Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysloman alkuun vielä kuukausi, ja töissä alkaa olla vaikeaa...

Vierailija
31.10.2011 |

Olen ope (openvihaajat, menkää purkamaan patoutumianne muualle), ja joudun työssä seisomaan paljon. Ope ei voi vain luennoida pöydän takana, vaan pitäisi kiertää katsomassa, auttamassa, hakemassa sitä sun tätä. Seisominen on kuitenkin ihan tuskaa; vatsa painaa niin, että alapäässä ja alavatsassa on koko ajan kipeä, kiristävä tunne. Lisäksi seisomisesta tulee huono, huimaava olo.

Onkohan tähän mitään apua saatavana? En haluaisi jäädä sairaslomalle vielä; tykkään työstäni ja tunnen myös melkoista velvollisuudentunnetta, koska tiedän, että kesken syksyn on vaikea saada pätevää sijaista ja oppilaillekin on kurjaa, jos opettaja vaihtuu koko ajan.

Onko jollain vinkkiä, miten olo helpottuisi? Toinen raskaus menossa, eka sujui ongelmitta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän löytyy erilaisia. Monissa paikoissa saa fyssalta lainaksikin eli kysy neuvolan terkalta.

Vierailija
2/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppilaat voivat tulla sinun pöytäsi luo kysymään apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukivyö voisi auttaa! itsellä on kyllä sellainen "satulatuoli" jossa on pyörät alla. sen kanssa ihan muutenkin kurvailen oppilaiden välissä, ei tartte kumarrella ja seistä. Opetan siis alaluokilla (3.luokka). Itse olen laittanut vastaavissa tilanteissa oppilat työskentelemään. He myös hakevat materiaaleja ja välineitä. Kunniatehtävänä jopa joku pitää sitä, että saa käydä varastosta hakemassa esim. vihkoja tms.

Lisäksi olen sanonut esim. että "ääneni on käheä, kuten huomaatte, joten yritän välttää puhumista". Itse huomasin, että oppimisen kannalta ei välttämättä ole ollenkaan huono asia, jos opettaja ei ole koko ajan äänessä. Samoin uskon, että voit jossain välissä istahtaa, jos sinulla ei ole tuollaista satulatuolia käytössäsi.

Vierailija
4/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppilaat voivat tulla sinun pöytäsi luo kysymään apua.

Mutta yleensä apua tarvitsevat eniten ne, jotka eivät sitä pyydä. Ja sen takia olisi tärkeää kierrellä katsomassa, miten hommat etenee. Valitettavasti myöskään työrauha ei pysy sillä, että istun pöydän takana, vaan joiltain lähtee mopo käsistä heti, jos ope ei ole vieressä.

Olen yläkoulun ope.

ap

Vierailija
5/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset neuvoista!

Vilkkaiden yläkoululuokkien kanssa on tosiaan aika työlästä, koska osalla porukasta omatoiminen opiskelu vaatii sen, että ope kyttää koko ajan niskan takana. Nehän on tietysti helppo pitää hiljaisina, kun laittaa kopioimaan tekstiä taululta, mutta se ei mielestäni ole pedagogisesti kovin mielekästä.

ap

Vierailija
6/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikulle jouduin jäämään rv 24... kurjaa, Koko loppu aika kotonakin oli yhtä helv.. Esim ruuanlaitto/tiskaaminen mahdotonta koska seisominen sai aikaan huimaustunteen

Vierailija
7/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuulostaa niin tutulta: minäkin olen ope ja aloitan äitiyslomalle 25. tätä kuuta. Ja toista odotan minäkin. On kyllä vähän hankalampi tämä tila raskaus, vaikkei mitään ihmeellistä olekaan.

Mulla on vähän samoja oireita. Seisominen toisinaan vähän huimaa ja huomaankin pitäväni usein esim. piirtoheittimestä kiinni. Tänään lisäksi juuri manasin kiristävää vatsaa, tuntui välillä oikeinkin kurjalta, mutta en tajunnut, että se voisi olla seurausta seisomisesta. Ehkäpä. Sellaista alusvaatekaupasta ostamaani tukivyötä käytän ja sinullekin suosittel

en.

Istu siis aina kun voit! Tsemppiä meille!

Vierailija
8/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en raskauden loppuvaiheessa pystynyt käyttämään satulatuolia ollenkaan, painoi niin pahasi alapäätä.

Vierailija
9/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuulostaa niin tutulta: minäkin olen ope ja aloitan äitiyslomalle 25. tätä kuuta. Ja toista odotan minäkin. On kyllä vähän hankalampi tämä tila raskaus, vaikkei mitään ihmeellistä olekaan.

Mulla on vähän samoja oireita. Seisominen toisinaan vähän huimaa ja huomaankin pitäväni usein esim. piirtoheittimestä kiinni. Tänään lisäksi juuri manasin kiristävää vatsaa, tuntui välillä oikeinkin kurjalta, mutta en tajunnut, että se voisi olla seurausta seisomisesta. Ehkäpä. Sellaista alusvaatekaupasta ostamaani tukivyötä käytän ja sinullekin suosittel

en.

Istu siis aina kun voit! Tsemppiä meille!

ap

Vierailija
10/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap menee nyt unten maille :)

Vierailija
11/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuliivejä!

Eli ne on ne sellaset pikkuhousut, jotka jatkuu tissien alle, malli "anti-supersexy". :P Ei mitkään hehkeet, mutta ah, miten ne helpottaa oloa!

Vierailija
12/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäät sairaslomalle. Tärkeintä on kuitenkin sinun ja lapsen vointi, ei se kuka ja miten sijaisuutesi hoidetaan. Opettajat on aina tuollaisia liian vastuuntuntoisia....

terv. Ope itsekin

Vierailija
13/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi yläkoulun ope, ja jäämässä äitiyslomalle joulukuun alussa. Tukivyöstä on mulle välillä apua, välillä taas tuntuu että se vain pahentaa liitoskipuja. Mulla on ongelmana työterveyslääkäri, jonka mielestä open työ on istumatyötä, joten sitä voi ihan hyvin tehdä kivuista huolimatta. Ei mene käytännössä ihan niin, valitettavasti. Kyllä sekä opettamistapahtuma, että tehtävien tekemisen seuraaminen vaatii sitä että liikkuu luokassa, eikä meillä ainakaan ole mitään mahdollisuuksia mihinkään satulatuoliin, kun luokat ovat niin ahtaita, että hyvä kun kävelemään mahtuu pulpettien väleissä plus että eipä olisi kovin näppärää sitä satulatuolia siirrellä jatkuvasti luokasta toiseen.

No, kaipa tämä yksi kuukausi vielä menee...