Purnausta häistä..
Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta. Meillä on lapsia, talo, koira, auto. Paljon erilaista lainaa opinnoista lähtien.
Ollaan alusta lähtien puhuttu naimisiinmenosta mutta elämänvaiheista johtuen siihen ei ole ollut rahaa. Raskausajalla en tahdo naimisiin, en myöskään kastettaessa lapsia.
Minulla on näkemys ihanista kirkkohäistä ja juhlapaikan tahdon vuokrata. Sekin on ollut mielessäni.
Mutta sitten siihen ongelmaan ja se on mies. Hän sanoo että maistraatti riittää. hiiteen minun Tuomiokirkkoni ja hauska ilta kavereitten ja suvun kanssa.
Nyt mitta täyttyi. En saa koskaan toivomaani hääjuhlaa, kai se tarttee mennä maistraattiin jos sormuksen tahtoo.
Sopivasti olen raskaanakin niin jos vaikka vielä tämän raskauden aikana sitten niin menee kaikki niin sanotusti päin persettä ja kuolemaan saakka olen katkera.
Nyt sitten vaan ehdotuksia miten kosin tuota ukkoa?
Koska ei tässä tartte omaa kosintaa odottaa. Ei vaan enää jaksa eikä huvita. Annan periksi. Meillä mies päättää kaapinpaikan.
Kommentit (40)
Mistä ihmeestä saat nuo pinnallisuudet mukaan?
Tahdon kirkossa naimisiin koska minulle ei maistraatti mitään merkitse.
Miehelle on ihan sama onko kirkko vai maistraatti, kunhan on vaikea!
Ei juhlien tartte olla isot ja tyyriit.
Minun elämässä on jo sisältöä ja samana arki jatkuu kun päästään sinne alttarille.
ap
Ihan yhtä virallinen se liitto on, vaikka teidät vihittäisiin maistraatissa.
Ja ihan yhtä lailla on turva leskeksi jäänellä, vaikka olisi maistraatissa vihitty. Samoin erotilanteessa.
Minä en ymmärrä sinua, ei voi mitään. Olet mieluummin avovaimona kun et saa tuomiokirkkoa ja juhlia :D
Miehelle on ihan sama onko kirkko vai maistraatti, kunhan on vaikea!Ei juhlien tartte olla isot ja tyyriit.
Minun elämässä on jo sisältöä ja samana arki jatkuu kun päästään sinne alttarille.
ap
Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta. Meillä on lapsia, talo, koira, auto. Paljon erilaista lainaa opinnoista lähtien.
Ollaan alusta lähtien puhuttu naimisiinmenosta mutta elämänvaiheista johtuen siihen ei ole ollut rahaa. Raskausajalla en tahdo naimisiin, en myöskään kastettaessa lapsia.
Minulla on näkemys ihanista kirkkohäistä ja juhlapaikan tahdon vuokrata. Sekin on ollut mielessäni.
Mutta sitten siihen ongelmaan ja se on mies. Hän sanoo että maistraatti riittää. hiiteen minun Tuomiokirkkoni ja hauska ilta kavereitten ja suvun kanssa.
Nyt mitta täyttyi. En saa koskaan toivomaani hääjuhlaa, kai se tarttee mennä maistraattiin jos sormuksen tahtoo.
Sopivasti olen raskaanakin niin jos vaikka vielä tämän raskauden aikana sitten niin menee kaikki niin sanotusti päin persettä ja kuolemaan saakka olen katkera.Nyt sitten vaan ehdotuksia miten kosin tuota ukkoa?
Koska ei tässä tartte omaa kosintaa odottaa. Ei vaan enää jaksa eikä huvita. Annan periksi. Meillä mies päättää kaapinpaikan.
Olen minäkin ehtinyt miestä kosimaan.
Me mennään naimisiin kun toinen luovuttaa vihkipaikassa. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Ei minun tartte päästä kampaajalle tai kosmetologille! Te ehkä tarvitte tälläsiä?
Olen pahoillani mutta tahdon kirkkohäät ihan sen uskontopuolen takia, en mekon. Toistaisinko tämän vielä?
Ja 22 sulle tiedoksi että sama nainen olen ollut reilu 10 vuotta, mikä ihme siinä on vaikeaa tajuta että samana pysyn naimisiinmenon jälkeenkin. Tapahtuu tämä kirkossa tai virastossa?
Minulle nyt on tärkeää olla alttarilla asian kanssa. Sinä et sitä ymmärrä ilmeisesti mutta se ei ole pois minulta.
ap
Tämä on ainoa unelmani ja tahdon kirkossa Jumalan edessä virallistaa liittoni, se on minulle tärkeää. Ei se että mennään ruokatauolla naimisiin; joka taas miehestä olisi kiva juttu. 10
Kirkkovihkiminen kestää suurinpiirtein saman verran kuin maistraattivihkiminenkin. Vieraita on oltava tasan se kaksi todistajaa.
Ihmeellinen tämä käsitys, että kirkkovihkiminen on yhtä kuin suuret ja kalliit häät.
Voi herrajaestas: kyllä se seurakunnan edessä oleminen on minulle se oleellisin juttu!!
Miksi sitten ottaa jok utoinen kirkko kuin mistä tykkään jos kerran joku kirkko on lähellä sydäntäni?
Missään en kyseenalaista maistraattihäitä, tottakai se naimisiinmeno tapahtuu siellä samoin kuin kirkon kautta virallistettuna!! Minä nyt tahdon olla Jumalan edessä asian kanssa. Te voitte olla mekkojenne kanssa.
Mitään rukkasia en ole antanut eikä mieskään, kuten sanoin niin meillä on ongelmana se missä mennään naimisiin; ei se mennäänkö.
ap
kanssaan siksikin, että turvaa hänen asemansa kuoleman sattuessa.
Toisille on tärkeää seisoa yhdessä alttarilla ja juhlia kavereiden ja suvun kesken.
Niin on erilaisia meillä tärkeysjärjestykset elämässä. Onnea sinulle väsytystaisteluun. Toivottavasti olet sitten onnellinen kun pääset vihdoin seisomaan sinne alttarille.
Olen minäkin ehtinyt miestä kosimaan.
Me mennään naimisiin kun toinen luovuttaa vihkipaikassa. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Ei minun tartte päästä kampaajalle tai kosmetologille! Te ehkä tarvitte tälläsiä?
Olen pahoillani mutta tahdon kirkkohäät ihan sen uskontopuolen takia, en mekon. Toistaisinko tämän vielä?Ja 22 sulle tiedoksi että sama nainen olen ollut reilu 10 vuotta, mikä ihme siinä on vaikeaa tajuta että samana pysyn naimisiinmenon jälkeenkin. Tapahtuu tämä kirkossa tai virastossa?
Minulle nyt on tärkeää olla alttarilla asian kanssa. Sinä et sitä ymmärrä ilmeisesti mutta se ei ole pois minulta.ap
Miehelle on ihan sama onko kirkko vai maistraatti, kunhan on vaikea!Ei juhlien tartte olla isot ja tyyriit.
ap
on ihan jotain muuta. Sulla on vain pakkomielle kirkkohäistä.
instituutiona. Mutta uskon Jumalaan. Olen yksityisesti rukoillut Jumalalta siunausta liitollemme ja olen sen mielestäni saanutkin.
En usko, että Jumala siunaisi liittoamme paremmin jos olisimme kiviseinien sisällä antaneet vihkiä itsemme kaapuun pukeutuneen mieshenkilön.
Mutta kokeilepa vaikka viikokausien kiukuttelua ja seksillä kiristämistä. Jospa se mies antaisi periksi ja veisi sinut kirkkoon ja saisit sen juhlasi..siis miten kirjoititkaan Tuomiokirkkoon SEURAKUNNAN (kuuluuko muuten kaikki sukulaisesi ja ystäväsi seurakuntaan) edessä juhlien ystävien ja sukulaisten kesken. Kun muu ei kelpaa niin seksillä kiristys voisi auttaa sinua. Samoin voit alkaa nalkuttaa lasten kuullen ja haukkua miestäsi. Pieni vihjailu appivanhemmillekin voisi auttaa, kuinka anoppi on kasvattanut miehen huonosti.
ap
on ihan jotain muuta. Sulla on vain pakkomielle kirkkohäistä.
Minulle olisi tärkeää olla Jumalan edessä, ihan siinä missä koin Jumalan läsnä kun hautasimme lapsemme. Juu, mitään en mistään elämästä tiedä. Olen vaan ja ainoastaan epäkiitollinen ja siedän saada vaan sen mitä minulle ei ole tärkeää.
Silti, minulle olisi tärkeää se kirkko ja pappi, ei mikään mekko!
Nyt sen päätin, unohdetaan kahvit ja suku. Mutta kirkon varaan. Minua ei kiinnosta että te ette halua samasta syystä kirkkoa tai ette tahdo lainkaan kirkkoa.
Anteeksi nyt hemmetisti että itse tahdon ja mielestäni oikeista syistä.
Ja juu: en mene varaamaan maistraattia, enkä sano miehelle että se on OK koska se ei sitä minulle selvästikään ole. Menen vaikka kotivaatteissa naimisiin, mutta kirkossa mennään ja tosiaan skippaan kahvit vanhemmille. Antaa heidän olla käärmeissään.
ap
Tuttu meni sairaalassa naimisiin puolisonsa kuolinvuoteen vierellä, ei siinä kukaan kaivannut mitään Tuomiokirkkoa taustalle.
Olisi ehkä hyvä mennä juttelemaan asiasta psykologille, on ihan sairasta että joku tuollainen pinnallinen seikka (=Tuomiokirkko) on se jutun juju. Voisi kuvitella että uskovalle paikalla on merkitystä, mutta uskon että uskoville sillä sisällöllä (=mikä avioliitto on) on enemmän merkitystä.
Mutta elele sitten naimattomana elämäsä tappiin saakka, jos se tosiaan on pienempi paha kun se ettei saa häitä Tuomiokirkossa.
Jumala on KAIKKIALLA läsnä! Ei Hän ole paikkaan sidottu, Hän on kaikkialla. Kun on usko sydämessä, tietää ettei Jumalaa pitä mistää kirkosta etsiä, Hän on koko ajan läsnä ja sydämessäsi.
Minulle olisi tärkeää olla Jumalan edessä, ihan siinä missä koin Jumalan läsnä kun hautasimme lapsemme. Juu, mitään en mistään elämästä tiedä. Olen vaan ja ainoastaan epäkiitollinen ja siedän saada vaan sen mitä minulle ei ole tärkeää.
Nyt sen päätin, unohdetaan kahvit ja suku. Mutta kirkon varaan. Minua ei kiinnosta että te ette halua samasta syystä kirkkoa tai ette tahdo lainkaan kirkkoa.Anteeksi nyt hemmetisti että itse tahdon ja mielestäni oikeista syistä.
Ja juu: en mene varaamaan maistraattia, enkä sano miehelle että se on OK koska se ei sitä minulle selvästikään ole. Menen vaikka kotivaatteissa naimisiin, mutta kirkossa mennään ja tosiaan skippaan kahvit vanhemmille. Antaa heidän olla käärmeissään.
ap
Et sinä kirkkoa siihen tarvitse. Se Jumala on siellä maistraatissa ja siunaa liittonne kun sitä pyydät. Jumala on sydämessäsi, ei siellä kirkossa.
Juu, mutta puhun Jumalan huoneesta, Jumala on läsnä mutta se on eri asia kuin pyhä kirkko. Minulle alttari on tärkeä paikka. Et sinä tätä tietenkään ymmärrä, joten annetaanko jo olla?
33 sulle piti laittaa että olisin voinut mennä naimisiin ruumishuoneen hiljentymishuoneessa jossa kuollut tuodaan esille, siis kun lapsemme kuoli mutta silloin kauhun keskellä ei ollut paljoa aikaa järjestelyyn, puhumattakaan voimia. Tiedän kyllä että voi mennä naimisiin monessa paikassa! Mutta tahdon kirkon, en maistraattia ja tämä ketju selvensi tunteeni mitä olen valmis jättämään pois ja mikä on minulle tärkeää.
Minulle on merkittävää että minut vihitään kirkossa, jätän vaikka kahvit väliin. Nyt vaan odottelen että mies tulee kotiin töistä niin puhutaan vähän naimisiinmenosta.
Se Tuomiokirkko nyt ei ole pointti, miten ihanasti osaatkin katsoa olemattomia vaan se että KIRKKOHÄÄT vaikka ilman sukua joten se hääyö voisi olla meidän juttu sittenkin, se ei ole Tuomiokirkossa mutta se olisi IHANA paikka koska se on minulle tärkeä paikka. Mutta hääyö järjestetään valitettavasti muualla.
Voisiko joku nyt puhua itse asiasta kanssani?
Ja niinkuin jankkaan niin naimisiin mennään kunhan vaan sovitaan järjestelyt. Mies kyllä tietää toiveeni kosinnoista ja plaa plaa mutta arkea tässä ollaan eletty ja eletään (ja jatketaan PAPIN AAMENEN JÄLKEENKIN). ;)
ap
Maistraatti nyt ei vaan ole vaihtoehto minulle. Sori, tästä pidän kiinni. Ja se on ainoa olennainen.
ap
eli syynä sulla on kuitenkin se, että haluaisit juhlia näyttävästi kulisseissa eli kirkossa ja saada ne juhlat. Ei se itse naimisiinmeno ole sinulle tärkeintä.
Mies haluaisi kanssasi naimisiin, mutta neidille ei kelpaa niin neiti hyväksyy sen, että elää loppuelämänsä neitinä.
Nyt sen päätin, unohdetaan kahvit ja suku. Mutta kirkon varaan. Minua ei kiinnosta että te ette halua samasta syystä kirkkoa tai ette tahdo lainkaan kirkkoa.Anteeksi nyt hemmetisti että itse tahdon ja mielestäni oikeista syistä.
ap
ja ei halua kirkkoon niin miksi hänen pitää alistua tuollaiseen naurettavaan pelleilyyn?
Millojn pakko olla Tuomiokirkko jossa tunsi jumalan kuolleen lapsen vierellä, milloin pakko päästä naimisiin seurakunnan edessä, ja nyt sitten kelpaakin mikä kirkko vaan ja ihan ilman vieraitakin.
Tylsä ja huono provo.
Minusta selkein ratkaisu teidän tilanteeseenne olisi mennä naimisiin (Tuomio)kirkossa kahden todistajan läsnäollessa. Tai siis mies voisi valita sen, kuinka monta ihmistä paikalle haluaa ja sinä saat valita paikan. Olisiko tämä ok kompromissi?
naimisiin hänen kanssaan, eikä vain pelkkiä juhlia.