Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ono tässä tarpeeksi ohjelmaa 5-vuotiaalle kotihoidetulle pojalle?

Vierailija
31.10.2011 |

-2 krt viikossa seurakunnan kerho 3 h

-kerran viikossa MLL perhekahvila

-kerran viikossa kyläily

-kerran viikossa karate

-kerran viikossa jalkapallo

-kerran viikossa uinti

Poika siis kotihoidettu ja nyt pieni paniikki että onhan hänellä tarpeeksi paljon ohjelmaa, moni tuonikäinen on kuitenkin päiväkodissa. Miltä tämä kuulostaa vai pitäisikö vielä keksiä jotain?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aitoa leikkiaikaa kavereiden kanssa

Vierailija
2/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se harrastusten määrä ole kriteeri, vaan että on ryhmätoimintaa. Jos on paljon lapsia naapurustossa, niin sekin voi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata leikkiä naapuruston lasten kanssa? Olisi varmaan aika ihanteellista silloin. Ja taideharrastuskin vielä :D

Vierailija
4/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen omaa lapsuuttani, olin kotihoidettuna ja 2 kertaa viikossa kävin seurakunnan kerhossa ja siinä se. Naapurissa asui vuotta vanhempi poika, jonka kanssa leikin toisinaan, siskoni on minua useamman vuoden vanhempi ja hän ei kavereineen minua juuri joukkoonsa huolinut. Taitava ja idearikas tyttö minusta tuli, mutta sen kyllä muistan, että serkkujen vierailuja odotin aina kuin kuuta nousevaa, että ehkä leikkikavereiden puute mulla oli.

Vierailija
5/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrasteita tarvitse enempää, jos lapsi ei niitä erikseen pyydä - vähempikin riittä varmasti. Kannattaa kuitenkin pohtia, onko lapsella esikouluvalmiudet. Osaako toimia ryhmässä, leikkiä ikäistensä kanssa ja pysyykö kynä kädessä. Päiväkoti ei ole mikään must, mutta siellä toki huomataan ehkä helpommin, jos lapsi ei selviydy kaikista ikäisilleen tyypillisistä tehtävistä.

Vierailija
6/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aitoa leikkiaikaa kavereiden kanssa

Pari kertaa viikossa ehkä leikkisi kavereiden kanssa. Kuten mainitsin, ovat tällä alueella monet tuon ikäiset päiväkodissa.

Pikku paniikki siis juuri noista kavereista..

ap

Vierailija
7/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmätoimintaa saisi vain tuolla seurakunnan kerhossa 2 krt viikossa. Onkohan tarpeeksi?

Naapurustossa ei ole leikkikavereita. Tai siis ovat päivisin poissa.

ap

Vierailija
8/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata leikkiä naapuruston lasten kanssa? Olisi varmaan aika ihanteellista silloin. Ja taideharrastuskin vielä :D

naapurustossa kavereita. Hänellä on kaksi kaveria, mutta silloin pitää erikseen sopia tapaaminen ja ajella näiden luokse. Mitä toki mielelläni teen, että hän pääsee kavereiden kanssa leikkimään.

ap

Vierailija
9/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen omaa lapsuuttani, olin kotihoidettuna ja 2 kertaa viikossa kävin seurakunnan kerhossa ja siinä se. Naapurissa asui vuotta vanhempi poika, jonka kanssa leikin toisinaan, siskoni on minua useamman vuoden vanhempi ja hän ei kavereineen minua juuri joukkoonsa huolinut. Taitava ja idearikas tyttö minusta tuli, mutta sen kyllä muistan, että serkkujen vierailuja odotin aina kuin kuuta nousevaa, että ehkä leikkikavereiden puute mulla oli.

Että sinusta tuli luova ihminen :) Ehkei tämä niin huono ratkaisu olekaan..

ap

Vierailija
10/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrasteita tarvitse enempää, jos lapsi ei niitä erikseen pyydä - vähempikin riittä varmasti. Kannattaa kuitenkin pohtia, onko lapsella esikouluvalmiudet. Osaako toimia ryhmässä, leikkiä ikäistensä kanssa ja pysyykö kynä kädessä. Päiväkoti ei ole mikään must, mutta siellä toki huomataan ehkä helpommin, jos lapsi ei selviydy kaikista ikäisilleen tyypillisistä tehtävistä.

Mielestäni on valmiudet ensi syksyksi. Hän kuitenkin jo lukee, laskee ja kirjoittaa. On aika rauhallinen ja kohtelias, osaa toimia ryhmissä ainakin kerhossa.

ap

Vierailija
11/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aivan pimee, nainen!

Vierailija
12/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet nyt vain olisi unohtanut partiota tuosta listasta ja miten on kokkaustaitojen laita? Tsiisus, relaa, ja anna pojallesi hei vähän vapaata!

Vierailija
13/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi riittää.

Vierailija
14/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku tehdä tosissaan tällaisen aloituksen?

Vierailija
15/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhden lapsen vanhemmat ovat noin neuroottisia. Oletko akateeminen? Sopisi hyvin kuvaan. Ei yhtään tervettä järkeä ja lapsen hyvinvointi sivuutetaan.

Vierailija
16/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhden lapsen vanhemmat ovat noin neuroottisia. Oletko akateeminen? Sopisi hyvin kuvaan. Ei yhtään tervettä järkeä ja lapsen hyvinvointi sivuutetaan.

Mielisairaat näköjään tavoittivat tämän ketjun. Ymmärrän kyllä että teillä on paha olla. Lopetan vastailun tähän. Kiitos kuitenkin muille asiallisille vastauksista.

ap

Vierailija
17/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-vuotias kotihoidettu leikkii mielellään vähän pienempienkin kanssa, tosin usein puistoissa on myös oman ikäisiä pph:lla olevia lapsia. Meillä siis kerran viikossa seurakunnan perhekerho, kerran viikossa harrastus ja viisi kertaa viikossa leikkipuistoissa vapaata leikkiistä toisten lasten kanssa. Lisäksi askarrellaan kerran-pari viikossa ja tehdään kaupasta ostettua eskarikirjaa aukeaman verran joka päivä.

Vierailija
18/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leimaamalla tervejärkisen aloituksen mielisairaaksi. No ota mallia vaikka tästä viimeisimmästä kirjoittajasta, jolla on asiat järkevällä tolalla. Yksi harrastus, puuhailua vanhempien kanssa, vähän kerhoilua ja suurin osa vapaata leikkiä.

Ohjelmoitua elämää ihminen kyllä ehtii elää loppuelämänsä, anna lapsesi olla lapsi!

Vierailija
19/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noita, niitä ei siis tarvitse osata jo valmiiksi.

Vierailija
20/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä nimenomaan painotettiin että esikoulussa harjoitellaan juuri noita, niitä ei siis tarvitse osata jo valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan