Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä: kun vauva 5vk, mies poissa 5vk

Vierailija
01.11.2011 |

Meillä siis tilanne se, että ensi viikolla esikoinen 5 vkoa 'vanha', ja mies lähtee 5 vkoksi työmatkalle aasiaan. Mitä ajatuksia herättää? Suostuisitteko, pärjäisittekö? Pimeä syksykin! Kaiken lisäksi sellainen matka että lennot maksetaan itse, kulut saa sitten joskus takas..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos matka on pakollinen, niin sitten vaan. Oma mieheni ei varmaan suostuisi jos vaan olisi vaihtoehtoja.

Mä lähtisin kanssa mukaan.

Vierailija
22/26 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut viimiset puoli vuotta lapsen kanssa kaksistaan. Mies on armeijassa ja tulee viikonloppusin kotiin, jos edes sitäkään. Se on tottumis kysymys. Alussa se tuntuikin kamalalta, nyt siihen alkaa tottua ja kohta se on ohi. Joten 5 viikkoa menee todella nopeasti ja 5 kk:n ikäinen vauva ei vielä osaa niinkään ihmeellisiä asioita sun muuta. Meillä lapsi on vuoden ikäinen, oppinut kävelemään ja jne sinä aikana kun mies on ollut poissa. Mies on jäänyt paitsi kaikista. Se harmittaa. Mutta tosiaan, asennoitusmis kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnioittaa miestä joka vapaaehtoisesti haluaa olla pienestä vastasyntyneestään erossa viikkokausia.

Mutta jokainen tyylillään...

Kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä mitä perhe ja vastuu kullekin merkitsee.

Vierailija
24/26 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikkoja yksin esikoisen kanssa ja olin henkisesti ja fyysisesti tosi loppu ja jälkikäteen ajatellen hirveä äiti lapsellemme, joten itse en mielellään miestä päästäisi. Meillä tosin poissa oloa oli enemmän ja vähemmän lähes vuoden. Huolehdi ainakin että et joudu aivan yksin oleen tuota aikaa..

Vierailija
25/26 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis varmaan lähtenyt järki, jos ei mies olis ollut tuossa vaiheessa paikalla. Vauvallamme todettiin myöhemmin maitoallergia ja siihen liittyvä refluksi, ja vauva huusi ja kirkui ensimmäiset kuukautensa aika lailla 24/7. Vaunuissakin nukkui vain 15 min. pätkiä. Että näin. Mutta "tavallisen" vauvan kanssa tietty pärjää yksinkin.

Vierailija
26/26 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli vielä pienempi, meidän toiseksi vanhin. Pärjäsin. Ja sain toki hiukan apuakin, varsinkin silloin 5-vuotiaalta isosiskolta. Mikä ihmeen itse maksettu työmatka? Kyllä työmatkoilla pitäisi voida käydä, mutta siis toimenkuvan ja palkan vuoksi.

niimpä. kulostaa vähän siltä, että apn mies on päättäny lähtee lipettiin. "Joo mä lähen tutkimaan dinosauruksia, se on sellanen mun oma pikku työmatka"

Aha, täällä onkin juttu jatkunut! No, mies on siis sellaisella alalla että työtilaisuudet joko otetaan tai sit ei tarvi tehä mitään. On independent/freelance -pohjalla, ja nyt tää yks ryhmä tarjos tilaisuutta lähteä mukaan. Ens kesänä sit niitetään hedelmät tästä, mut jo pelkästään tästä syntyvät kontaktit ja tulevat työkeikat kannattaa. Itse maksettiin lennot (saa takas sit kesällä), majotus ja ruoat tulee muualta. Tästä puhuttu jo pitkään, päivämäärät ei tietenkään meistä riipu mut mies sai tingittyä lähdön niin että vauva JO 5vk (ehdotettiin heti syntymän jälk), ja mä sain tingittyä poissaolon 2kk:sta 5vkoon. Tiesinhän mä ettei mun mies oo mikään 9-17 toimistomies, mut en mä sellasta halunnutkaan. Matkan jälkeen tekee taas kuukausiakin töitä kotoa, eli sit nähään paljon. Mun vanhemmat ja sisko asuu lähellä, miehen veli käy lähellä töissä, mulla on ystäviä. Mikä hätä mulle vois tulla?? Ja luotan mieheen, ei se meitä pakoon lähde, vaan tarttuu mun tukemana elämänsä tilaisuuteen. Varmasti ikävöi, mut tuskin kukaan meistä menettää mitään peruuttamatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi