Jep, lapset otettiin huostaan, nyt on aikaa lukea sosiaalityön pääsykokeisiin yliopistoon
ja opiskella siellä sosiaalityöntekijän pätevyys. Opinnot sujuvat varmasti kohtuullisen kivassa tahdissa, kun ei ole lapsia häiritsemässä tai aikaa viemässä.
Pitää olla tiedoiltaan tasavertainen, kun sitten aikanaan valmistumisen jälkeen hakee huostaanoton purkua.
Kommentit (23)
Taputuksia päälaelle saat tästäkin
roolista, niin toimeentulotukeen ja perusturvaan liittyvät tehtävät saavat lisämaustetta omakohtaisista kokemuksista ja käytännön tiedoista siitäkin aihealueesta.
ilman syytä huostaanotettiin, joten voi olla vaikeaa saada lapsia takaisin, vaikka kuinka olisit "oppinut"..
Eikö se isäkään pystynyt niitä hoitamaan?
sittenhän sitä voi panostaa opiskeluun ja jatkaa niin pitkälle kuin eläkkeen maksaja opintoja rahoittaa.
Pysyvä eläke jatkuu käsittääkseni kuolemaani asti, niin ehtii siinä vaikka parikin kertaa maisteriksi valmistua.
jos eläke juoksee vaikka jotain taiteita tai muuta hömppää, naistutkimusta tai elokuvatutkimusta.
Ei menny tämäkään eläkepäivä ihan hukkaan.
Ja on mulla asennetta että vittuillesanikin haen opiskelemaan sosiaalityön koulutusohjelmaan, ei kai siellä nyt persettä nuolemalla menesty.
Ja eihän kenenkään tartte mun taustoja tietää, luulevat että olen vaan niin vitun lahjakas, kun mulla on niin paljon käytännön tietoa toimeentulotuesta ja lastensuojelusta, siihen muutama kirjasitaatti mausteeksi ja pari lakipykälää käytännön tiedon lisäksi.
Mä nyt vaan oon niin vitun lahjakas, minkäs sille mahtaa=).
mut masennus paranee vasta kun pysyvä eläkepäätös tulee kotiin.
mitään häiriötekijöitä, kuten lapsia perheessä ole, niin mikä estää keskittymästä opintoihin kympillä? Vaikka eihän mun tartte, kun olen niin vitun lahjakas.
huippuopiskelija jos vaan haluun. Ei ihmisen varmaan ole tarkoituskaan jokaisella elämänalueella menestyä. Mä nyt en menestynyt äitinä, mutta ainahan mä voin menestyä jossain muussa asiassa elämässäni.
mikä estää keskittymästä opintoihin kympillä?
se, että pienimmänkin vastoinkäymisen yllättäessä etsit syyn mistätahansa muusta kuin itsestäsi?
p.s. jos olet PM niin otettiinko ne lapset nyt huostaan ex-mieheltäsi? Vai oletko PM2?
etteivät ala epäillä myöntäneensä eläkkeen terveelle ihmiselle. Ja kyllä yliopisto-opiskelu on niin löysää, että siinä kärsii pikku notkahduksia tulla, varsinkin jos on pysyvällä eläkkeellä, eikä ole opintotukikuukaudet loppumassa.
En ole kysynyt miks lapset vietiin, mulla on nyt vähän kiirettä opintojen kanssa, ei ehdi joka pikku asiaan selvittelemään.
Mut kyllä se huostaanoton syy varmaan aikanaan selviää, ei mulla oo kiirettä sen kanssa, kun alan tapella lapsista vasta kun mulla on se sosiaalityöntekijän pätevyys hankittuna.
huostaanotto sillai virallisesti etenee ja sossujen on pakko antaa siihen virallinen selitys, sitä ootellessa opiskelen...
jos sellainen ihme kävisi että noin epävakaa ihminen onnistuisi viemään opinnot läpi, niin ei sossuna olo sua hyödyttäisi mitenkään. Lahjakkuuden lisäksi opinnot vaatii kyllä yleensä paljon työtä. en usko, että jaksaisit, varsinkin jos olet taipuvainen masentuneisuuteen.
enkä aio koskaan työllistyä sossuksi, niin opinnot kyllä etenee omaan tahtiinsa. Ja ainahan sitä voi hakee lisää masennuslääkettä jos tuntuu ettei opinnot etene.
Ja lakia lukiessa pitäis nussia liikaa pilkkua ja opetella nippelitietoa, ei oo mun juttu, tykkään enemmän käytännönläheisistä asioista.
Ei tää oo sun uskon asia, keväällä pääsykokeisiin ja jos ei heti tärppää, avoimessa jatkan opintoja ja taas uus yritys.
Ja mistä sitä tietää onko 6 vuoden päästä hengissäkään, että valmistuuko vaiko ei. Mä tykkään haasteista ja siitä että mun on pakotettava itseni johonkin ja vähän niinku ylitettävä itseni ja se mihin luulin kykeneväni.
Haasteet on parasta elämässä.
suoraan eläkkeelle, en työelämään enää ikinä.
opiskelen talven aikana avoimen yliopiston kautta perusopinnot ja keväällä haen oikeaan yliopistoon sosiaalityön koulutusohjelmaan.
Saan varmasti hyvät arvosanat ainakin lastensuojelun opinnoista, kun on sitten heittää omakohtaisia kokemuksia teoriatiedon sekaan.
Tää on kivaa.