Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - MARRASKUU
Kommentit (46)
Suuret onnittelut Aveena! Ihana kuulla, että raskaus sujui hyvin ja ehkä oma nyytti tuntuu sitäkin arvokkaammalle tuon kohdunulkoisen jälkeen. Ja kyllä minä sinut muistan, mullahan kanssa todettiin se eka km sillon 08/10, mutta edelleen vaan täällä roikun. Piipahdin jo odottajissa toistamiseen, mutta paluu tälle palstalle tapahtui hyvin pian :( Eikä edelleenkään oo näköpiirissä poispääsyä... Taidan olla viimeinen tällä palstalla niistä "vanhoista" (lue pitkään täällä roikkuneista), kun Anir yrittää kovasti jättäytyä täältä pois... Hurjasti onnea vielä perheellenne!
Anir: Ihanaa, että et täysin pysy poissa ;) Tiedän ainakin, että välillä käyt vilkuilemassa kuulumisia, mutta eipä tässä itselläkään mitään kerrottavaa ole. Eilen laitettu irrotuspiikki ja tänään ois sit ihan kotosalla "puuhastelua" ohjelmassa ja huomenna kans. Ei haluttu mennä toista kertaa inssiin vaan odotellaan suosiolla ivf hoitoja ensi vuoden alkuun.
Mirabel: Huhuu kanssa täältä. Muistan sinut erityisen hyvin myös siitä, että taisit tulla helposti raskaaksi, mutta se raskaana pysyminen taisi olla se suurempi ongelma. Mutta nythän sinä olet sen selättänyt!?! Kerro kuulumisia, jos piipahdat täällä... Täällä ei alkuun ollut ongelmaa raskaaksi tulossa, mutta keskenmenojen ja kaavintojen jälkeen tuon raskaana pysymisen lisäksi on tullut tuo raskaaksitulemisen ongelmakin...
Hurjasti onnea Aveenalle nyytin kotiin saamisesta! Ihanaa vauva-arkea ja voimia valvomisiin :D.
Nippe, tulee tosi surullinen mieli teidän puolesta, kun ei vieläkään ole teille sitä pysyvää plussaa suotuu :(. Niin toivoisin, että sen saisitte. Voimia ja tsemppiä. Älä luovuta, vaikka tiedän, että välillä mieli tekisikin.
Anir, voimia sinnekin. Ikävä tilanne teillä :(. Jaksamisia ja täällä peukut on pystyssä, että kuitenkin vielä "vahinko" tapahtuisi...
Plussarikasta alkutalvea kaikille!!!
T: Niisku ja poika 3kk
Ihan turha on tässä kierrossa nyt sitten edes toivoa että olis tärpännyt. Kauhea flunssa oli ensin mulla ja keskiviikkona alkoi mies kuumeilla.
Meillä on niin harvoin sänkyelämää, etten todellakaan halua spontaaneja kohtaamisia "tuhota" sillä, ettei olis "oikea" aika. Viime lauantaina oli makuuhuoneessa vipinää, mutta koska ovulaatio oli tod.näk. vasta nyt keskiviikkona niin eipäs sitten ole mitään toivoa, taaskaan.
Mä olen kanssa jotenkin luovuttanut. Vauvan kaipuu ei siis todellakaan ole minnekään kadonnut saati edes hiipunut, mutta jotenkin en enää jaksa väsyttää itseäni jatkuvalla toivomisella. Mulle tulee nykyään tosi usein tippa silmäkulmaan miettiessäni, että mitä jos en enää koskaan saa kokea plussauksen mukanaan tuomaa onnen tunnetta saati vauva-aikaa ... ei sitä osannut esikoisen kanssa jotenkin arvostaa, vaikka esikoistakaan ei meille todellakaan helposti suotu.
Tällaisia ajatuksia täällä tällä kertaa.
t. Vilmis
Mulla on ollut vähän samanlaisia tuntemuksia, vauvakuume ei ole kadonnut minnekkään, mutta tuntuu että kohta ei jaksa enää yrittää kun aina vaan uudestaan ja uudestaan menkat alkaa.. Esikoinenkin alkaa olla jo niin iso että ei paljoa sylissä viihdy ja osaa tehdä melkein kaikki itse..
Niisku: Mukava kun poikkesit ja jaksat tsempata, mutta musta tuntuu, että me kuulutaan nyt siihen tilastolliseen prosenttiosuuteen (vähemmistöön), johon ei edes hoidot tehoa. Eli vaikka oon nyt hinkunu sinne ivf hoitoihin syyskuun ekan lapsettomuuspolikäynnin jälkeen, niin jotenkin alkaa sekin tuntua turhalta. Ärsyttää suunnattomasti vielä se, että me ei päästy suoraan ivf hoitoihin vaan joudutaan tammikuun alkuun odottamaan. Vaikka täällä ei jonoja hoitoihin oo. Mukavaa äippälomaa sinulle!
Vilmis: Ärsyttäviä takapakkeja, siis flunssat ja kaikki esteet mitä tähän kiviselle polulle vielä joku keksiikään. Ihan kuin olis loputtomalla estejuoksuradalla ja yhden esteen ohitettua tulee aina toinen ja vielä korkeempi...
Minttu: Onneksi teillä on myös jo edes yksi lapsi. Me taidetaan jäädä lapsettomaksi pariksi :(
Aveena, onneksi olkoon pienestä pojasta! Ihanaa :)
NIppe (ja muutkin), mä oon omassa pienessä mielessä miettiny sitä, et onkohan mun närästyslääkekuurilla ollu jotain vaikutusta raskautumiseen. Kun mulla alko edelliset menkat, alko myös järkyttävä närästys, johon sain melko vahvoja närästyslääkkeitä. Söin niitä sit kierron toka päivästä sellanen 10 päivää niitä ja sit tosiaan siitä kierrosta plussasin ja kaiken kukkuraksi tuplasti. Mulla ei oo koskaan aiemmin ollu irtoomassa kahta munasolua(tutkimusten aikana) ja niissä lääkärin papereissakin oli kohdun limis vaan sen 4mm. Kuitenkin noi närästyslääkkeet vahvistaa vatsalaukun limakalvoa, niin käy mielessä, et oisko se vahvistanu samalla myös kohdun limakalvoa??? Voi olla et näin oli, tai sit se oli vaan sattumaa.... Tekis niin mieli "kokeiluttaa" sulla samoja lääkkeitä, kun sulla on ilmeisesti samaa ongelmaa mitä mulla on/oli.
Täällä mennään päivä kerrallaan. Oon tosi onnellinen tästä raskaudesta, mut pelko on kuitenkin läsnä joka ikinen päivä. Nyt vaan odotellaan rakenneultraa, et näkee onko kaikki hyvin ja sitä et aika kuluis ja lapset kasvais tarpeeksi vahvoiksi syntyäkseen sit kun sen aika on.
Älkää naiset luopuko toivosta saada oma lapsi.(Tiedän, helpommin sanottu kun tehty...) Minusta tuntui kans siltä ja epätoivo oli kova. meillä meni se 2,5v saada "se kunnon plussa" ja se et ollaan nyt näinkin pitkällä.
Kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin!
Plussatuulia kaikille nyt kovasti!
Pupuliini 18+2
Mukava kun käyt pyörähtelemässä täällä ja kohtahan alkaa matka olla puolivälissä sinulla ;) Tässä vaiheessa tuntuu, että kaikki myös ei todistetut konstit tulla raskaaksi kelpaisivat ;) Koskaan en oo käyttäny närästyslääkettä, mutta pitäs vissiin testata?!? Oliko sulla ihan normi närästyslääkkeitä vai jotain resepti juttuja? Tsemppiä loppuraskauteen!
Nippe: Niin onneksi meillä on jo tämä yksi, mutta ei se vie vauvakuumetta silti pois. Vaikka ei varmastikkaan niin kova ole kun teillä, joilla ei sitä ainokaistakaan ole :(
nyt viimeviikon loppuna mulla tuli perjantaina vessakäydessä paperiin pientä ruskeeta, liman sekaista ns.vuotoa, sitä ei todellakaan tullut paljon, mietin että olisiko se voinut olla kiinnittymisvuotoa? kuukautisten pitäisi alkaa vasta lauantaina, ei oo mitään raskauden oireita kyllä ollut ilmassa, ainut että rinnat on vähän isontuneet :D mutta ne kyllä yleensä ennen kuukautisiakin vähän menee kiinteemmiks.. mielenkiinnolla odotan lauantaita, ja jännätään sitten sinne asti..
Ja pakko purppasta, kun ei ole muutakaan paikkaa...
Rasittavaa tämä ovisaika. Mulla juilii otolliseen aikaan munasarjoja ja valkovuoto on selkeästi runsaampaa, joten otollista aikaa ei pysty ohittamaan huomaamatta. Ja kun viikonloppuna puuhasteltiin, se oli liian aikaista, nyt ei ole toivoakaan, että ukon saisi innostumaan petipuuhista.
Näinä päivinä ajatukset ei paljon muussa pyörikään kuin että nyt olis passeli aika yrittää. Ärsyttävää.
KIertopäiviä en ole laskenut enkä ala enää laskeakaan, ainut asia minkä kirjaan ylös on menkkojen alkamispäivä. Voi kun pääsisi tästä vauvahaaveesta...
Anir sun kanssa ihan samat fiilikset on täällä nuiden petipuuhien osalta. Ensin puuhattiin liian aikaisin kun en tietenkään voinut miehelle sanoa, että odotas kolmisen päivää, oletettuna o-aikana makuuhuoneessa oli hyvin hiljaista ja sen jälkeen sitten puuhattiin taas liian myöhään ... Harmittaa mutta samalla hiukan hymyilyttää tällainen laskelmointi :) En mä tiedä, en jaksa enää stressata kai mä taas joskus vuosien päästä plussaan, ehkä.
Niin ja mintulle sen verran, että mulla tuli tuosta esikoisesta aikoinaan kiinnittymisvuotoa ja silloin olin ihan varma että nonnii nyt ne menkat alkoi. Eivät silloin sitten alkaneetkaan. Miten osuisi ajallisesti?
t. Vilmis, viikon päästä ne menkat taas alkaapi
Minttu: Kiinnittymisvuotoa? Mulla oli toisessa raskaudessa, joka tosin oli tm tuota kiinnittymisvuotoa kait... eli alkoi reilu viikko oviksesta useamman päivän ajan tuli ruskehtavaa/persikanväristä vuotoa pyyhkiessä ja kerkesin jo olla niin pettynyt menkkojen alkamiseen, kunnes huomasin tuhrun loppuvan ja menkkoja ei kuulunut eikä näkynyt...
Anir: Käy vaan meidän kaverina täällä ;)
Vilmis: Viikon päästä täällä ois testaus (negan, menkkakivut alkoi jo neljäntenäpäivänä oviksesta (kuten aina). Sitten lopetan luget ja vuoto alkanee viikon päästä perjantaina, jos samalla lailla menee kuin viimeksi... Sitten en tiedä söiskö lääkkeitä, vai eikö... Eli musta et nyt näiden tuntemusten perusteella saa jännäilykaveria :(
Vilmis: joo ajoitus kyllä sattuisi osuvan kohdalleen..
Nippe: mullakin alkoi viikko oviksesta tulemaan tuota rusehtavaa, kesti paripäivää ja loppu.. lauantaina pitäisi sitten vuodon alkaa, jos alkaa..
Nippe, ne oli kyllä ihan reseptilääkkeitä.. En tiiä sit miten hyvin käsikauppanärästyslääkkeet toimis?? Mulla onkin niitä reseptilääkkeitä vino pino ja enhän mä nyt niitä voi käyttää..mut ei ole onneks ollu tarvettakaan. Mä voisin lahjottaa sulle :)
Täällä mä käyn lukemassa teidän kuulumisia ja toivomassa parasta. En oo vielä itekkään uskaltanu poistua täälta, enkä ole vielä liittyny odottajiin.. Sen verta pelkoo vielä olemassa.
Toivotaan nyt niitä plussia!
Minttu: Jännäillään täällä kanssasi ja pidetään peukkuja pystyssä.
Pupuliini: No voi harmi, että reseptit pitää olla moiseen....
Minusta alkaa tuntua, että taidan tulla hulluksi, ennen kuin saadaan esikoista edes alulle. Nyt on niin luovuttajafiilis, että... Aina vaan vastoinkäymisiä. Juuri kun meille oli luvattu ivf hoidot tammikuussa alkavaksi, niin sitten ilmoitetaan, että aloittaavat niitä tekemään vasta tammikuun lopussa. Eli minun kierrollani se tarkoittaa, että aikaisintaan helmikuussa päästään sinne. En ymmärrä miksi siellä polilla on jatkuvasti taukoja. On kesätaukoa, joulutaukoa, itsenäisyyspäivän taukoa jne...
Siis kauanko ollaan odotettu, että päästäis sinne polille hoitoihin? Vuosi. Sitten kun päästään sinne, niin meitä ei hoideta! Nyt tuntuu, että nostan kädet pystyyn ja luovutan! Jos ois päästy vuosi sitten hoitoihin, meillä vois olla jo oma nyytti kainalossa, mutta kun ei niin ei. Entä jos tämä odottelu on pilannut meidän mahdollisuudet? Entä jos vauvajuna onkin mennyt jo ohitsemme?
Nippe, ei se vauvajuna oo vielä menny teidän ohi! Mä uskon kyllä et kyl se viel teille tulee, kerta on tulossa meillekin. Ja mä oon ihan samaa mieltä noiden hoitojuttujen kans.. Antavat toivoa ja sit vievät sen/pitkittävät. Eikö ne tajua miten pahalta se tuntuu?????? Tai sit niitä ei kiinnosta!
Joo, harmi et niihin tarttee reseptin ja en yhtään tiedä miten noi käsikauppalääkkeet toimis?? Olis vaan niin kiva saada "testattua" sulla, et oliko se meillä SE auttava tekijä ja oisko teilläkin!
Pupuliini: Pitää varmaan seuraavalla lääkärikerralla taas näytellä erittäin epätoivoista ja pyytää kaikki mahdolliset reseptit... tosin eipä tartte paljo näytellä, kun epätoivo alkaa olla niin paha...
Täällä pp 11 menossa, huomenna ois tarkoitus testata... PP9 tyylipuhdas nega erittäin herkällä testillä, tuskimpa siitä tulos on muuttunut, mutta sitten oon reissunpäällä ja vähän hankalampaa tuo testaaminen... Fiilikset aivan maassa, tuntuu että meille ei ikinä tuu sitä vauvaa... Vaikka viime ja tässä kierrossa ollu kaksi hyvää follia (eli mahkut pitäs olla kait paremmat), mutta ei niin ei...
Aamuyöllä testattu haamujen haamujen haamu... ei tosin tarvinnu ihan testiä purkaa nähdäkseni sen ;) Ja mieski näki, vaikka täydestä unesta herätin valot läväyttämällä päälle ja hei kato, näätkö tässä toista viivaa... Pelottaa nyt kamalasti! Entä jos viiva ei vahvistu, entä jos vahvistuu? Jos vahvistuu, milloin menee kesken? Vai oisko vihdoinkin se kerta, että kaikki menis hyvin?
Nippe: Onnea haamujen haamusta, täällä lauantaina illalla tehty kanssa plussa testi :) Nyt toivotaaan paljon tarrasukkia meille molemmille että pysyy matkassa loppuun asti!! Kyllä se haamukin tarjjoittaa että raskaana olet =) esikoisesta tein kanssa haamujen haamun, kesken menneessä tuli selvä plussa, mut tein sen viiko sen jälkeen kun olis pitäny kuukautisten alkaa.. nyt taas haaleempi, mut vahvempi kun esikoisessa.
t: minttu
Varovaisesti uskallan Nippe sinua onnitella ja Minttua hiukan rohkeammin. Vauvaliimaa toivottelen teille oikein kovasti matkaan. Saatiin sitten tähän kuukauteen kaksi plussaa, oli jo aikakin!
Onnea Aveena! Toki me sinut vielä muistetaan :)
Pakko myöntää, olen vähän kade, meille ei sitä kolmosta tule, kyllä se vaan kaihertaa koko ajan...
Mutta ihanaa kun teillä onnisti ja pieni mies on nyt maailmassa. Lämpöiset onnittelut!
Jokohan MiRaBel on saanut nyyttinsä? Vanhat kuumeilijat varmaan muistaa hänet?