Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasteni joululahjat, mitä mieltä?

Vierailija
01.11.2011 |

Kaksi poikaa, täyttävät loppuvuodesta 8 ja 10.

8v saa:

Nintendo 3ds plus siihen kaksi peliä

Ninjago legoja kaksi isoa pakettia

Lego Ninjago- paitoja 4kpl

NinjaGo-pyyhkeen

(hah, arvaatteko mikä on tällä hetkellä in pojan elämässä ;D )

Kaksi leffaa

Kaksi Bakugan-juttua, vähän isompia pakkauksia nekin

Lisäksi vielä karkkia, jotain pehmoista esim pyjama tms. Ehkä jokin kirja.

10v. saa

Nintendo 3ds plus kaksi peliä siihen

Kaksi isoa pakettia Pirates of Caribbean legoja

Kaksi leffaa

Angry Birds-pyyhkeen

Sikun/Bruderin traktorin ja jonkun lisäosan siihen sekä samoilta valmistajilta ruohonleikkuri ja moottorikelkka. Tekis mieli vielä ostaa noille sellainen "navetta"..

Jotain vaatetta, ehkä paita+housut-setti, pyjama, karkkia ja jokin kirja.

Muita lahjoja lapset ei tule saamaan, mä olen ainoa joka heille mitään ostaa. Onko ok lahjat? Pojat ei oikein osanneet toivoa juuri muuta, kuin nuo legot, nintendot ja pelejä. Ja ne tietyt leffat.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin lasten kanssa.

Vierailija
2/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ihana äiti, ja on ihanaa kuin ajattelet lapsiasi ja yrität parhaasi että he saisivat yhtä hyvän joulun kun vanhemmat sisarukset(:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun surullista, ettei heillä ole muita aikuisia elämässä jotka muistaisivat.

Vierailija
4/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lapset saa kummeilta, sediltä, tädeiltä, isovanhemmilta mitään?

Ei saa. Isommat sisarukset (eri isälle), ja he saavat isänsä suvun puolelta joka ikinen joulu oikeasti ainakin jätesäkillisen verran lahjoja per naama. Joten mun on ihan pakko yrittää näille pienemmille myös saada kehitettyä enemmän kuin yksi tai kaksi lahjaa. Voitte kuvitella, miten pienemmät itkee kun he saavat joka joulu vähemmän.. mutta ei mun varat vaan riitä yksinään ostamaan kahdelle samaa määrää, mitä toiset saavat isolta suvulta. Siksipä mä yritän oikeasti toteuttaa heidän joululahjatoiveensa viimeistä myöden. (Toki tietyissä rajoissa. En ostanut läppäriä tai oikeaa kania tai lehtipuhallinta jota toivottiin).

aika erikoinen suku...tarkoitatko siis että te asutte kaikki yhdessä, mutta miehen suku huomioi vaan ns biologiset lapset??

Nämä uusperhekuvioiden ja yhden aikuisen perheen lahjasysteemit usein poikkeavat ydinperheen lahjatilanteesta.

Meillä neljä lasta, joista kaksi vanhinta ex-mieheni kanssa. Nykyisen miehen kanssa elämme siis uusperheenä yhdessä. Nykyisen miehen perhe ja suku huomiovat kaikki neljä lasta, tosin kahta pienempää ehkä hiukan enemmän, mutta exän suku huomioi vain exän lapset (lukuunottamatta mummoa, joka huomioi myös nämä meidän pienemmät). Minusta tämä on luonnollista. Emme asu yhdessä eksan kanssa eikä hänellä ole juuri kontaktia meidän nuorempiin lapsiin, suvusta nyt puhumattakaan. Sen sijaan nyk. miehen suku näkee yhtä paljon meidän vanhempia ja nuorempia lapsia.

Mutta ap, kauniista ajatuksesta huolimatta lahjasi ovat minusta aika runsaat!

Vierailija
5/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lapset tykkäävät. Tässä joululahjajutussakin on monta koulukuntaa. Itse en ymmärrä miksi lapset pitäisi opettaa siihen, että paketteja on max kaksi ja siinä se. Ne lahjat nyt vaan on lapsille tärkeitä. Toki joulu on paljon muutakin; tunnelmaa, yhdessä oloa, hyvää ruokaa, mutta kylläpä vaan itsekin lapsuudesta muistan, että kaikkein eniten odotettiin aina niitä lahjoja. Oli kivaa kun paketeista löytyi niitä toivottuja leluja ja myös yllätyksiä ja niillä sitten leikittiin joulun pyhät.

Itselläni on kolme lasta ja joka vuosi toteutan 3 eniten toivottua toivetta ja sitten lisäksi jotain muuta. Meillä lapset saavat paketteja myös kummeilta ja mummeilta. Etenkin mummit ostavat yleensä hyötylahjoja kuten vaatteita yms. mutta niin vain lapseni osaavat arvostaa myös niitä pehmeitä paketteja. Yöpuvut, pyyhkeet, lakanat ovat ainakin minun lapsillani suosiossa. Itse en talviliikuntavälineitä anna lahjaksi, koska esim. luistimet ja monot on hyvä olla itse sovittamassa jalkaan ja toisaalta minusta ne kuuluvat ihan lapsen perusvarustukseen.

Vierailija
6/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt jaksa mistään googlata mutta käsitin että tuo on lelutraktori?

Vierailija
7/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 10v (huom, vasta sen verran täyttävä) poikani leikkii traktoreilla. Eipä juuri muilla leluilla niin leikikään, traktorit ja maatalouskoneet on pojan suosikkeja. Joten kyllä, mä annan lapseni edelleen leikkiä ja ostan jopa leluja niitä leikkejä varten.

t.ap

Vierailija
8/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tältä palstalta voi löytyä naisia joiden mielestä

Exän,exän perheen ja exän suvun pitäisi ostaa lahjoja lapsille jotka ei ole heille mitään verisukua ja joiden isä/äiti on ns.ventovieras????

Vierailija
9/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa lapselleni joululahjaksi semmoisen Lego-pään, siis semmoisen säilytysrasian.

Vierailija
10/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lapset saa kummeilta, sediltä, tädeiltä, isovanhemmilta mitään?

Ei saa. Isommat sisarukset (eri isälle), ja he saavat isänsä suvun puolelta joka ikinen joulu oikeasti ainakin jätesäkillisen verran lahjoja per naama. Joten mun on ihan pakko yrittää näille pienemmille myös saada kehitettyä enemmän kuin yksi tai kaksi lahjaa. Voitte kuvitella, miten pienemmät itkee kun he saavat joka joulu vähemmän.. mutta ei mun varat vaan riitä yksinään ostamaan kahdelle samaa määrää, mitä toiset saavat isolta suvulta. Siksipä mä yritän oikeasti toteuttaa heidän joululahjatoiveensa viimeistä myöden. (Toki tietyissä rajoissa. En ostanut läppäriä tai oikeaa kania tai lehtipuhallinta jota toivottiin).

aika erikoinen suku...tarkoitatko siis että te asutte kaikki yhdessä, mutta miehen suku huomioi vaan ns biologiset lapset??

Nämä uusperhekuvioiden ja yhden aikuisen perheen lahjasysteemit usein poikkeavat ydinperheen lahjatilanteesta.

Meillä neljä lasta, joista kaksi vanhinta ex-mieheni kanssa. Nykyisen miehen kanssa elämme siis uusperheenä yhdessä. Nykyisen miehen perhe ja suku huomiovat kaikki neljä lasta, tosin kahta pienempää ehkä hiukan enemmän, mutta exän suku huomioi vain exän lapset (lukuunottamatta mummoa, joka huomioi myös nämä meidän pienemmät). Minusta tämä on luonnollista. Emme asu yhdessä eksan kanssa eikä hänellä ole juuri kontaktia meidän nuorempiin lapsiin, suvusta nyt puhumattakaan. Sen sijaan nyk. miehen suku näkee yhtä paljon meidän vanhempia ja nuorempia lapsia.

Mutta ap, kauniista ajatuksesta huolimatta lahjasi ovat minusta aika runsaat!

ja varsinkin oikea elävä kani olisi ollut paljon parempi ratkaisu kun tollanen "krääsämäärä"

Myös se lehtipuhallin ois parempi lahja kuin jotkut pelikoneetX2.

Vierailija
11/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan poikien isän puolelta se suku noille verisukua. Vai enkö vain ymmärtänyt tuota ohis-viittausta? Mutta en mä silti oleta enkä odota mitään, mä oon tottunut että meidän elämä on näin ja vain minä yksin hommaan pojille mitään.

Ja sitten siihen, että ois ollut parempi se oikea kani ja läppäri yhteiseksi ja lehtipuhallinkin vielä!

Meillä on jo lemmikkieläimiä, yhtään enempää ei oteta. Mulla ei ole aikaa hoitaa niitä, enkä voi olettaa että 10-v olisi vastuussa eläimen hoitamisesta. Yhteisellä läppärillä eivät todellakaan tee yhtään mitään, tässä koneella saavat olla pienen hetken päivässä. Ja se lehtipuhallin. Siis se on se sellainen oikea, aikuisten käyttämä puutarhavempain. Kuinka moni ihan oikeesti ostais sellaisen 9-vuotiaalleen lahjaksi? :O

Vierailija
12/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin tuohon joku tarttuu.. mulla siis riittää aika nykyisille eläimille, lapsille, kodille, työlle ja arjelle. Mutta ei enää yhdellekään lisäeläimelle.

Vierailija
13/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tältä palstalta voi löytyä naisia joiden mielestä

Exän,exän perheen ja exän suvun pitäisi ostaa lahjoja lapsille jotka ei ole heille mitään verisukua ja joiden isä/äiti on ns.ventovieras????

ostan lahjan tyttäreni miesystävän lapselle, joka usein vierailee luonani isänsä ja tyttäreni kanssa. Täytyy sanoa että äitinsä todella on minulle ventovieras en ole koskaan tavannut. Enkä koe mitenkään olevani edes isovanhempi lapselle.

Vierailija
14/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla neljällä lapsella on siis sama isä mutta kahdella vanhemmalla eri äiti????

Sinä joka asut omien lastesi kanssa et asu lasten isän kanssa????

Vierailija
15/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkisinkin tuli mieleen, että tulitko tänne vain pröystäilemään niillä? Saako molemmat oman Nintendon??

Vierailija
16/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappeihin ja nurkkiin lojuman aika pian.

Legot ok, kun niitä pystyy hyödyntämään muissakin legoleikeissä. Pyyhe on pian unohdettu, samoin leffat. Nintendo kiinnostaa hetken, kohta ei.

Mä ostelin lapsille ihan hirveästi tavaroita joululahjoiksi vielä 4-5v sitten. Sitten tajusin, että ne kyllästyy kaikkeen heti ja ettei kolmannen lahjan jälkeen muilla lahjoilla ollut enää mitään väliä. Yksikin riittää.

Me ollaan nyt monta joulua tehty niin, että jokainen saa yhden isomman laadukkaan, tarpeeseen tulevan lahjan ja that's it. Ei tule turhia angrybirdspyyhkeitä.

Vierailija
17/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten molemmille siihen omat pelit?

Vierailija
18/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot ok, kun niitä pystyy hyödyntämään muissakin legoleikeissä. Pyyhe on pian unohdettu, samoin leffat. Nintendo kiinnostaa hetken, kohta ei.

Mä ostelin lapsille ihan hirveästi tavaroita joululahjoiksi vielä 4-5v sitten. Sitten tajusin, että ne kyllästyy kaikkeen heti ja ettei kolmannen lahjan jälkeen muilla lahjoilla ollut enää mitään väliä. Yksikin riittää.

Me ollaan nyt monta joulua tehty niin, että jokainen saa yhden isomman laadukkaan, tarpeeseen tulevan lahjan ja that's it. Ei tule turhia angrybirdspyyhkeitä.

kyllä niillä pelataan edelleen. Ostan muutaman opelin tänä jouluna lahjasi niihin.

Vierailija
19/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvät lahjat jos ei keltään muilta saa:S itse tykkäsin pienenä että oli mahdollisimman paljon lahjoja:D

Vierailija
20/30 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on utelias, aktiivinen ja todella kova leikkijäpoika, jolla ei tosiaankaan jää legot tai nintendot kaappiin lojumaan.

Ja miksi oletat että se pyyhe jää käyttämättä?

Minusta ap:n lahjat vaikuttavat erittäin hyviltä, jos tosiaan lahjoja ei tule muilta. Ainakin meidän perheessä olisi lapset enemmän kuin iloisia. Eri asia, jos lahjoja pukkaa mummeilta, kummeilta ja kavereilta lisäksi - sitten riittäisi yksi "kunnon" lahja vanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän