Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kissan pitäminen vapaana on ok mutta

Vierailija
28.10.2011 |

koiran ei?

Minulla ei ole lemmikkiä mutta vappaana liikkuvat kissat aiheuttavat minulle terveysongelmia, päänvaivaa ja ahdistusta.

Koirat eivät aiheuta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua tai hauku sua pakoon. kissat ovat lemmikki mutta myös hyötyeläimiä=syövät hiiriä. koirat vaan kakkii paikat haisemaan.

Vierailija
2/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koira tekee niin tavalla tai toisella (tosin poikkeuksena vahvistat säännön). Molemmat paskovat, mutta koiranpaskaan astuminen on enemmän kuin todennäköistä. Kissat tappavat ja syövät hiiriä ja lintuja, koira roikkuu ihmisen jalassa ja räkyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kissoja ja koiria ja 50ha maata ympärillä, koirien irti/kiinnipidon säännöt voi itsekukin tarkistaa vaikkapa kennelliitosta. Kissat pitää todellakin pihapiirin siistinä tuhoeläimistä!

Vierailija
4/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa raateli pikkulapsen...? NIin...et koskaan, koska kissa on luontaisesti eriluontoinen, ihana karvapallo ja jos on vihainen, niin se vihaisuus näkyy pakoonloikkimisena, ei hyökkäävyytenä.

Vierailija
5/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ihmisten/koirien kimppuun, siksi. Koirilla on tapana myös haukkua ja juosta perään, kissoilla ei. Pienikin koira pelottaa useimpia, mutta harvaa vapaana oleva kissa.

Vierailija
6/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei vapaana oleva marsu tai hamsteri saa ihmisiä varuilleen, vert. huoneessa vapaana oleva koira.

Vierailija
7/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kaupunkiasukkaan silmin.

Ensinnäkin a) musta ei ole ok pitää kumpaakaan vapaana. Mua niin ällöttää vapaana kulkevat kissat kun todistetusti ne käyttävät lasten hiekkalaatikoita usein vessoinaan. Tuskin hiiriongelma on kaupunkialueella niin massiivinen, että tätä varten kissoja pitäisi pitää vapaana.

b) ei ole aikaakaan kun lehdessä oli koira käynyt lapsen kimppuun siten että se oli ollut narussa ja lapsi oli juossut kohti silittämään hihnassa olevaa koiraa. Mitä tässä tilanteessa pitäisi koiranomistajan tehdä? Voin kertoa että myös minun terrierini puree käsille, jos tommoinen tilanne tulisi eteen.

Mun mielestä kissat ja koirat pidetään aina kytkettyinä. Piste. ...ja ne paskat kerätään!

Vierailija
8/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin a) musta ei ole ok pitää kumpaakaan vapaana. Mua niin ällöttää vapaana kulkevat kissat kun todistetusti ne käyttävät lasten hiekkalaatikoita usein vessoinaan. Tuskin hiiriongelma on kaupunkialueella niin massiivinen, että tätä varten kissoja pitäisi pitää vapaana.

b) ei ole aikaakaan kun lehdessä oli koira käynyt lapsen kimppuun siten että se oli ollut narussa ja lapsi oli juossut kohti silittämään hihnassa olevaa koiraa. Mitä tässä tilanteessa pitäisi koiranomistajan tehdä? Voin kertoa että myös minun terrierini puree käsille, jos tommoinen tilanne tulisi eteen.

Mun mielestä kissat ja koirat pidetään aina kytkettyinä. Piste. ...ja ne paskat kerätään!

Selvennän ennen kuin kukaan ehtii saivartelemaan tuota b) kohtaa: eli lapsi ei ollut narussa, vaan koira ;)

Vierailija
9/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voin mennä sanomaan. Mutta jos saman tekee naapurin kissa niin selitys on, että kissasta ei ole mitään vaaraa yms ja kissalle ei voi opettaa pihan rajoja.

Terveellistähän se kissanpaska ja -kusi on kaikille, hyväntuoksuista ja eikä sisällä mitään pöpöjä.

Hyi helvetti!!

Maksaako se kissanomistaja meidän hiekkalaatikon hiekan vaihdon?!

Vierailija
10/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin hiukan tuota kaupunkien hiiriongelmaa. Tiedän että monissa Helsingin kaupunginosissa on jouduttu esimerkiksi talvisin rajoittamaan lintujen ruokintaa sillä ruokapaikat keräsivät rottia ympärilleen. Eli kyllä niitä täällä kaupungissakin on vaikkei niitä usein missään näekkään.

Itse asiaan liittyen, mielestäni kissoja eikä koiria tulisi pitää kaupungeissa/taaja-alueella vapaana. Maalla asia on sitten eri.

Vierailija
11/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kusee ja paskoo meidän pihaan, ja sille ei tarvi kaivaa eds isoa monttua.

Naapurin labbis painaakin jo monta kymmentä kiloa että sellasen raahaaminen mettään vie voimat

Vierailija
12/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin hiukan tuota kaupunkien hiiriongelmaa. Tiedän että monissa Helsingin kaupunginosissa on jouduttu esimerkiksi talvisin rajoittamaan lintujen ruokintaa sillä ruokapaikat keräsivät rottia ympärilleen. Eli kyllä niitä täällä kaupungissakin on vaikkei niitä usein missään näekkään.

Itse asiaan liittyen, mielestäni kissoja eikä koiria tulisi pitää kaupungeissa/taaja-alueella vapaana. Maalla asia on sitten eri.

Rotat tulevat myös kaupunkiin, jos niille on ravintoa (jätettä, lintujen ruokaa yms). Hiiret taas elävät aivan toisissa olosuhteissa. Jos kissa ja semmoinen hyvin syönyt rotta ottavat yhteen, kissa voi aivan hyvin jäädä kakkoseksi. Pitäisiköhän siis hankkia rotta hävittämään näitä vapaana kulkevia kissoja, hmmm ;)

Vierailija
13/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte lehissä vingutaan missäköhän se mun kissa oikein on.. Mulla ei ole yhtään sympatiaa tommosia ilmotuksia kohtaan. Itellä on metsästyskoira ja se on irti silloin kun laki sallii ja aina on kyllä palannut kun on kutsuttu. Mikä hemmetti oikeeesti siinä on että kissat saa vetää vapaana ja koirat on niitä pahoja jolle vaaditaan veroja helkkaristi ja ne sotkee kaikki paikat. Mitenkäs kissat kusee hiekkalaatikoille?

Vierailija
14/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte lehissä vingutaan missäköhän se mun kissa oikein on.. Mulla ei ole yhtään sympatiaa tommosia ilmotuksia kohtaan. Itellä on metsästyskoira ja se on irti silloin kun laki sallii ja aina on kyllä palannut kun on kutsuttu. Mikä hemmetti oikeeesti siinä on että kissat saa vetää vapaana ja koirat on niitä pahoja jolle vaaditaan veroja helkkaristi ja ne sotkee kaikki paikat. Mitenkäs kissat kusee hiekkalaatikoille?

Raskaana olevalle kissan jätökset ovat suorastaan vaarallisia. Kiva leikkiä taaperon kanssa hiekkalaatikolla raskaanaollessa kun ei tiedä kuinka monta kissaa sitä pitää vessanaan. Siis ensinnäkin kiva päästää se taapero sinne ja toisekseen kiva olla siinä itse raskaana.

Vierailija
15/15 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ks: http://www.poliisi.fi/poliisi/oulu/home.nsf/files/Vastaus%20kirjeeseen%…

Ja kyllä henkilökohtaisesti annan kissoille aikamoista kyytiä, jos tulevat meidän tontille tai läheiselle leikkikentälle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme