Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö 8-vuotiaasi, että vauva saa alkunsa seksistä?

Vierailija
01.11.2011 |

Tietääkö hän, miten se teknisesti tapahtuu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh teijän kanssa... ettekö oo muka ite kertonu!? Meillä tiedetään e-pillerit, kortsut ja kierukat!!! johan tietää meijän 6-vuotiaski!!! osaa selittää menkatki

Vierailija
2/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se luulee, että vauva saa alkunsa seksistelystä, muuten faktat ovat ihan oikein! 8-vuotiaalla alkaa kuukautiset neljän vuoden päästä, ja ihan hyvä, ettei asiassa ole mitään hämärää tai noloa.



Haluan, että hän voi tarvittaessa parin vuoden kuluttua kysyä minulta kaiken mikä askarruttaa, eikä tarvitse turvautua viidakkorumpuun tai mietiskellä itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se johdu siitä etteikö asiasta olisi puhuttu, mutta tuo tuntuu osoittavan hirvittävän vähän mielenkiintoa koko asiaa kohtaan. Kaikki mitä siitä puhutaan tuntuu menvän jonnekin "ohi" enkä tiedä muistaako mitään koko asiasta. Kai hänellä joku hämärä käsitys on.

Vierailija
4/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viel ton ikäselle..

Vierailija
5/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se luulee, että vauva saa alkunsa seksistelystä, muuten faktat ovat ihan oikein! 8-vuotiaalla alkaa kuukautiset neljän vuoden päästä, ja ihan hyvä, ettei asiassa ole mitään hämärää tai noloa.

Niinpä, voi alkaa jopa kahden vuoden päästä (tai vaikka vuodenkin) joten näkisin kyllä, että sen ikäisen tosiaan pitää näistäkin asioista tietää.

Vierailija
6/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut 10v ja 11v tietää varmaan aika hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis he KAIKKI tietävät. Eivät tiedä ihan kaikkea. ;0) Mutta siis asian tietävät. :0)

Vierailija
8/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v on kysynyt niin ahkeraan vauva-asioita (kun niitä syntyy joka puolella koko ajan), että tietää kyllä että "isi antaa vauvan siemenen äidille ja se laitetaan mahaan pippelillä vauvareiän kautta". Seksistä ei olla puhuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun häntä kiinnosti aihe silloin kun odotin pikkusisarusta. Ostimme aiheesta jopa jonkun (ruotsalaisen) kuvakirjan. Nyt poika on 6 v., mutta tällä hetkellä hän ei selvästikään mieti asiaa. En edes tiedä, minkä verran hän muistaa aikaisemmista keskusteluista.

Vierailija
10/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on kuulemma sitä, että mies ja nainen on ilman vaatteita ja kierii sängyssä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luokkakaveri oli muistaakseni valistanut kaikkia muita seksistä. Se oli "sitä, kun mies ja nainen menee alasti peiton alle ja hinkkaa itseään toisiaan vasten". Eli eivät tieneet muutkaan.



Aika pian kuitenkin asiat käytiin pintapuolisesti läpi ja 11-v ymmärtää jo koko tarinan juonenkäänteet pääperiaatteissaan. 10-v:tä ei vielä kovasti edes kiinnosta.

Vierailija
12/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v on kysynyt niin ahkeraan vauva-asioita (kun niitä syntyy joka puolella koko ajan), että tietää kyllä että "isi antaa vauvan siemenen äidille ja se laitetaan mahaan pippelillä vauvareiän kautta". Seksistä ei olla puhuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus syntyi. Silloin luettiin kirjasta kaikki, mutta hän ei ollut asiasta halukas keskustelemaan, vaikka oli kiinnostunut kirjoista. Sen koommin ei oo niin kauheasti puhuttu. Eli en tiedä, tietääkö. Hänen kaverinsa ovat sellaisia kilttejä loppuvuoden poikia, jotka leikkivät vielä pikkupoikien juttuja, eli en usko, että on kuuma aihe kaveripiirissäkään. Täytti juuri 8.

Vierailija
14/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tiennyt 8v. että lapsi saa alkunsa seksin avulla. Tiesi, että vauva saa alkunsa äidin siemenestä ja isän siemenestä, mutta ei sen tarkemmin. Koulussa ekalla opettaja oli myös kertonut heille, että lapsi saa alkunsa, kun äiti ja isä rakastavat toisiaan ja pitävät toisiaan hyvänä ja äidiltä tulee oma osansa vauvasta, ja osa isältä(joku oli tuota opelta kysynyt, ja opettaja oli selittänyt sen noin)



Sen, että mitä seksi on tarkalleen ottaen, tiesi 5 lk, kun tuli nuo asiat biologian tunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kun kysyivät. Ei siinä sen kummempaa. Selitys ilmeisesti tyydytti koska sen jälkeen asiasta ei ole kyselty. Selitin siis teknisesti kuinka vauva saa alkunsa(isä laittaa pippelinsä äidin pimppiin ja vauvansiemenet menevät siitä mahaan yms). Tosiaan en siitä munasolusta tainnut kertoa kun lapsia mietitytti että milloin he saavat lapsia ja ihmetytti että alkaako se vaan kasvaa itsekseen siellä mahassa.

Vierailija
16/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin odottaa kuopusta ja silloin kyselivät aika paljon ja vastasin kaikkiin kysymyksiin, vaikken mitään loppukoetta pitänyt, että ovatko nyt varmasti ymmärtäneet kaiken. Silloin oli helppo jutella, kun eivät pitäneet asioita hävettävinä.



Esikoinen on nyt 9v ja tuntuu tietävän ihan hyvin perusasiat. Kyseli juuri minkä ikäisenä kuukautiset alkaa ja ihmetteli usean vuoden ikähaarukkaa.

Vierailija
17/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei ole kasvatettu säkissä tietävät tuossa iässä. Miettikääpäs nyt itsekin, kyllähän sitä jo alle kouluikäisenä tiesi, ja viimeistään kouluun mennessä tällaiset tiedot uusien kaverien kesken leviää. :D

Vierailija
18/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että tunsi seksi sanaa.

Vierailija
19/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää. Olen suihkussa näyttänyt meidän 7v tytölle,mistä vauvat tulee. Itse siis näytin. Kyllä mielestäni tuon ikäisen tulisi jo tietää :)

Vierailija
20/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on avoimesti puhuttu seksistä jo monesti. Lapset ovat 7 ja 10. Olen kertonut, että se on kahden aikuisen välistä ja suotavaa silloin, kun rakastaa toista. Olemme puhuneet myös kuukautisista ja hedelmöittymisestä.



Itse pidän kuitenkin melkoisen huolestuttavana sitä, että vanhemman lapseni ollessa tokalla, monet luokkakaverit (pojat) kävivät pornosivuilla. Se kävi ilmi opettajan huolestuttua lasten pornograafisesta sanastosta ja käytöksestä. Lapsille voi "kauniisti" kertoa, miten asiat ovat, mutta liian yksityiskohtainen tieto onkin jo tuhoisaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi