Miten työtön voi olla työkyvytön? xD
Miten voi olla työkyvytön, jos ei ole edes töissä missä työkyvyttömyyden voi todeta?
Kommentit (7)
Jopa vakituisessa työsuhteessa oleva, mutta sillä hetkellä työkyvytön on työtön. Riittävän pitkä saitsu ja on ilmoittauduttava työttömäksi työnhakijaksi jotta saa edes jotain korvausta työkyvyttömyysajalta.
Järkeä?
Kyllä vaan voi. Jos on pitkään ollut työtön niin työkkärissä neä ne voi kirjoittaa lausunnon että on työkyvytön. Silloin katkee työttömyysraha. Minusta työkkäri kirjoitti lausunnon että olen työkyvytön. Tosin tein sitten rikosiloituksen työkkärin virkailijasta joka oli sellanen vanha akka. Rikosilmoituksen jälkeen minut pyydettiin kuulusteluun poliisiasemalle. Selitin että työkkärin virkailija oli kirjoittanut lausunnon että olen sairas ja työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. Näytin niille sen lausunnon jonka otin oma asiointi sivulta jonne työkkäri kirjoittelee työttömästä. No sitten sitä työkkärin akkaa alettiin syyttää virkarikoksesta koska sellaisia lausuntoja voi kirjoittaa vain lääkäri. Lopulta se tuomittiin maksaa mulle korvauksia. Menetin myös monen kuukauden työttömyysrahat joten oikeus tuomitsi kelan maksamaan minulle ne työttömyysrahatkin.
Jos se työtön vaikka halvaantuu niin hänkö ei ole työkyvytön?
Kelan lääkärin mielestä jos on aivovamma niin ei ole työkyvytön. Ei siis pääse sairaseläkkeelle. Kykenee kelan mielestä töihin. Luin just jutun facebookista.
Järjestän nuo sanat niin, että ne avautuvat myös sinulle ja pääset asiaa työstämään uudessa valossa. Työkyvytön = kykenemätön työntekoon. Tytön = työtä vailla oleva.
T: työttömästä työkyvyttömäksi
Tässä maassa kaikki on mahdollista kanta-asukkaille,kunniavieraille on oma maailmansa.
Olen tehnyt töitä yli 30 vuotta.