Mitä kalaruokia teillä syödään jouluna?
Kommentit (18)
Silliä, savulohta, savusiikaa, graavilohta.
graavattua lohta, lohimousse, mätivaahto, sinappisilakoita, kylmäsavulohta, parlamenttisilakoita.
Toivon mukaan olen jouluna raskaana ja graavilohi jää varmasti ostamatta, koska vain minä ja mies sitä syötäis ja yhdelle ei ehkä viitsi ostaa. Ei olla kalaihmisiä.
Lipeäkalaa, Silliä, savulohta, savusiikaa, graavilohta.
Joka vuosi ei ole ollut lipeäkalaa. Lisäksi saattaa olla uunilohta. Savulohi ja savusiika ovat vaihtoehtoiset.
Eihän raskaana ole kielletty graavilohta?? Pitää vain katsoa mistä sen ostaa ja että se on todella tuoretta.
jotakin sillejäkin on tarjolla, itse en niitä syö. Muikunmätiä pitää olla aina "ämpärillinen" että varmasti riittää tarpeeks koko porukalle. Viime jouluna olin ihan "rikki", kun en sitä voinut syödä, kun olin raskaana, samoin jäi graavit ja kylmäsavut syömättä samasta syystä. Täytyy tänä jouluna ottaa vahinko takas.. :)
eri tavoin graavattua lohta ja siikaa, kylmäsavulohta sekä mätiä smetanan ja sipulisilpun kera.
Eli alkupaloina vain kalaa, kaikille maistuu. Joskus ennen oli lihaleikkeleitä, maksapateeta, aladobia ym. mutta ne jäi aina syömättä.
silliä ja mätiä on aina joulupöydässä. Tapanina lipeäkalaa.
maustesillejä
lämminsavukalaa(riippuu mielialasta esim.siikaa)
kylmäsavulohta
ei syödä maustesilakoita eikä lipeäkalaa
Mätiä on aina, graavilohta aika usein, savusiikaa ehkä joka kymmenes vuosi. Silliä ei koskaan.
mätiä itselle,muut ei syö, kylmäsavulohta,sitruunassa marinoitua lohta,tonnikalahyytelöä
Graavilohta, savusiikaa, paria eri mätiä, valkosipulisilliä, kylmäsavulohta ja ehdottomasti sillikaviaaria.
erilaisiä mätejä, lohirullaa
Kalahyydykettä on myös välillä ollut.
Meillä on graavi- ja kylmäsavulohta, silakkarullia, lasimestaria + joku muu silli, sinappisilakka, kipparinsilakka (....ei varmaan kerro teille mitään, mutku tää on sen ruuan nimi) ja pari sorttia mätiä.
silliä, graavilohta, savusiikaa