Tarhatäti ystävältäni kuultua... :((
Ystäväni on tarhassa töissä. Hän kertoi, että tarhatädit puhuvat heti kun pääsevät tauolle, lasten vanhemmista suut vaahdossa kaikkea mahdollsita, pahaa ym. Myös toisista tarhatädeistä, heti kun silmä välttää. Tuli ikävä olo. :(
Hän meinaa vaihtaa työpaikkaa heti kun mahdollista. Kokonaan muihin hommiin. Ei kuulemma sopeudu siihen ympäristöön. Ja tuo on yleistä.
Kommentit (25)
Mutta en usko, että kaikkialla. Mikäs siinä, kunhan ei lapset kuule.
Eikä aina pelkästään positiiviseen sävyyn. Mutta jos vanhemmat luulevat päiväkodin työntekijöiden käyttävän jokaisen taukonsa vanhemmista puhumiseen (saati pahanpuhumiseen), ovat he kyllä varsin väärässä. Katsokaas kun päiväkodin henkilökunnalla on omakin elämä, ja yleensä niillä tauoilla jutellaan omista jutuista tyäkavereiden kanssa.
Itse olen pyrkinyt aina keskustelemaan lapsista ja heidän vanhemmistaan vain tiimini kesken ja päiväkodin johtajan kanssa. Jotain yleisesti nähtyä asiaa on saatettu joskus keskustella läpi laajemminkin. Mutta eihän tietoja perheistä oikeastaan edes pidä kertoa eteenpäin ihmisille joita se ei kosketa - ei oikeastaan edes viereisen ryhmän tädeille jos he eivät ole hoitosuhteessa lapsen kanssa.
Olen ollut töissä päiväkodeissa, joissa on huono ryhmähenki. Se näkyy myös ikävänä puheena ja epäammatillisena asenteena. Suurimmassa osassa päiväkoteja ollaan kuitenkin asiallisia ja ammatillisia, sekä myös tyytyväisiä.
lto
en väitä etteikö naisvaltaisella alalla tälläistä tapahdu, mutta kuulisittepa miten ne miehet juoruu huh huh ihan samanlaista löytyy heiltäkin..... joten ei se nyt ihan vaan naisten juttu ole!
Ovatko miehet näille naisille jumalasta seuraava vai niin vieras käsite että olettavat miesten olevan jotenkin niin täydellisiä? Siis ihan vinkiksi kyllä miehetkin harrastavat juoruilua ja selkäänpuukotusta. Aiheet voivat olla ehkä hitusen eri kuin pukeutuminen, mutta silti eivät miehet ole aina käytökseltään kaikille lojaaleja.