Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä kokoisia teillä on "plussa koon" vauvat 1 vuotiaina?

Vierailija
31.10.2011 |

meillä puolivuotias on nyt 72cm,,, eli tässä pikkuhiljaa siirrytään 80cm vaatteisiin. Minkähän kokoiset mahtaa olla yksivuotiaana käytössä?? :)

Miten teillä on plussa vauvat kasvanut? meillä tosiaan kasvaa hyvin, pituutta ja painoa tulee, ei silti näytä kovin pullealta poika, enemmänkin sopusuhtainen, vaikka kiloja löytyy melkein 9kg :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa toki muutkin vastailla kuin vain plussa vauvelien vanhemmat :) kiinnostaa ne muutkin, on ne sitten miinus käyrillä tai normi käyrillä :)

ap

Vierailija
2/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ehkä 1 veellä käytössä 86 cm vaatteet.

Meidän emännällä on nyt 1-vuotiaana käytössä pääasiassa 80 cm, myös 74 cm ja 86 cm, riippuu valmistajasta.

On tosin plussalla vain painossa, pituudessa vähän miinuksella. Pituutta oli 74 cm, painoa en muista.

Ei ole mikään ylipulska, mutta pyöreä. Ystäväni sanoin, ympäriltä puuttuu vain 40 lehmää ja hehtaari metsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana tuo 40 lehmää ja hehtaari metsää :)

Vierailija
4/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

72 cm ja 1 v 81 cm, 2v 95 cm ja 3 v 104 cm. Nyt on 11v, ja pituus vain 157 cm.

Vierailija
5/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kun ovat 17 vuoden ikähaarukalla, ja se suurin on se vanhin :) Mutta ihan normikokoisia 1- vuotiaita ovat olleet, ja siitä sitten omilla käyrillään menneet. Se kaikkein suurin vastasyntynyt minulla on kyllä meidän perheen suurin nyt jo aikuinenkin, yli 180cm ja n. 100kg. Toisaalta se syntymäpainoltaan ja pituudeltaan kakkosena syntynyt on kaikkein pienin lapsistani, hän on nyt 2. luokalla ja käyttää saman kokoisia vaatteita kuin meidän isommat pojat käyttivät eskarissa- 1. luokalla.

Vaatekoko noilla kaikilla on ollut 80/86cm noin 1- vuotiaana.

Vierailija
6/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella oli pituutta ja painoa yksivuotiaana, mut puolivuotiaana oli käytössä koko 74/80. Lapset kasvaa nykyään alussa tosi nopeasti. Meilläkin oli poika ekat kaksi vuotta reilusti plussalla, mut nyt kun täytti kolme, oli pituuskasvu hidastunut niin, että joutuu kasvukontrolliin. Joten lapsen kasvusta vauvaiässä ei voi päätellä oikeastaan yhtään mitään.

Vierailija
7/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaillaan nyt kuitenkin, kun annettiin lupa :D

Tyttö oli 1-vuotiaana noin AP:n pojan kokoinen, vain hiukan pidempi ja puoli kiloa kevyempi. Eli siis varsin sopusuhtaiselta, mutta pitkältä tosiaan kuulostaa poika! :)

Puolivuotiaana tyttönen oli 64cm ja 6,4kg. Jopa silloin vielä joku saattoi kysyä, että kuinka monta viikkoa hän on. :D Ja sitten kun kerroin, että 6kk, niin kertoivatkin ihmetelleensä, kun ei olemukseltaan mikään pikkuvauva enää olekaan. :) Likka siis lähti konttaamaan tuolloin puolivuotiaana, eli nämä kyselijät luonnollisesti olivat nähneet hänet vain sylissä/vaunuissa.

2-vuotisneuvolassa tyttö oli ottanut ikäisiään kiinni ja jo lähellä 0-käyrää, mitat n. 85cm&11,5kg! Käytössä siis 86cm ja jopa joitain pienempiä 92cm jo.

Siirryttekö te tosiaan jo seuraavan koon vaatteisiin ennen kuin itse pituus on edes saavutettu? Mun mielestä suurin osa vaatteista on parhaimman kokoisia just siinä mainitussa pituudessa. Toki poikkeuksia aina löytyy vaatemerkeittäin. Mutta suurin osa vaatteista sopii aina hiukan yli sen ilmoitetun pituuden. 74cm vaatteet menivät jotenkin erityisen pitkään, reippaasti yli puoli vuotta (n. 10kk-1,5v) ja lähes 80-senttiseksi saakka. Sit 80cm taas hurahti melkein huomaamatta ohi :D

Tosin nyt just koitin tytölle, niin löytyy näitä ihmeellisyyksiä kaapista, missä lukee vielä koko 74cm tai jopa 68cm (hameissa, shortseissa, tms). Sille sopi vielä aivan hyvin asu, joissa kaikissa luki 68-74cm :D Vaikka suurin osa 80cm pieniä. H&M:n lyhythihainen body (ei me nyt juuri tuon ikäisellä enää bodeja pidetä) 74cm venyvää materiaalia, mut ei tarvinnu ees venyttää, oli täysin sopiva 85cm pitkälle tytölle. Sukkikset name it 68-74cm, tosin noi sukkiksethan hyvin useasti menee isompana, mitä ilmoitettu. H&M:llä oli aiemmin melko kokoaan vastaavia, mutta nyt kun ostin 86-92cm, niin ovatkin vielä isoja. H&M talvishortsit sukkisten päällä 68cm (viime talvena ostin 74cm käyttävälle, kun olivat tosi reilua mallia, isommat ei olis pysyneet päällä). Tosin huomasin, et vaipan kanssa alkavat olla jo turhan niukat, mutta kotona kun tytöllä ei vaippaa ole, niin aivan sopivat vielä! Niin ja sit oli viel Puman neulepaita päällä 74cm, hihat ja helman pituus riittivät vielä hyvin :D

Vierailija
8/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 kk ikäinen poika oli viimeksi neuvolassa 8,6 kg ja 68 cm. Itse mietin, että saisikohan seuraavaa vaatekokoa käyttää jo hieman pidempään. :) Nyt käytössä jo koko 74.

Vierailija
9/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 kk ikäinen poika oli viimeksi neuvolassa 8,6 kg ja 68 cm. Itse mietin, että saisikohan seuraavaa vaatekokoa käyttää jo hieman pidempään. :) Nyt käytössä jo koko 74.

Niin ja jatkan vielä, että meillä käytetään hieman isompia vaatteita kuin "oikea" koko olisi. Kestovaippa siihen pakottaa, kun muuten ei bodyt mene kiinni, tai ainakin kinnaa ikävän näköisesti olkapäästä. Joutkut Lindexin 74-kokoiset alkaa näyttää jo vähän nafteilta tällä 68-mittaisella pojalla. Housuista menee usein vähän pienempi koko.

Vierailija
10/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 cm ja 8.8 kg..

Vierailija
11/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 cm ja 8.8 kg..

Vierailija
12/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänkin pyöreämpi, kuin nollakäyräläiset vauvat, niin yleensä joutuu siirtymään seuraavaan kokoon hieman etuajassa.

Meillä tyttö on nyt 73,5 cm ja hyvin harva 74 cm body käy hänelle. Tosin Tuttan bodyt on vieläkin liian isoja, mutta niinhän ne aina. Lindex tai Ellos taas tekee vaatteensa pitkiksi ja kapeiksi, joten niitten 74 on jo pieniä.

Vauva on nyt vasta 8 kk, joten en osaa kasvusta muuta sanoa, muutakuin että se hidastui huomattavasti 6 kk jälkeen. En tiedä onko tämä normi, mutta nyt tyttö on pituudessa +1 käyrällä (kuten aina ollutkin) mutta paino on tippunut plussalta nollalle.

Vierailija
13/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli 6kk:n iässä 72,5 cm ja 10,5 kiloa. Varmaankin pullea olemus vaati ison koon vaatteet. 10kk oli 78,5 cm ja 13,5 kiloa. Painon nousu loppui siihen. 1 v. oli 80,5 cm ja 1,5 v. 86 cm.

Vuoden vanhana käytimme bodeja kokoa 80-92 ja housuista 80 ja 86. Eli koon 80 vaatteet olivat kyllä pitkään käytössä, jopa vuoden. Lapsen hoikistuessa ei enää tarvittu niin paljoa tilaa.

Vierailija
14/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli 6kk:n iässä 72,5 cm ja 10,5 kiloa. Varmaankin pullea olemus vaati ison koon vaatteet. 10kk oli 78,5 cm ja 13,5 kiloa. Painon nousu loppui siihen. 1 v. oli 80,5 cm ja 1,5 v. 86 cm.

Vuoden vanhana käytimme bodeja kokoa 80-92 ja housuista 80 ja 86. Eli koon 80 vaatteet olivat kyllä pitkään käytössä, jopa vuoden. Lapsen hoikistuessa ei enää tarvittu niin paljoa tilaa.

Lapsen hoikistuessa ei enää tarvittu niin paljoa tilaa vaakasuunnassa eli vaate ei siis enää venynyt leveyssuunnassa ja vienyt siten pituudesta senttejä.

Vierailija
15/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon siirtynyt aina muutamaa senttiä aikaisemmin seuraavaan kokoon, tykkään jotenkin löysemmistä vaatteista, vaikka vauvoilla istuvammat bodyt on suloisia ku pikku pömppis näkyy :D

Yleensä housut on isompia ja menee kauemmin meillä, toisin ku bodyt, jotka jää lyhyeksi.. mutta muuten jää kaikki ihanat vaatteet nopeesti pieniksi. ja joillain merkeillä on ihania vauvamaisia vaatteita, mutta vain kokoon 68cm asti ja eihän ne oo meille mahtunut aikoihin, vaikka söpöjä pikku vauva vaatteitakin olisi kiva pitää kauemmin.. esim. H&M

kiva kuulla, että se kasvu tasaantuu, se vaan välillä kypsyttää ku muut ihmettelee isoa poikaa ja sitten sitä alkaa epäillä mikä jättiläinen siitä tulee :) mutta ihanan erilaisia kaikilla tuntuu olevan ja eihän me aikuisetkaan saman kokoisia olla :D

Vierailija
16/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3kk ikäinen vauva ja mitat 66cm ja 7900g! Ehtii varmaan reilusti yli 9-kiloiseksi puolivuotiaaksi mennessä... Painoa on tullut yli 4 kiloa 3 kuukaudessa. Ihmettelen mikä jättiläinen tästä oikein tulee!

Vierailija
17/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi tilaa :) Ehkä en sitten niin osannut ottaa huomioon, että ne vaatteet olis jotenkin liian kapeita, kun alle 0-käyrän lapselle eivät ikinä ole liian kapeita, vaan usein hyvin leveitäkin ja olen jotenkin ajatellut, että ne on tehty pyöreämmille lapsille. Mä en kyllä tykännyt enää yli vuoden ikäisellä bodeja niinkään käyttää edes.

Ja siis mun mielestä todellakin vauva/taapero/lapsi saa olla pyöreä ja just sellainen kuin on! :) Itse olen jopa ennemmin toivonut, että lapseni olisi hiukan pyöreämpi, koska ajoittain tuosta kasvusta, etenkin painosta on saanut olla jopa huolissaan (ja pienempänä "pahana" ei aina meinaa löytää jalassa pysyviä housuja sitten millään kuin ulkomailta). Ne taitaa sanoakin, että vauva ei voi olla lihava, mutta kyllä ne neuvolassa liian köykäisiä kyttäävät, vaikka olisikin muuten terve, eikä mikään luuviulu sentään :D

Olen siis helpottunut, että lapseni on kasvanut lähes "keskikokoiseksi", kun aiemmin oli niin pieni ja hoikka.

Vierailija
18/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää paidoissa kokoa 86 ja housuissa ehkä n.80. juuri punnittiin terkkarilla niin painoa oli 11,5 kg :) erittäin sopusuhtainen poika ainakin päältä päin :) syntymämitat muuten 52cm ja 4535g :)

Vierailija
19/25 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää paidoissa kokoa 86 ja housuissa ehkä n.80. juuri punnittiin terkkarilla niin painoa oli 11,5 kg :) erittäin sopusuhtainen poika ainakin päältä päin :) syntymämitat muuten 52cm ja 4535g :)

aika samoilla mitoilla, neuvola vasta parin viikon päästä, mutta paidoissa jo 86 ja housuissa 80 ja 86. Ongelmana housuissa monesti, että kun pituus riittää niin sitten meinaa vyötäröltä olla iso. Syntymämitat oli 52 cm ja 3 350 g :)

Vierailija
20/25 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kasvoi vauhdilla, mulla kuulemma tuli kermaa :) syntyessään ihan normikokoinen 3700g. ja pituutta 52cm ja 3 kk ikäisenä 7650 cm ja 65 cm ( 4 kk pituutta oli jo 68cm ja paino 8200g)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme