Meikkaatko päivittäin?
Jos et, miksi et? Monet suomalaiset naiset näyttävät luottavan luonnonkauneuteensa myös työelämässä. Kauniitahan suomalaiset naiset toki ovat, mutta kohtuullisella meikkaamisella saa tuotua kivasti parhaita puoliaan esiin ja häivytettyä huonoja puolia. Luonnonkauneus ei tule esiin meikkaamattomuudella vaan näin onnitutaan vain näyttämään värittömiltä ja pliisuilta kansainvälisesti vertailtuna.
Niin ja puhun nyt kohtuullisen meikkaamisen puolesta, "sotamaalaukset" on sitten asia erikseen ;)
Kommentit (26)
Jos olen sairaana, niin silloin en meikkaa, mutta muutan ihan aina. Minulla on myös ripsipidennykset ha akryylikynnet. Ja olen kotiäiti.
Kesällä mökillä en yleensä meikkaa! Mun arkimeikkaaminen on puuteri, luomiväri, ripsari alaripsiin, pikkuisen aurinkopuuteria ja huulikiilto.
Siis töihin, kauppaan, harrastuksiin jne. Kotona ollessani en meikkaa. Olen ehdottomasti paremman näköinen meikattuna, koska herkkä ihoni reagoi voimakkaasti lämmönvaihteluihin. Meikkivoide, puuteri, ripsari ja kulmakynä ovat vakiojuttu. Näytän paremmalta, jos laitan vielä silmät voimakkaammin. Sen sijaan hiukseni pidän värjäämättöminä ja pitkinä, joten en käsittääkseni näytä erityisen laitetulta.
Töissä ollessa meikkasin joka työpäivä, meikkivoide/puuteri, ripsiväri, kulmat väritin ja poskipunaa laitoin, tosi harvoin huulikiiltoa. Mutta nyt puoli vuotta työttömänä ja raskaana olevana en meikkaa kuin muutaman kerran kuukaudessa, silloin kun käydään oman kylän rajojen ulkopuolella :)
En viitsi rasittaa ihoani, tuhlata rahaa ja kerta kelpaan miehelleni naturellina niin en näe syytä miellyttää vieraita ihmisiä. Ja hiukset mulla on aina laitettu, värjätty ja lakalla muotoiltu, niin sekin vähän "siistii" muuten luonnollista luukkiani :) Viihdyn paremmin ilman meikkiä, oon aina ollut pikkasen poikatyttö.
Laitan helahoidon joka päivä, vaikka olisin vain kotona tai jossain mökillä. Meikkaan, koska olo on parempi ja freessimpi niin. Jos en meikkaa, tuntuu kuin en olis kunnolla herännytkään koko päivänä.
Meikkaan jopa silloin, kun oon sairaana, ihan vain jotta olo tuntuis paremmalta.
No, hiukan päivävoidetta kyllä sipaisen kasvoihin.
Töissäkin vain hyvin kevyt meikki, eli päivävoide, hiukan ripsaria ja huulipunaa.
nykyään meikkaaminen tuntuu jostain syystä turhalta. Ja ärsyttää silmiä! Oon tullut vanhaksi.