Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri saattaa muuttaa pois :/

Vierailija
01.11.2011 |

Voi ei.

Lapseni on nyt kuusi ja aloittaa koulun ensi syksynä. Hän "menetti" jo kerran parhaan kaverinsa ollessaan neljävuotias kun paras kaveri muutti toiseen kaupunkiin. Häntä on tavattu pari kertaa tämän jälkeen mutta välit ovat "viilentyneet", eivät ole enää parhaita kavereita. Mutta he olivat bestikset päiväkodissa ja vapaa-ajalla.

No tilalle löytyi sitten alakerrasta samanikäinen lapsi joka on myöskin samassa päiväkodissa.

Lapsestani ja tästä naapurista tuli parhaat kaverit. Siitä on nyt kaksi vuotta.

Eilen naapuri kertoi että asunto alkaa jäädä heille liian pieneksi (2 aikuista, 2 lasta, kolmio) ja he ovat miettineet isompaa asuntoa.

Tuli ihan kurja olo lapseni puolesta :(

Menettääkö hän taas parhaan kaverinsa? :(

Eipä tässä voi muuta kuin lohduttaa, jos niin käy :/

Onko muilla kokemuksia tälläisestä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskouluaikana 6 kertaa, joten kaverit vaihtuivat tiuhaan. onneksi on nykyään laaja kaverpiiri, koska olen tietoisesti pitänyt joihinkin vanhoihin ystäviin yhteyttä muuttojen jälkeenkin. Ehkä tekin voisitte järkätä viikonlopputapaamisia, yökyläilyjä jne vaikka kaveri muuttaakin muualle?

Vierailija
2/2 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useamman kerran.

Ensin muutettiin itse monta sataa kilometriä, kun hän oli 5 vee, vanhalle paikkakunnalle jäivät hyvät ystävät, myös se tärkein.

Sen jälkeen ollaan itse asuttu samassa kodissa, mutta kavererisuhteissa on tapahtunut vaihtelua, kun (parhaat) kaverit ovat muuttaneet eri kaupunkiin tai menneet toiseen kouluun.

Noin pienet saa uusia ystäviä nopeasti, niin kuin kyllä isommatkin.

Jonkun aikaa ikävöivät, sitten tapaavat ehkä satunnaisesti tai soittelevat. Sitten arki ja uudet ystävät ja tässä hetkessä eläminen ajavat edelle ja ikävä helpottaa.

Suotta suret etukäteen. Lapsesi joutuu elämänsä aikana vielä luopumaan monista ihmissuhteista. Nyt sinulla on hyvät mahdollisuudet opettaa häntä hoitamaan ne tilanteet niin, ettei ahdistu liikaa myöhemminkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme