Kaverilla on kaikki autot, plasmat, lomat jne osamaksulla!
Rahaa ei ole ruokaan eikä lasten vaatteisiin. Halu näyttää muille, että kaikki on hyvin on tärkein. Tekee pahaa. Mikä on mennyt pieleen?
Kommentit (12)
joutuu vielä ongelmiin noiden osamaksujensa kanssa.
Eikö IDIOOTTI osaa tajuta, että niiden korkoihin varmaan menee rahaa vaikka kuinka.
Jos ei ole varaa ostaa jotain käteisellä, vain velaksi, on tuskin varaa siihen ollenkaan. (paitsi asunto ja auto lähinnä poikkeukset tms. isot jutut, mutta matkat, sisustus, telkkarit... käteistä pitäisi olla)
Tietty jos osamaksut on korottomia, vähän parempi, mutta usein niissäkin jotain laskutus/tilinhoitokuluja.
että kaikki kortit on tapissa ja velkaa 40t.. Kerran on jo velkasovitteluun päässyt. Nyt kun siitä pääsi, veti taas kaikki tappiin. Lapset kärsii. Olen itse lahjoittanut kaikkea, mutta onhan se outoa kun kaveri tulee hakemaan lahoitustavaraa ökyautolla 200e:n aurinkolasit päässä.. (ei mulla olisi varaa) -ap
ei pysty lopettaa tuhlaamista, vähän kuin joku alkoholismi. Se tarttis hoitoa.
3
Vain hullu ajaa tuollaisella autolla ja antaa lasten nähdä nälkää ja kulkea rääsyissä!
osti sen jos siis valmiiksi katastrofaaliseen tilanteeseen. MITÄ vaan, kunhan näyttää hyvälle ulospäin. Kaikki me jotka tunnemme tiedämme tilanteen.. Tulee mieleen vaan se kammottava Porvoon perhesurma kun äiti oli ostanut vuosia kaikki luotolle. Kun maksunaika kävi, tappoi koko perheen : ( tulee ihan väristyksiä kun mietin -ap
osti sen jos siis valmiiksi katastrofaaliseen tilanteeseen. MITÄ vaan, kunhan näyttää hyvälle ulospäin. Kaikki me jotka tunnemme tiedämme tilanteen.. Tulee mieleen vaan se kammottava Porvoon perhesurma kun äiti oli ostanut vuosia kaikki luotolle. Kun maksunaika kävi, tappoi koko perheen : ( tulee ihan väristyksiä kun mietin -ap
En ymmärrä.
Tottakai siitä tappiota tulee mutta parempi tappiota kuin lapset ilman ruokaa! Ja onhan sitten osamaksuja vähemmän, kun olisi rahaa maksaa jotkut osamaksut kokonaan pois.
Maanisessa vaiheessa tuo hullu ostaminen on tavallista.
T. erästä kaksisuuntaista läheltä seurannut
Miten on hiljattain pystynyt ostamaan auton, jos kaikki luottotiedot ovat menneet eikä käteistä ole??
Ihmettelen vaan...
Kaksisuuntaista minäkin veikkaisin paitsi pari tuntemaani tapaustani kyllä ovat puettaneet myös lapsensa vimpan päälle, sillä sekin on kuulunut asiaan...
Ainakin oon ymmärtänyt että tosi moni elää pelkkien luottojen varassa. Kaiken on näytettävä ULOSPÄIN hyvältä vaikkei oikeasti oliskaan varaa.:((
ja nyt jo 40t euron luotot.. Ei ole maanisdepressiivinen ihminen. Haluaa vaan hienoa tavaroita jne. Se mitä syö on sitten toissijainen asia. Usein kutsuu itsensä naapureille syömään ja laittaa lapset kavereilleen.. Ja toki voisi auton myydä mutta kun ei ole mitään intrseesejä. Nyt on komea auto. Joku voi jopa luulla, hän on rikas.. Tätä tämä on ollut viimeiset 15v.. -ap
Maaninen ihminen ei osta osamaksulla.
Hän tuhlaa KAIKEN käteisen ja sitten hankkii lisää rahaa. Maaninen ei jaksa odottaa että saa osamaksusopimuksen.
Tuollainen harkittu velkaantuminen ei kuulu maniaan. Maanikko on maailman omistaja, ei hän tarvitse siihen materiaa. Hän ostaa tarpeetonta, esim pianon, vaikkei osaisi soittaa ja ajaa taksilla käymään hesasta rovaniemelle kun sieltä saa hyvää kebua.
En ymmärrä miksi nämä impulsiivisen ja itsekkään luonteen kaikki-mulle-heti-nyt -tyypit, joilla saattaa olla jonkunasteista pakkomiellettä ostamiseen ja ulkokuoren paikkailuun, yhdistetään maniaan.
t. yksi kaksisuuntainen
Kyllä nyt ruoka on tärkeämpää kuin joku lomamatka!
Jos ei ole ruokaa, kaikki kyll näkevät ettei mene hyvin.
Sinuna neuvoisin ottamaan yhteyttä velkaneuvontaan