"Mitä meistä puhutaan neuvolassa, päiväkodissa, opettajanhuoneessa.
naapurilla, perhekerhossa, hiekkalaatikolla, kaupan kassalla, työpaikalla, autokaupassa, vaatekaupassa, terveyskeskuksessa, hoitsujen taukohuoneessa, kuntosaliilla, lapsen jumppakerhossa..."
Täällä käytetään hirveästi aikaa ja energiaa siitä huolehtimiseen, mitä joku on ehkä sanonut tai ajatellut jossakin. Miksi?
Mitä väliä sillä mitä vaikka joku päiväkodin sijaisen apulaisen varamies juoruilee? Antaa puhua, täytyyhän pahantahtoisillakin pikkusieluilla olla elämänsisältöä.
Kommentit (8)
Itsekin haukun niitä kaikkia. Varsinkin niitä päiväkodin akkoja. Niitä yhdessä toisten vanhempien kanssa naureskellaan ja haukutaan. Jos joskus kuulisivat niin.....
ihminen että joku jaksaisi vatvoa asioitani jossain minuuttia pidempään. Jos Breivikin teko häipyi otsikoista viikossa, en ikinä pysty tekemään mitään joka säilyisi ihmisten mieleissä edes tuntia.
Mun lapsi on sellainen, josta koulussa juorutaan, että se on tyhmä ja sillä on vaikeuksia kaikessa ja hän on häirikkö. Tämän tuloksena tänä aamuna kansallista kasiluokkalaisten matematiikkakilpailua valvonut opettaja ei päästänyt häntä sisään kilpailusaliin. Siitä huolimatta, että vaikeudet evät koske matematiikkaa, jossa hän on poikkeuksellisen lahjakas, ja että matematiikanopettaja oli hänet kilpailuun ilmoittanut. Ehkä tämä ei kaada maailmaa, mutta suru oli kuitenkin aika suuri.
No, huh huh. Kai nostit rehtorin seinälle tuon takia. Ei noin saa tehdä.
Mun lapsi on sellainen, josta koulussa juorutaan, että se on tyhmä ja sillä on vaikeuksia kaikessa ja hän on häirikkö. Tämän tuloksena tänä aamuna kansallista kasiluokkalaisten matematiikkakilpailua valvonut opettaja ei päästänyt häntä sisään kilpailusaliin. Siitä huolimatta, että vaikeudet evät koske matematiikkaa, jossa hän on poikkeuksellisen lahjakas, ja että matematiikanopettaja oli hänet kilpailuun ilmoittanut. Ehkä tämä ei kaada maailmaa, mutta suru oli kuitenkin aika suuri.
No, huh huh. Kai nostit rehtorin seinälle tuon takia. Ei noin saa tehdä.
Mut ei tämä ole eka kerta.
... ainakin meidän opettajainhuoneessa. Mutta se on kyllä totta, että turha on murehtia muiden puheita, varsinkaan jos itse on elänyt niin kuin oikeaksi näkee.
Pitää aina vatvoa ja ylianalysoida kaikki. Lisätään tuohon vielä ne kaikki mietteet että "olenkohan liian läski" niin kaikki mietittävät asiat on lueteltu.:D
Sääli vaan, että joillain menee koko elämä noiden mietteiden kanssa "mitä ne musta ajattelee ja onkohan mulla liian isot jenkkikset.."
niin ehkä oli fiksua olla päästämättä lasta sinne. Saattaa häiritä muita. Olisiko hyvä sauma keskustella lapsesi kanssa käytöksestä ja mahdollisista seurauksista.