Miten niin mies ei muka herää yöllä vauvan itkuun?
Höpöhöpö! Mitä luulette tapahtuvan, jos te vaikka joutuisitte sairaalaan ja mies jäisi vauvan kanssa kaksin kotiin? Ettei muka herää? Ne ei herää yleensä tasan tarkkaan sen takia, että niiden EI TARVITSE! Ne tietää, että joku muu hoitaa lapsen, joten ne voi vallan hyvin olla välittämättä herättelyistä ja oikeasti heräämättä. Jos taas tilanne olisi se, että kukaan muu ei olisi apuna, ne heräis ihan yhtä helposti kun kaikki muutkin.
Sainpas sanottua, kun ärsyttää nuo joidenkin miehet, jotka "ei herää vauvan itkuun, vaikka mitä tapahtuis".
Kommentit (10)
ja siellä se vauva huusi pinnasängyssään naama punaisena kun oli herännyt päiväuniltaan, isukki nukkui vieressä omassa sängyssään myös päivänokosiaan eikä herännyt ennen kuin kävin hänet siitä potkimassa hereille...
Nyt on kysyttävä että eikö se sun mies herää herätyskellon ääneen edes? Vai onko teillä joku sumutorvi herätykseen?
Ohis
se meni niin, että minä en herännyt vauvan itkuun, mies kylläkin =)
meillä minä, äiti, herään kun vauva kääntää kylkeä.. Isukki saattaa ihmetellä kovaa ääntä, kun vauvan ääntely muuttuu kiljumiseksi.
Miehen joutuu tönimään ylös, silloin kun haluan itse jatkaa lepoa. Usein en raaski toista herättää.
Minä en herännyt, jos mies oli paikalla. Jos olin yksin lasten kanssa kotona niin silloin heräsin ensimmäiseen vinkaisuus. Psykologista ja laiskuutta kenties, mutta toimii siis näinkin päin. Mitenkään huono tai lapsia laiminlyövä äiti en muuten ole :)
Olen kuullut ulos asti vauvan itkevän kun mies nukkuu viereisessä huoneessa.
Herätyskelloon mies herää. Ja herää esim. naapurin auton varashälyttimeen, johon minä taas en herää.
Onhan sitä tehty tutkimuksia, että miehet keskimäärin eivät herää kovin hyvin vauvan itkuun kun taas naisilla se on ihan ykkösherätin. Miehet taas heräävät helpommin hälytysääniin, naiset eivät niinkään.
meillä minä, äiti, herään kun vauva kääntää kylkeä..
Mies on niin herkkä uninen, että heräs aina ekana. Sitten kun lapset oli isompia, niin oppivat huutamaan isiä öisin, kun äitiä oli turha huudella kun se vaan nukkuin ;D
Minä en herännyt, jos mies oli paikalla. Jos olin yksin lasten kanssa kotona niin silloin heräsin ensimmäiseen vinkaisuus. Psykologista ja laiskuutta kenties, mutta toimii siis näinkin päin. Mitenkään huono tai lapsia laiminlyövä äiti en muuten ole :)
Tätä psykologista laiskuutta tai muuta vastaavaa minäkin epäilen miehissä yleensä olevan. Jos ei ole henkisellä tasolla vastuussa lapsista, niin ei silloin ole mikään ihme, ettei mukava uni katkea, kun alitajuisesti ajattelee jonkun muun hoitavan. Kyllä sikeäunisinkin ihminen oppii halutessaan heräämään lapsen itkuun.
ap
Ja siis ihan kokemuksen pohjalta. Kun esikoinen syntyi, jäin totaali yh:ksi ja heräsin joka pieneen inahdukseenkin. Nyt kuopuksen kohdalla en tosiaan herännyt vaikka vauva oli kuulemma huutanut pää punaisena =D
En minäkään herää esim. herätyskelloon jos tiedän että saan nukkua. Meillä tosin mies välillä herää vauvan itkuun ja välillä ei.
ja siellä se vauva huusi pinnasängyssään naama punaisena kun oli herännyt päiväuniltaan, isukki nukkui vieressä omassa sängyssään myös päivänokosiaan eikä herännyt ennen kuin kävin hänet siitä potkimassa hereille...