Rahavaikeuksia
Hei!
Mitä ihmettä teen elämäni kanssa?? Olen aikoinani ottanut lainoja/pikavippejä surutta, menettänyt luottotiedot ja nyt maksan kaikkia pois viimeistä rinkulaa myöten. Olen tilanteeseen masentunut. Haluan kaikki töppäykset maksaa. Käyn töissä ja ansaitsen ihan kohtuullisesti. Lainaa on niin paljon, että menee ihan kaikki rahat laskuihin. Minulla on perhe ja aivan mahtava mies. Mieheni olen koittanut säästää omalta pahalta ololta. olen niin häpeissäni kaikesta.... niin jaksamisen äärirajoilla. Ystävien kanssa ei tälläistä kehtaa jakaa. Koitan vaaan jaksaa...jotenkin. Onko minulle mitään apua missään? Joulu tulee ja stressi painaa. Tiedän ansainneeni tämän omalla toiminnallani, mutta sanokaa kuitenkin jotain muuta:/
Kommentit (3)
alkaa totuuden myöntämisestä: olet itse sössinyt asiasi tuohon kuntoon.
Kuten ylempi jo totesi, niin äkkiä velkaneuvojalle. Sitä kautta saat virallisen puolen kuntoon ja käytännön neuvoja tilanteeseesi.
Keksity nyt hyviin asioihin. Hyväsky tilanne ja anna anteeksi itsellesi. Tee parhaasi, et voi enempää. Lapset saavat omalta osaltaan hyväksyä sellaisen joulun kun sinä pystyt antamaan. Tehkää paljon itse, Koristeet yms.. Yksi lahja per perheenjäsen ja panosta muuhun, ruokaan ja yhteiseen olemiseen.
Olet kyllin hyvä itsenäsi
Olen itse samassa tilanteessa ja maksan ulosottoon palkastani sen 30%. Vähitellen olen pääsemässä veloissa summaan, johonvoin anoa Takuu-Säätiön lainaa. Vaikka sitäkin pitää maksaa monta vuotta, helpottaisi positiivinen päätös kuitenkin, kun tietäisi milloin tämä loppuu.
Läksy on opittu ja uskon jo parempaan tulevaisuuteen.