Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan irtisanoutunut asiattoman käytöksen takia?

Vierailija
30.10.2011 |

Harkitsen irtisanoutumista työpaikallamme esiintyvän mielestäni epäasiallisen kohtelun vuoksi. Tilanne ei ole yrityksistä huolimatta muuttunut ja tuskin muuttuukaan.

Tämän vuoksi olen todennäköisesti irtisanoutumassa tehtävästäni. En usko, että irtisanoutumiseni vaikuttaa itse asiaan tai poistaa ongelmaa vähimmässäkään määrin. Ratkaisu on radikaali, ja aiheuttaa minulle taloudellisia tappioita. Nyt ollaan kuitenkin pisteessä, että haluan tehdä kantani selväksi julkisesti: en hyväksy asiatonta käytöstä.

Haluaisin kuulla, onko kukaan tehnyt näin ja miten asia otettiin vastaan? Entä miltä jälkikäteen tuntui?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksikin kertaa lähtenyt läiskimään asiattoman kohtelun vuoksi. Tosin olin nuori, ekalla kerralla 18 v ja toisella kerralla 25 v ja sain tosi pian muualta töitä. Tuntui tosi hyvältä enkä päivääkään ole katunut. Nyt olen 34 v ja vakiduunissa.

Vierailija
2/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin väsynyt siihen kohteluun ja niin oli ne aikasemmatkin työntekijät, jotka lähtivät minua ennen. Itse löysin jonkin ajan kuluttua töitä ja elämä jatkui. Nyt menee ihan hyvin.

Sama meno jatkui työpaikalla minun jälkeenikin. Jatkuu siihen asti kunnes yksi henkilö jää eläkkeelle. Ei kannata aina ajatella rahaa ja sitä mitä menettää taloudellisesti. Oma mielenterveys on kuitenkin tärkeämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella kaikki muut keinot käytetty?

Mitä asiaan sanoo työterveys, jossa voi käydä keskustelemassa henkisestäkin rasituksesta. Voi olla, että se huonon olon aiheuttaja on hyvinkin työterveyshuollon tarpeessa.

Entä työsuojelu? Eihän oikein pahassa tapauksessa ole mitään menetettävää, siispä kannattaa selvittää asiaa perin pohjin ensin ennen kuin itse luopuu työpaikastaan.

Vierailija
4/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan työpaikkaa koska yrityksistä huolimatta en tule toimeen erään työntekijän kanssa. Esimies on asiasta täysin tietoinen, mutta ei kykene puuttumaan siihen.

Odotan sitä hetkeä kun asiasta ilmoitetaan tälle työntekijälle. Hänen työmääränsä lisääntyy huomattavasti kun lähden. Työ on sen laatuista, ettei uutta tekijää löydetä ihan hetkessä tilalleni.

Yrityksessämme tehdään myös lähtöhaastattelu, jonka tuloksista keskustellaan tarvittaessa isossa johtoryhmässä. Koska minulla ei ole enää mitään menetettävää, aion kertoa tuossa haastattelussa kaikki lähtööni johtaneet tapahtumat. Vaikka oma esimieheni on sulkenut silmänsä, en usko että isot johtajat ovat yhtä myötämielisiä.

Vierailija
5/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ja koirat pöydälle, yhteys työsuojeleen ja -terveyteen.

Ei sinun tarvitse irtisanoutua, jos joku muu on asiaton.

Vierailija
6/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pelkään etten löydä mitään vähänkään järkevää tilalle. Olen jo vuoden verran yrittänyt hakea, mutta turhaan. Pelkään että tässä käy kohta niin että tilapäisessä mielenhäiriössä irtisanoudun ja pilaan urani koko loppuelämäkseni.

Sain työterveyslääkäriltä lähetteen psykologille, sieltä toivon saavani sen verran lisäjaksamista että kestän odottaa uutta työpaikkaa.

Vierailija
7/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienessä firmassa työterveys rajoittuu työhöntulohaastatteluun, työsuojelusta ei ole mitään käytäntöjä. Esimieheni kanssa olen keskustellut vuosien varrella usein: hän tunnistaa ongelman ja toteaa, että ei voi sille mitään.

Varmaan muitakin keinoja olisi, mutta minulla ei tunnu enää olevan voimavaroja niiden kokeilemiseen. En ole kovin huolissani uuden työpaikan löytymisestä, olen kokenut ja hyvä siinä mitä teen, ja alallani on myös kohtuullisen helppo työllistyä itse pienyrittäjänä.

Vierailija
8/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päässyt menemään täydellisesti ohi tällainen käsite kuin työsuojeluPIIRI?

Tiedän, että sitä(kään) ei käsitellä peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla, tuskin lukiossa sitäkään vähää kuin amiksessa.

Mutta ota heti maanantaina yhteyttä lähimpään työsuojelupiiriin. Kerro sen tarkastajalle lyhyesti mutta selkeästi työpaikkasi ongelmien ydinkohdat. Olet varmaan itsekin todennut, ettei sinulla ole mitään menetettävää, vaikka sen teetkin.

Vierailija
9/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin pomoni epäasiallisesta ja minua täysin raastavasta käytöksestä

pomoni pomolle, yksikön muille johtajille ja henkilöstöjohtajalle.

He lupasivatpuuttua jollakin aikataululla. Aika kului ja lupasivat. Minä odotin. Eivät reagoineet kovin nopeasti niin päätin irtisanoutua itseni vuoksi. Lähtöhaastattelussa "Kiusaaja" onnitteli minua hyvästä päätöksestä "koska aikoo itsekin lähteä tästä paskasta paikasta". Ja muut olivat kauhuissaan kun kerroin. Olivat aikoneet puuttua mutta eivät olleet kertoneet minulle mitään konkreettista mitä oli tulossa.

Kannattaa siis kertoa johto jos meinaatte reagoida moiseen. En ole koskaan katunut lähtöä vakityöstä (olin nuori, 25 vuotias) vaan löysin ihanan työn heti tilalle. Olen viihtynyt vuosia jo uudessa paikassa.

Vierailija
10/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset opastuksesta, googletanpa samantien.

t. ap

Vierailija
11/11 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yrityksen tilanne on sellainen, että epäasialliseen kohteluun syyllistyvän henkilön käytökseen on miltei mahdoton puuttua, koska hänen merkityksensä yrityksen taloudelliselle menestykselle on niin huomattava.

Käytännössä jos otan yhteyttä työsuojeluun, firman johdolta tullaan vaatimaan toimenpiteitä ja jos toimenpiteisiin ryhdytään, tämä hankala tyyppi voi halutessaan pistää koko putiikin konkurssiin. Sitäkään en haluaisi :-/

Onko kenelläkään kokemusta noista työsuojelun toimenpiteistä ja niiden tehokkuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi