Lasteni joululahjat, mitä mieltä?
Kaksi poikaa, täyttävät loppuvuodesta 8 ja 10.
8v saa:
Nintendo 3ds plus siihen kaksi peliä
Ninjago legoja kaksi isoa pakettia
Lego Ninjago- paitoja 4kpl
NinjaGo-pyyhkeen
(hah, arvaatteko mikä on tällä hetkellä in pojan elämässä ;D )
Kaksi leffaa
Kaksi Bakugan-juttua, vähän isompia pakkauksia nekin
Lisäksi vielä karkkia, jotain pehmoista esim pyjama tms. Ehkä jokin kirja.
10v. saa
Nintendo 3ds plus kaksi peliä siihen
Kaksi isoa pakettia Pirates of Caribbean legoja
Kaksi leffaa
Angry Birds-pyyhkeen
Sikun/Bruderin traktorin ja jonkun lisäosan siihen sekä samoilta valmistajilta ruohonleikkuri ja moottorikelkka. Tekis mieli vielä ostaa noille sellainen "navetta"..
Jotain vaatetta, ehkä paita+housut-setti, pyjama, karkkia ja jokin kirja.
Muita lahjoja lapset ei tule saamaan, mä olen ainoa joka heille mitään ostaa. Onko ok lahjat? Pojat ei oikein osanneet toivoa juuri muuta, kuin nuo legot, nintendot ja pelejä. Ja ne tietyt leffat.
Kommentit (30)
Eikö teidän lapset saa kummeilta, sediltä, tädeiltä, isovanhemmilta mitään?
Meillä opetetaan lapset iloitsemaan vähemmästä. Muistan kun seurasin kummityttöni touhuja avatessaan kymmeniä lahjapaketteja, täysin ilmeettömänä, selän taakse heitellen sitä mukaa kun oli avannut. Karmivaa. Roinaa annettiin kuin hädässä eikä lapsi innostunut mistään.
Järki käteen myös vanhemmat. Jotenkin tuntuu että mitä köyhemmistä oloista itse ollaan, sitä vimmatummin kaikkea lapsille nyt ostetaan.
Useimpia pelejä pystyy pelaamaan kaksinpeleinä kun on molemmilla konsolit, lisäksi ei tule riitaa pelaamisesta kun saavat kumpikin omat.
Meillä opetetaan lapset iloitsemaan vähemmästä. Muistan kun seurasin kummityttöni touhuja avatessaan kymmeniä lahjapaketteja, täysin ilmeettömänä, selän taakse heitellen sitä mukaa kun oli avannut. Karmivaa. Roinaa annettiin kuin hädässä eikä lapsi innostunut mistään.
Järki käteen myös vanhemmat. Jotenkin tuntuu että mitä köyhemmistä oloista itse ollaan, sitä vimmatummin kaikkea lapsille nyt ostetaan.
enkä ole huomannut heidän siitä pilalle menneen, että jouluna saavat avata monta pakettia...
Ei saa.
Isommat sisarukset (eri isälle), ja he saavat isänsä suvun puolelta joka ikinen joulu oikeasti ainakin jätesäkillisen verran lahjoja per naama. Joten mun on ihan pakko yrittää näille pienemmille myös saada kehitettyä enemmän kuin yksi tai kaksi lahjaa. Voitte kuvitella, miten pienemmät itkee kun he saavat joka joulu vähemmän.. mutta ei mun varat vaan riitä yksinään ostamaan kahdelle samaa määrää, mitä toiset saavat isolta suvulta. Siksipä mä yritän oikeasti toteuttaa heidän joululahjatoiveensa viimeistä myöden. (Toki tietyissä rajoissa. En ostanut läppäriä tai oikeaa kania tai lehtipuhallinta jota toivottiin).
Meillä ainakin saman ikäisille pojille tärkeää, että on omat mielipyyhkeet.
Muuten vaikuttaa todella hyviltä lahjoilta. Meillä lapset ei saa yhteensäkään noin paljon, vaikka jotain muiltakin kuin meiltä saavat.
Mutta varmasti ovat pojat tyytyväisiä.
juu kyllä tuossa varmaan on lahjoja riittävästi. Se mitä itse miettisin on, että millaiseen toimintaan haluan veljeksiä kannustaa. Sinällään nintendot on kivoja, mutta ne ei välttämättä rakenna sellaista yhteistä kivaa veljesten touhua. Näin ollen minä varmaan sinuna harkitsisin sellaisen perhekivaa lahjan hankintaa myös eli esim jonkun hyvän lautapelin ostaisin, jota sitten joulunpyhinä vois pelata kaikki yhdessä. Esim pojat varmaan tykkäisivät siitä strategia pelistä, jossa rakennetaan junarataa kilpaa toisten kanssa .
Multa on jäänyt lapsuuden jouluista mieleen lähinnä lahjoista se, kun koko perhe sai aina yhden uuden yhteisen lautapelin ja miten hauskaa oli sitten kun yhdessä sitä pelattiin joulunpyhinä.
ai niin ja yksi mikä lahjoistasi puuttuu on liikuntaan kannustava juttu. Pelien ja elokuvien tuijottelu kun yksinään ei saisi olla tuon ikäisen aktiviteettia. ELi miten olis rattikelkat, luistimet, sukset tai vaikkapa laskettelureissu yhtenä lahjana?
Ei saa.
Isommat sisarukset (eri isälle), ja he saavat isänsä suvun puolelta joka ikinen joulu oikeasti ainakin jätesäkillisen verran lahjoja per naama. Joten mun on ihan pakko yrittää näille pienemmille myös saada kehitettyä enemmän kuin yksi tai kaksi lahjaa. Voitte kuvitella, miten pienemmät itkee kun he saavat joka joulu vähemmän.. mutta ei mun varat vaan riitä yksinään ostamaan kahdelle samaa määrää, mitä toiset saavat isolta suvulta. Siksipä mä yritän oikeasti toteuttaa heidän joululahjatoiveensa viimeistä myöden. (Toki tietyissä rajoissa. En ostanut läppäriä tai oikeaa kania tai lehtipuhallinta jota toivottiin).
aika erikoinen suku...tarkoitatko siis että te asutte kaikki yhdessä, mutta miehen suku huomioi vaan ns biologiset lapset??
Mulla 3 lasta ja mä ostan myös kalliita lahjoja, toki myös halpoja ja enemmän kuin sä. Ja harvat lahjat meillä jäävät pölyttymään nurkkiin. Toki ikäkausina on eri lelut leikeissä, mutta ostan aina sitä mitä toivovat, joten niillä myös leikitään ja niitä käytetään.
lautapelejä, entisilläkään kukaan ei juuri jaksa pelailla joten en ajatellut uusia ostaa. Yleensä joka joulu ovat saaneet jotain lautapelejäkin, mutta nyt jätän väliin.
Ulkoiluvarusteet noilla jo on, edelleen hyväkuntoiset ja sopivat. Siis luistimet, mailat, kiekot, kelkat ja pulkat ja suksetkin. Mutta voi kyllä olla, että uudet sukset vois tulla tarpeeseen. Pitää tutkailla asiaa.
En vain halua ostaa halpaa "tilpehööriä", joka hajoaa samantien yms. Ja pyyhkeet tulee aina tarpeeseen, mieluummin sitten ostan jotain lasten silmiä miellyttävää kuin jotain ihan tavispyyhkeitä heille. Ja kukaan muu ei lapsille osta yhtään mitään. Joten mitään muita lahjoja eivät tule saamaan.