Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomuushoidoista - tietääkö joku?

Vierailija
28.10.2011 |

Millaisia "vaatimuksia" on (sekä kunnallinen että yksityispuoli) hoitoa tarvitsevalle parille (elämäntapa-asiat, painoasiat, yhdessäoloaika jne jne?) ja miten edetään jos lapsettomuus johtuu miehestä ja tarvitaan luovutussiittiöitä?

Jos menee yksityiselle tarvitaanko sinne lähete jostain jotta saadaan hoidot kela-korvattuna (kun syy on tiedossa ja hoitoja ehdottomasti tarvitaan) vai arvioivatko siellä ja veloittavat vain omavastuun?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ei tarvita lähetettä. Kela-korvauksen saa automaattisesti, jos olet alle 42 v. Mutta hintaa hoidoille jää Kelan osuuden jälkeenkin rutkasti enemmän kuin julkisella puolella. Kela korvaa kuluista ehkä kolmanneksen.

Vierailija
2/3 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 v. ja pitäisi mennä kohta tutkimuksiin kun lasta on yritetty jo yli vuosi... (en ole ap)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 31v. ja esikoinen haaveissa, minussa ei ole todettu mitään vikaa mutta ylipainoa kyllä on. Meillä miehessä vika ja tosiaan niin perustavaa laatua että mies ei voi lapsia saada lainkaan. Onko yksityisellä ja kunnallisella puolella eroja luovutussiittiöiden saamisessa ja ovatko kotimaisia vai ulkomailta?

Osaisiko joku kokemuksesta kertoa miten prosessi etenee..siis kummalla puolella tahansa mutta tällaisessa tilanteessa?