Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotaanko lapsenne päiväkodissa usein telkkaria hoitopäivän aikana?

Vierailija
01.11.2011 |

Jos katsotaan, kuinka usein suunnilleen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran tai pari vuodessa ovat katsoneet jonkun opetusohjelman, muutta sekin on liittynyt johonkin ajankohtaiseen / opetettavaan asiaan.

Vierailija
2/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli varhaiset tulijat katsovat aamulla kun muut vielä nukkuvat ja samaten illalla jos haetaan myöhään niin katsovat kun yöläiset menee nukkumaan. Ihan ok systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes nähnyt siellä telkkaria, vaikka kaipa siellä sellainen jossain on. Kolmen vuoden aikana eivät ole katsoneet kertaakaan, eivät edes eskarilaiset.

Vierailija
4/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parivuotiaiden ei kuuluisi hoidossa kattoo ollenkaan. En kuitenkaan haluaisi olla se "hankala vanhempi" ja narista asiasta koska lapsi viihtyy paikassa ja pelkään että hän kärsii siitä, jos minä alan huomauttelemaan käytännöistä.

Tai pahinta et muut saa katsoa, mutta ei poikani, koska minö olen kieltänyt.

Miten ottaisin asian esille?

Vierailija
5/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo tämän syksyn aikana kun olen hakenut lapsia, ovat he olleet ainakin 5-6 kertaa tv:n äärellä.

Vierailija
6/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, minulla on täysin nämä termit hukassa..

Vierailija
7/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni, kun vanhemmat hakevat lapset kotiin, olisi mukava laittaa itse sitten se telkkari päälle vaikka pikku kakkosen ajaksi, että voi laittaa itse ruuan sillä aikaa. Enkä tarkoita, että pitää kotona koko ilta tuijottaa telkkaria, mutta jonkun aikaa, että saa vanhemmatkin henkäistä töiden jälkeen hetken.

Vierailija
8/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi perhepäivähoitajaa tekee töitä yhdessä tähän tarkoitukseen varatussa tilassa (käytännössä asunto jonka kunta on vuokrannut pphoitajien työpaikaksi).

Vierailija
9/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tullut tutuksi Puuha-Peten ja Ti-Ti Nallen kanssa. Meillä ei kotona niitä ole katsottu, mutta päiväkodissa kai sitten on. En tiedä kuinka usein katsovat, kyseessä on alle 3-vuotiaiden ryhmä. Minusta televisio ei kuulu päiväkotiin, eikä varsinkaan pienten ryhmään.

Vierailija
10/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vihjaissut asiasta muille vanhemmille? Luulenpa, että monet saattavat olla samaa mieltä kanssasi. Ehkä voisitte sitten yhdessä nostaa asian nätisti esille.

Vierailija
11/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mielestä hoidossa tulis telkkua tuijottaa.

Vierailija
12/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on ollu kahdessa eri pk:ssa enkä ole nähnyt kummassakaan telkkaria missään. Missähän päin Suomea näitä töllölapsia kasvatetaan?

Vierailija
13/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko aikanaolemme katsoneet telkkarista videoita n. 5 kertaa. Katsominen on liitetty johonkin teemaan ja ohjelmat erittäin tarkkaan mietitty. Muistan myös erään pakkastalven, jolloin jouduimme olemaan sisällä päivätolkulla, silloin katsoimme kerran videoita yhtenä ohjelmanumerona.

Kirjoja luemme ja satukasetteja kuuntelemma.

Vierailija
14/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että on yleinen käytäntö p-kodeissa, vaikka toisaalta ihmettelinkin, että jo tämän muutaman kuukauden ajan katsoneen niin useasti.

Vierailija
15/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että on yleinen käytäntö p-kodeissa, vaikka toisaalta ihmettelinkin, että jo tämän muutaman kuukauden ajan katsoneen niin useasti.

meidän päiväkodissa ei edes ole telkkaa enkä ymmärrä koska sitä kerkeisivät edes katsomaan.

Vierailija
16/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että katsovat päiväkodissa tv:tä, mutta nyt tänän syksynä eskarissa, ovat katsoneet joa varmasti vajaa 10 kertaa.. Tuntuu todella oudolta. Eikös eskari ole kuitenkin kouluun opettamista?!? Tarhassahan voidaan ottaa joku 15 min ja antaa lasten katsoa ehkä kerran kuussa joku kaapu.

Vierailija
17/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän tokaluokkalaisen opettajalla on ollut systeemi,että näyttää perjantaisin osissa laadukkaita lastenleffoja ja jakaa jonkun pienen namin, jso viikko on mennyt hyvin lasten käytöksen osalta. Se on musta ok, kun tosiaan katsovat sitten jonkun hyvän leffan kokonaan. Kaverin lasten päiväkodissa voi esim pyöriä joku Heinähattu ja vilttitossu, kun lapsia haetaan. Se on musta lastenkulttuurin aliarviointia (ja melkeiinpä raiskausta), että jotain elokuvaa näytetään hälyssä pätkittäin.

Vierailija
18/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko urani viiden vuoden aikana meillä ei ole katsottu kertaakaan. Päiväkodissamme on viisi ryhmää mutta ainuttakaan televisiota ei löydy..

Vierailija
19/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen katsoi päiväkodissa 6 vuoden aikana yhteensä kaksi kertaa televisiota, molemmilla kerroilla katsoivat piirretyn lastenelokuvan. Nuoremmat ovat olleet päiväkodissa neljä vuotta eivätkä ole katsoneet kertaakaan.

Itse en vanhempana hyväksyisi sitä, jos tv:n katselu olisi toistuvaa. Päivittäisestä katsomisesta olisin jo yhteydessä kunnan päivähoidon esimiehiin. Jatkuva TV:n katselu ei kuulu laadukkaaseen esiopetukseen.

Vierailija
20/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä. En tiedä onko edes tv:tä enkä todellakaan tenttaile hoitajia jokaisesta päivän tekemisestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän