Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisin kokemuksia ja mielipiteitä aiheesta influenssarokotus ja raskaus

Vierailija
01.11.2011 |

Olen rv 27 raskaana ja jo jonkin aikaa yrittänyt kovasti miettiä, kannattaako tuo kausi-influenssarokotus ottaa vai ei. Nythän sitä suositellaan toista kertaa myös raskaana oleville ja sanotaan, että se suojaisi vauvaa puolivuotiaaksi. Se kuulostaisi aika hyvältä, kun vauva syntyy keskelle influenssakautta. Esikoisen aikaan otin sikapiikin ja kaikki meni hyvin, mutta jotenkin jälkikäteen on ruvennut hirvittämään... Haluaisin tehdä ratkaisun, joka olisi masuvauvan kannalta paras.

Miten muut raskaana olevat aiotte toimia? Onko kenelläkään viime syksynä rokotteen ottaneella mitään kommentoitavaa asiasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa tilanteessa. Aluksi kyllä kieltäydyin piikistä, mutta sitten sairastuin ihan perusnuha-flunssaan, joka oli ihan hirveä sairastaa raskaana ollessa, kun ei saanut juurikaan lääkkeitä tai nenäsumutteita käyttää. Päädyin sitten ottamaan rokotteen

Vierailija
2/5 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otin viime vuonna raskaana. Pari kertaa taudin sairastaneena ei kiitos enää.

Kys. rokotetta on annettu jo vuosikaudet. Pitäisi ymmärtää, että se on täysin eri kuin pahamaineinen sikapiikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influvac-influenssarokotteen, nyt olen raskaana rv 39.

Kuten aiemminkin mainittiin, tuo rokote on ollut käytössä useita vuosia ja tutkittu turvalliseksi.

Rokotuskohta oli vajaan vuorokauden hieman hellänä, mutta mitään muuta haittaa rokotteesta ei ole ollut.

Ja nyt vauvakin saa sitten immuniteetin influenssaa vastaan, en vain minä.

Vierailija
4/5 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ottanut ikinä influenssarokotusta, oon tosin ollut muutenkin aika perusterve ja sairastan flunssaa n. 1-2krt/2 vuoteen. Silloin kun sikainfluenssarokotetta alettiin antaa (lokakuu 09) olin juuri synnyttänyt (tytär oli silloin n.1kk) mut en ois ottanutkaan vaikka sitä ois alettu antaa aikasemminkin. En ottanut tytölle myöskään puolivuotiaana mitään influenssarokotukset, on saanut vain ihan perusrokotukset.

Tänä syksynähän muuten tohon influenssarokotteeseen on lisätty myös sikapiikki ;)

Eiköhän tää oo ihan sun päätös, jos oot paljon sairasteleva niin otat ja jos et niin jos mä oisin sä niin jättäisin väliin :) Täs oli mun kirjoituksen pointti :)

Vierailija
5/5 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän, että oma päätöshän tämä on, mutta mukavaa saada muilta näkemyksiä asiasta, kun ei satu olemaan raskaana olevia ystäviä, joiden kanssa voisi asiaa puida.. :) Ja tosiaan ensisijaisesti yritän ajatella asiaa vauvan kannalta, kun syntyy keskelle influenssakautta. Vaikka eipä se influenssan sairastaminen itsellekään raskaana ollessa varmaan niin herkkua kyllä ole... Saapi laittaa lisää mielipiteitä, jos löytyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi