Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En anna eskarilaisen meikata enkä värjätä hiuksia

Vierailija
29.10.2011 |

Tästä on nyt keskusteltu meillä paljon. Kun osa lapseni eskarikavereista saa esim. kokeilla meikkejä, lakata kynnet ja sävyttää/raidoittaa/värjätä hiuksia.

Mielestäni 6v on liian pieni esim. hiustenvärjäyskokeiluihin. Muut voivat tehdä mitä tahtovat, mutta itse en tähän vielä suostu.

Miten te suhtaudutte näihin kokeiluihin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu tuossa iässä, ja kynsilakkoja, eikä valitettavasti asia munkaan käsissä ole, kun aina löytyy joku sukulainen, joka tietää paremmin..

Meikkejä kokeillaan kotona, ehkä joskus vappuna tms. voi ohimennen ulkonakin kulkea laitettuna, nyt 8v.

Hiuksia saa kihartaa, mutta ei värjätä. (paitsi esim. vappuna niillä pois pestävillä suihkeilla). Mua lähinnä pelottaa, että esikoinen saisi jonkin allergisen reaktion.

Olen teroittanut, että toisten meikkejä ei hygieniasyistä käytetä, ja siksikin lapsilla on omat. Kaupathan myyvät leluosastollakin hyvin näkymättömiä pastellisävyisiä luomivärejä, sellaisilla saa muka "laittautua", ne eivät onneksi näy kovin selvästi.

Vierailija
22/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset saa ottaa, kun on 15 ja silloinkin vain yksi reikä per korva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttärenne on ottanut napa tai nännilävistyksen ;D Liian tiukat linjat aiheuttavat kapinaa ja asioiden tekemistä salassa.

Vierailija
24/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lävistysten tms kanssa. Kyse on ilmeisesti kasvatuksesta kokonaisuudessaan.

Vierailija
25/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten siinä en näe ongelmaa kylläkään,ellei nyt jotain huoranpunaista laita.

Hiusvärit ovat myrkkyjä aikuisellekin ja imeytyvät verenkiertoon päänahasta joten niille ehdoton ei.

kynsilakkojen myrkyt, ftalaatit ja formaldehydit?

Vierailija
26/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussikaljakokeilutkin on ihan ok, jos äippä antaa luvan:D Ei tarvi koklaa sit myöhemmin, sen voi tehdä jo alle 7v.

että tyttärenne on ottanut napa tai nännilävistyksen ;D Liian tiukat linjat aiheuttavat kapinaa ja asioiden tekemistä salassa.

Vierailija
27/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt vuonaa 1966 ja kyllä silloin meikattiin jo kutosella

Vain 20 vuotta sitten keskusteltiin saako meikata yläasteen ysillä ja nykyään keskustelu on siirtynyt alle kouluikäisiin.Harmi.Mä en myöskään anna lakata kynsiä,sotkea hiuksia enkä muutakaan.Muutenkaan en antais kokeilla mun meikkejä,inhottaa kaupoissakin kun pennut lääppii niitä testereitä.

mä olen syntynyt -70, ja silloinkin aloiteltiin jo kuutosella, ja suurin osa meikkasi seiskalla. Muistan kun bilsanope huusi meille asiasta, että millaisia pimuja me mahdammekaan olla ysiluokalla, kun nyt jo meikkaamme.

Vierailija
28/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisen reaktion pelossa. Lisäksi kynsilakka on huoltoa vaativa juttu. se kuluu, lohkeilee jne. Joten välistä pitäisi putsata vanhat pois ja laittaa uutta. Mikä pointti siinä on, että 6-vuotiaan kanssa pitäisi alkaa moiseen?

Vierailija
29/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaamme siis lupa kaikkeen Pussikaljakokeilutkin on ihan ok, jos äippä antaa luvan:D Ei tarvi koklaa sit myöhemmin, sen voi tehdä jo alle 7v.

ja ihan eri asia kuin kalja.

Meikata voi tosiaan erikoistilanteessa, kotona, leikkiä "prinsessaleikkiä" vaikka kerran parissa kuukaudessa.

Kyllä ne muksut oppivat lainaamaan kaverin meikkejä, ja pesemään ne pois kotiin tullessa. Näin se on ollut aina.

Vierailija
30/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa meikata, ei värjätä hiuksia ja sormenkynsien lakkauksestakin keskustellaan... Toivottavasti et suostu! Lapset olkoot lapsia ja joitain asioita saa elämässään odottaa.

Vierailija
31/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikattu ei ole ennen 13 ikävuotta eikä hiuksia värjätty.

Vierailija
32/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt -75, asuin maalaispaikkakunnalla, ja kyllä mulla oli jo eka permis varmaan 5. tai 6. luokalla. Enkä ollut edes mikään "meikkityyppi" tai poikien perässä juokseva tapaus tms.

Koulun discoon menin varmaan ekalla luokalla farkkuhameessa ja pinkeissä lycra-sukkahousuissa. Ja oli luomiväriä ja ripsiväriä. Niin oli muillakin, ja suurin osa oltiin ihan tavallisesta perheestä.

Joskus 5. tai 6. luokalla saatoin laittaa sinistä luomiväriä ja sinistä ripsaria kouluunkin, ja kavereitten kanssa tehtiin iltaisin meikkejä toisillemme. Yläasteella sit aloin meikata säännöllisemmin, en joka päivä suinkaan. Ja ekan kerran hiuksia vaalennettiin kasilla.

Mitä ihmeen meikki-vouhotusta täällä on? Meillä 3,5v. saa kokeilla kynsilakkaa, jos pyytää. Eka huulirasvakin on ostettu. Tuskinpa vain kiinnostuu meikeistä sen enempää ennen kouluikää, varmaan voi haluta leikkiä huulipunilla ja poskipunilla, ja sen toki hänelle suon. Kun nyt mietin, niin ehkä 3. luokka on se aika, jolloin mun puolesta saa jotain meikkiä kouluun laittaa, hiuksia voi värjätä 4. luokasta alkaen. Ei ne tytöt kuitenkaan joka päivä sitä naamaansa jaksa fiksailla, ja jos koulun discoon haluaa tälläytyä, niin siitä vaan. Korvikset saa heti, kun osaa itse hoitaa ja haluaa sellaiset.

Mun raja on tiukempi pukeutumisessa. Ei pissis-kuteita, saati lasten rintaliivejä tms. Liivit saa sitten, kun niitä oikeasti tarvitsee.

Vierailija
33/33 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykännyt, kun meikkiä oli sitten matoissa ja seinissäkin...Lisäksi huulikiillot olivat karsean hajuisia ja tyttöni sai myös allön hajuista hajuvettä :(