Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raha-asiaa, budjetista. Kertokaa mielipiteenne!

Vierailija
29.10.2011 |

Tienaan n. 4000 e/kk brutto, verojen jälkeen ensi vuonna n. 2800 e netto. Velkajärjestelyyn menee joka kk 700 e. Eli:

2800 e - 700 e = 2100 e.

Uskallanko ottaa 1200 e vuokra-asunnon?

2100 e - 1200 e = 900 e, josta maksan sähkön 100 e ja miehelleni 250 e/kk (vanhoja velkoja jotka loppuvat parin vuoden päästä).

Jäljelle jää 550 e josta pitäisi maksaa 3 hengen ruoat ym kulut.

Kysymys kuuluu siis, vedänkö itseni liian tiukille, jos lähden 1200 e vuokrakämppään vai pitääkö tyytyä halvempaan?

Ko. kämppä olisi ihanteellinen sijainniltaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tykkäät elää tosi tiukasti, siis ettette koskaan matkustele, teette kaikki ruuat itse jne. niin varmaan selviäisi.

Vierailija
2/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta jos otat halvimman puhelimen ja netin, ja olet valmis siihen, että et hirveästi pysty hankkimaan itsellesi työvaatteita tmv, niin ehkä?

Säästäisitkö tuossa kämpässä matkakuluissa verrattuna johonkin edullisempaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto sijainniltaa niin hyvä, että se poistaisi tai pienentäisi matkakuluja?

Jos ei niin en lähtisi vaihtaman.

Vierailija
4/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakuluihin ei vaikuta mitenkään vaan siihen, että nyt myyty asuntomme on aivan ko. vuokrakämpän vieressä, ja lapsilla säilyisi samat kaverit, koulu ja isä asuu aivan vieressä.

Nämä oli siis ne plussat.

Tästä myydystä asunnostamme minun on joka tapauksessa lähdettävä.

Vierailija
5/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tulee työn puolesta.

Puhelin ja netti jo nyt halvimmat.

Vierailija
6/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen jälkeen pitäisi jäädä rahaa mielellään noin 400 e per nuppi. Tuo tilanne on siis täysin kestämätön.

Miten tulee edes mieleen kysyä, että tuleeko 550 e toimeen 3 henkeä... No tuo paljastaa kyllä varmaan sen, että miksi noita velkoja on ennenkin kertynyt. Mene jonnekin velkaneuvontaan keskustelemaan, että mihin sinulla on oikeasti varaa. Tulot ovat todella hyvät, joten siitä ei ole kyse vaan menoista.

Vierailija
7/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta 8 v ja 10 v lapset eivät kyllä kuluta 400 e/kk per nuppi. Harrastukset menevät suoraan lapsilisistä.

ap

Vierailija
8/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverrosti kuluttaa. Olikohan se niin, että keskiverto yh-perheessä lapset kuluttavat keskimäärin 440 e kuussa ja kun on kaksi vanhempaa taloudessa niin 500 e kuussa.

Lasten menot eivät tule tuosta ainakaan laskemaan ajan myötä.

Meillä lapsiin menee tuonikäisiin se 500, usein 550 euroakin, eikä sisällä edes mitään asumiskuluja. Kulut on suurinpiirtein näin: 170 e sisältää vaatteet, fillarit, sukset, monot, luistimet, kirjat, askartelutarvikkeet, sisäänpääsyliput erinäisiin paikkoihin (käydään lähinnä kulttuuririennoissa, ei niinkään lintsillä tms.), ruoka noin 150 e kuussa, kauneus ja terveys 50 e (sisältää parturit, lääkärissäkäynnit, lääkkeet, shampoot yms.) ja vakuutukset noin 15 e ja sitten hoitomaksut + harrastukset noin 150 e kuussa. Mitä noista tulee yhteensä? Noin 535 euroa. Lisäksi pojalla on puhelin, jossa on puhelin- ja nettiliittymä. Sitä en maksa itse, mutta arvelisin, että maksaa noin 15 e kuussa, joten 550 e on meidän lapsien kustannus kuussa. Pienemmällä ei omaa kännykkää, mut toisaalta hoitomaksu onkin sit 250 e kuussa. Hällä ei isompia jatkuvia harrastuksia.

Vierailija
9/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menot kasvavat kun lähestyvät murrosikää, jo pelkästään vaatteet ovat isommissa koossa (koissa?) kalliimpia. Mutta minulla myös putoaa vuoden kuluttua 80 e maksu miehelle pois, seuraavana vuonna 170 e pois (eli jää minulle) ja 2015 tuo velkajärjestely loppuu.

Ei ole velaksielelystä tulleet nuo velat joista olen velkajärjestelystä. Eihän siihen edes pääse jos on kevytmielisesti velkaantunut. Hyvät perustelut pitää olla ja itselläni kesti se paperisota 1,5 vuotta joten ei siihen kukaan huvikseen lähde. Olen itseasiassa erittäin tarkan markan ihminen, siksi edes harkitsen tuota 550 e/kk joka siis myöhemmin lähtisi nousuun. Saan myös jonkin verran kuusta riippuen verottomia päivärahoja.

Kiitos Melba kuitenkin tuosta yksityiskohtaisesta luettelosta, pisti miettimään noita mihin kaikkeen sitä rahaa oikeasti tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi