Miten muutossa muka voi mennä tavaraoita hukkaan?
Sehän on periaatteessa tosi helppoa; pakkaat kamat laatikkoon, laatikko uuteen kotiin ja tavaroiden purku. Mut meillä on mennyt jotain nyt vikaan, koska on tavaroita joita ei löydy mistään. Esimerkiksi kaikki jouluvalot ja muut joulukamat on hävinneet jonnekin. Isot laatikot talvivaatteita jne. Missä ne oikein on, kun eivät ole varastossa, sisällä eivätkä entisessä asunnossa...?
Onko kenelläkään muulla mennyt tavaroita hukkaan muuton yhteydessä? Löytyikö niitä enää koskaan, ja jos, niin mistä?
Kommentit (3)
Jos olisivat järjellä löydettävissä, olisit löytänyt ne jo :) eli tuntuu, että maa on ne nielaissut.
Meillä on hävinny joka muutossa jotain. Osa on löytynyt vuosien jälkeen. Tässä muutama mahdollinen selitys:
- Tavara on kuitenkin päätynyt johonkin muuhun laatikkoon kuin kuvittelet, ja tätä laatikkoa ette vielä ole purkaneet, koska siellä pitäisi olla vain jotain vanhaa roinaa.
- Teillä on joku laatikko purkamatta, vaikka luulette purkaneenne kaikki. Yllättävää, miten ne maastoutuvat vintin nurkkaan.
- Yksi laatikollinen on unohtunut johonkin "väliasemalle" eli se on nostettu muuttoautoa pakatessa hetkeksi pois tieltä vaikkapa vanhan talon pihalle/vinttikäytävälle ja auton pakkaajat ovat sen siihen jättäneet.
- Jotkut oikeasti varastavat muuttokuormista, kuulemma ihan kiertelevät katsomassa missä muutetaan ja onko jotain arvokkaan näköistä. Kaveriltani katosi näin laatikollinen tavaraa.
- Joku muuttoapulainen on vahingossa rikkonut jotain ja heittänyt vaivihkaa roskiin.
Näistä osa on aika epätodennäköisiä, mutta kaikki mahdollisia.
Tämä nyt tuskin sinua auttaa, mutta mulla katosi kerran muutossa yksi kaukosäädin tosi mystisesti. Se löytyi sitten pitkän ajan kuluttua vhs-nauhurin sisältä. Kaukosäädin oli ollut siis irrallaan samassa laatikossa nauhurin kanssa ja pujahtanut laitteen sisään.
tuliterät koko perueen pyöräilykypärät plus sadevarusteet.. (useampilapsinen perhe siis) Itse epäilin että joku roudannut ne erehdyksessä roskiin mutta sittemmin olen kuullut että ainakin pk-seudulla ihan otetaan ja pöllitään muuttokuormasta jos ei ole valvovia silmiä joka sekunnille. Aika uskomatonta kyllä mutta niin kuulemma..