialle, vessa kasteltu) ja erotuomarina saa olla 10 minuutin välein. Vanhemmat lapset kun ottavat vielä oikein nyrkein yhteen..

Et ole mielestäni itsekäs vaikka elämäsi kuulostaakin melko mutkattomalta tällä hetkellä. Kotona ollessa sitä ehtii ajatella vaikka mitä ja jos olette paljon lapsen kanssa kaksin niin ei ihme jos turhauttaa välillä. Lapsen seura kun ei ole samanlaista kuin toisen aikuisen. Ihan yhtälailla sitä alkaa väsyttää välillä jonkun aikuisen naama ja tavat jos päivästä toiseen katselee sen touhuja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhe yksin + lapset. Isukkia meidän elämässä ei ole kun jokatoinen vkonloppu ja satunnaisesti viikolla parin tunnin ajan. Raha-asiat ei tosiaankaa hirmu kehuttavasti ole, mut budjetin kun joka kuukaus laskee, laskut ja kaiken muun tarvittavan hoitaa niin kyllä tässä pärjää :)

Onhan tää puuduttavaa yksin pyörittää arkea, mutta parempi kuitenkin näin. Onnettomia kun yhdessä oltiin miehen kans. Kotitöihin hän osallistui paljon. Kaikin puolin meillä asiat oli hyvin keskenään, raha-asiat ja parisuhteessakin, kunnes sit mies ilmoitti ettei olekkaan enää onnellinen ja tahtoo elämältään muutakin kun pelkkää töissä ja kotona olemista. Iso pommi se, mutta siitä selvinneenä :) Asiat ei tällä hetkellä paremmin vois olla. Onnellinen oon kahdesta terveestä lapsesta, alkavista opiskeluistani ja siitä että lasten isä kuitenkin tahtoo osallistua ees jollain lailla näiden elämään.

En ymmärrä, miten ei ole mahdollista saada lapselle hoitopaikkaa. Kyllähän se kaupunki/kunta missä asutte, on velvollinen sellaisen hankkimaan jos molemmat vanhemmat tahtoo työelämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi