Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parin viikon päästä lähtee 9-kuinen vauvani hoitoon

Vierailija
07.11.2005 |

kun mies palaa töhin. Isoveli 2-v lähtee myös. Niin se vaan äkkiä meni tuo aika!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin jo lasketaan euroja, että mitä ruokaa on varaa ostaa. #0 euroo tällä hetkellä tilillä. Mä olen opintotuella. Surullista, mutta jotenkin siihen on jo sopeutunut. Tänään varmistu että saavat perhepäivähoitopaikan:-)

Vierailija
2/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei ollut juurikaan ollut muiden hoidossa ja kovasti äidin perään. Muutama aamu oli itkuinen, mutta sen jälkeen jäänyt iloisesti. Tykkää hoitotädistä kovasti ja toiset lapset saa iloiset kikatukset jo eteisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki on vähemmän

Vierailija
4/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hoitopaikka on mukava ja onhan pienellä veikka turvana. Monesti tuo on äidille kovempi paikka...

Vierailija
5/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olen ollut opintotuella koko syksyn, mies on ollut vanheimpainvapaalla kolme ja puoli kuukautta. Ja jos mies jäis hoitovapaalle, meidän tulot ois opintotuki ja kotihoidontuki, joten pieneksi jäisivät, vai mitä.

Kiitos sulle, joka sanoit, että hyvin se menee:-)

Ja tavallaan tämä olikin provo, koska halusin nähdä mitä mieltä te muut meidän valinnasta ootte. Mutta siis ihan todellinen tilanne. Ja tarkoitin muuten että 30 euroo tilillä just nyt.

Vierailija
6/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette ois voinu oottaa et opinnot ois pois alta?

Vierailija
7/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii se vaan on. Isompi (2v) osaa jo ikävöidä sinua, mutta tää pienempi ei edes muista sinua päivä aikaan.

Vierailija
8/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tykkää kovasti mutta minulla on ikävä. Onneksi poju vaan maaliskuuhun asti hoidossa. Saa silloin roikkumaan jääneet opinnot valmiiksi ja jään pikkuisen kanssa vuodeksi kotiin. En malttais millään odottaa. Meillä onneksi niin hyvä tuuri että isalläni on mahdollisuus hoitaa poikaa sen muutaman kuukauden jakson oman työnsä ohella.

Kyllä sen kestää kun tietää että hyvässä hoidossa sinunkin lapsesi ovat! Onnea opintoihin.

Vierailija
9/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ne meidän lapset siellä pärjäävät! paljon syliä, haleja ja pusuja yhdessäoloaikana, niin lapsi kyllä vaistoaa, että vanhemmat häntä rakastavat silti, vaikka jättävätkin hoitoon. esikoinen oli 11 kk, kun meni hoitoon, ja pidän sitä hyvänä ratkaisuna, siksi keskityn nytkin opiskeluun jo nyt.

Vierailija
10/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä SINUA estää jämästä hoitovapaalle miehesi mennessä töihin?

Vierailija
11/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti rauhallisempi ja koti-meininki kuin meillä tarhassa.

T:Päiväkodin täti

Vierailija
12/30 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran on jo sanottu, että lapsi menee hoitoon ja vanhemmat töihin! on tosi kurjaa syyllistää vanhempia tuolla tavalla.

ehkä olen puolueellinen, koska meidän muksu meni tasan 9kk vanhana tarhaan ja siellä se on vieläkin nyt kaks vuotiaana,

kyllä se hyvin menee!

Vierailija
13/30 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen aina välillä tätä aloittamaani ketjua:-)

Ihanaa, että te av-mammat ootte noin kannustavia:-)

Tänään soitti pph-ohjaaja ja kysyi, että sopisko mulle että tulis kunnallinen pph kotiin, lähellä asuvat 3- ja 4-vuotiaat veljekset tulisivat kans meille hoitoon. Kyllähän se mulle sopii, eipä tartte lapsia aamuvarhain herättää eikä lähteä mihinkään kuskaamaan.

Ja onneksi täällä pohjois-savon pikkukunnassa ei yleensä laiteta kahta vauvaa samaan ryhmään!

Vierailija
14/30 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on raskasta. Toinen pienistä lapsista on kuulemma todella vaativa ja itkuinen, mikä tekee tuollaisen ryhmän (11 kk, 11 kk, 1,5 v. ja 2,5 v.) hoitamisen entistä raskaammaksi. Onkohan ihan oikeinkaan laittaa kolmea alle 2 v?

Mun tyttö 1v11kk on sellaisella hoitajalla jolla lisäksi 1v, 2½v. ja 3v. Varahoidossa välillä 1v10kk.

Vierailija
15/30 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös hoitaja kotona kun aloitin työt, lapset oli 1 ja 3 vuotiaat ja kaikki sujui loistavasti! Mikäs siinä kun saa kotonansa olla. Ja seuraa tuli meillekin, saman ikäiset veljekset olivat meillä hoidossa myös.

En olisi pienimmälleni vielä muuta hoitomuotoa suostunut ottamaankaan vastaan.

Vierailija
16/30 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika meni myös 9,5 kk ikäisenä pph:lle. Itkua riitti, kipeä oli puolen vuoden ajan n. 2 vkon välein, iltaisin kävi nukkumaan välillä jo puoli kuusi, kun oli niin uupunut hoitopäivästä. JA nukkui aamuseitsemään. Eikä tosiaan kotipäivinä nukkunut niin paljon.

Samoin oli välillä selvästi ymmällään siitä kuka on se, johon hänen pitäisi " luottaa" .

Onneksi meidän kuopus saa olla ainakin 1,5 vuotiaaksi kotona, ja senkin jälkeen vain osapäivähoidossa. En tosiaan tuomitse 9kk iässä hoitoon vieviä, mutta ei se nyt todellakaan aina niin ruusuista ole kuin annatte ymmärtää.

Vierailija
17/30 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on vauvalle rankka juttu, kun vanhemmat on päivän poissa. Siksipä olenkin erityisen iloinen siitä, että ympäristö on nyt sitten ainakin tuttu, JOS saamme sen hoitajan ihan kotia. Meidän vauva on kyllä aina ollut tosi sopeutuvainen, ei tosiaankaan mikään herkästi reagoiva. On nyt kuitenkin alkanut vierastaa, just tänään käytiin kylässä ja vieras täti katto vauvaa, niin voi kamala.

Mutta mukavaa kuulla, ettei olla ainoita, kenen vauva lähtee hoitoon!

T.AP

Vierailija
18/30 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on teillä joillakin hurjia hoitoryhmiä joillakin. Eihän tuollaisen " vauvalauman" kanssa edes pysty käymään missään, siis esim. puistossa tai avoimella päiväkodilla. Tietysti onhan joillakin isojen perheiden äideillä enemmänkin hoidettavia joskus, mutta jotenkin ajattelen, että perhepäivähoidossa ollessa olisi ihan kiva, jos hoitaja käy välillä jossain, vaikkapa sitten retkillä lähimetsässä. Äitinähän sitä voi vaan vaikka möllöttää kotona jos siltä tuntuu:-)

t. AP

Vierailija
19/30 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

upper

Vierailija
20/30 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mikään ei estäisi jos välttämättä haluaisin jäädä. Kesken vuotta en koulusta voi kuitenkaan noin vain pois jäädä, ja valmistuminen olisi jo vuoden päästä (AMK). Haluan jo saada opintoni loppuun ja ammatin!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä