Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

varasin lääkäriajan (kilpirauhasen vajaatoiminnasta)

Vierailija
01.11.2011 |

Varasin ajan yksityiselle lääkäriasemalle sisätautilääkärille. Olihan se oikea erikoistumisala?

Nyt jännittää se, miten lääkäri suhtautuu, kun menen väsymystäni ja laiskuuttani suhtautumaan. Tiedän, että pelko on aiheeton ja naurettavakin, mutta voisitteko silti vähän tsempata? Miten lääkärit ovat suhtautuneet? Entä siinä tapauksessa, jos vajaatoimintaa ei ole löytynytkään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot olivat kuulemma rajalla, mutta kuitenkin normaalin rajoissa.

Melkein itkettää ajatella, että väsymys ja kärttyisyys todennäköisesti johtuu tästä kilpirauhasesta, mutta hoitoon "oikeuttava" raja ei täyty. Kannattaako käydä uudelleen, vai pitääkö tilanne vain hyväksyä?

Vierailija
2/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajalla. Tai oikeastaan pakotin lääkärin kirjoittaan reseptin, kun oireet olivat niin häiritsevät. Minun elämänlaatu parani kertaheitolla. Inhoan vähätteleviä lääkäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot olivat kuulemma rajalla, mutta kuitenkin normaalin rajoissa.

Melkein itkettää ajatella, että väsymys ja kärttyisyys todennäköisesti johtuu tästä kilpirauhasesta, mutta hoitoon "oikeuttava" raja ei täyty. Kannattaako käydä uudelleen, vai pitääkö tilanne vain hyväksyä?

varata aika toiselle lääkärille, kilpirauhasfoorumi-palstalla on suosituksia lääkäreistä. Jotkut lääkärit nimittäin määräävät lääkkeet raja-arvoillakin. Kannattaa toimia pian koska nuo lääkärit ovat hyvin suosittuja.

Vierailija
4/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvojeni pitää olla lähempänä liikatoiminnan rajaa, että koen olevani normaalivointinen. Eli ei muuta kuin lääkäriä vaihtamaan jos tämä ei suostunut lääkitystä kirjoittamaan. Itselläni on ollut siinä hyvä tuuri, että työterveydessä on ollut nimenomaan kilpirauhassairauksiin erikoistunut työterveyslääkäri hoitamassa tätä tautiani. Ei ole siis tarvinut tapella lääkityksistä.

Vierailija
5/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kasa epämääräisiä oireita, ja kun normi tk lääkäri ei löytynyt normilabroista mitään ja olo paheni vaan, otettiin kilpparikokeet ja sieltä se sitten löytyi. kilpirauhasen vajaatoiminta. hyvin ovat täällä ainakin suhtautuneet ja hyvin hoitavat asiaa eteenpäin. lääkitys alkoi välittömästi.

ja endokrinologi (?) on se, joka seuraa, en tiedä sitten kuuluuko juuri kyseiseen sisätautilääkäreiden kastiin.

Vierailija
6/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endokrinologia on sisätautien suppea erikoisala. Eli ihan oikealle lääkärille varasit ajan. Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut yleislääketieteen erikoislääkäri.

Vierailija
7/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosi ovat rajojen sisällä tai vain vähän huonot, (Suomessa liian suuret) niin useimmat lääkärit seuraavaksi ehdottavat kuntoilua, terveellistä ruokavaliota ja pitävät sinua ehkä masentuneena.

Vierailija
8/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissa maissa saa lääkityksen paremmilla arvoilla kuin Suomessa, tarkoitin.

Vierailija
9/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosi ovat rajojen sisällä tai vain vähän huonot, (Suomessa liian suuret) niin useimmat lääkärit seuraavaksi ehdottavat kuntoilua, terveellistä ruokavaliota ja pitävät sinua ehkä masentuneena.

Vierailija
10/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyshuollosta. sain lääkityksen ja olen kuin eri ihminen nyt vuotta myöhemmin. Muistan eläväsäti kun istuin siellä aulassa ja odotin että lääkäri pyytää sisälle, haukottelin ja haukottelin ja väsytti ja kello oli 11 aamupäivällä... Nykyään kunnon yöunet riittää, ei tarvitse vetää päikkäreitä kuin tosi harvoin.

Vierailija
11/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvoilla on merkitystä, jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa mutta arvot eivät ole tarpeeksi huonot lääkitykselle- jää ilman hoitoa.

Vierailija
12/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyshuollosta. sain lääkityksen ja olen kuin eri ihminen nyt vuotta myöhemmin. Muistan eläväsäti kun istuin siellä aulassa ja odotin että lääkäri pyytää sisälle, haukottelin ja haukottelin ja väsytti ja kello oli 11 aamupäivällä... Nykyään kunnon yöunet riittää, ei tarvitse vetää päikkäreitä kuin tosi harvoin.

Vierailija
13/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi vaan just noin kuin yllä ja lisäksi lääkäri epäili jo bipolaarisuutta. Eli on myös lääkäristä kiinni suhtautuminen.

Ruokavaliolla voi vaikuttaa yleistilaan mutta, jos on oikea sairaus, ei se sitä poista kuitenkaan.

Vierailija
15/16 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvoilla on merkitystä, jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa mutta arvot eivät ole tarpeeksi huonot lääkitykselle- jää ilman hoitoa.

tarkoitin liikunnan ja ruokavalion vaikutusta itse kilpirauhasarvoihin. Voiko rajalla olevia arvoja nostaa niillä itse? Vai onko vain yleisesti reippaampi olo kun reippailee :)

Vierailija
16/16 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up