Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan lelujen desifiointi

Vierailija
16.10.2011 |

Eli pitääkö noita vauvan leluja miten usein pestä tai desinfioida (ja miten)? Suussahan nuo jatkuvasti pyörii ja lattialla sitten kierivät kuolaisina ja joskus puklissakin...Useimmissa pehmeissä vaan lukee, että ei muuta kuin pintapesu, joten aika hankala puhdistaa niin että oikeasti puhdistuisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kätevää puhdistaa muoviset lelut. Yli sata-asteinen höyry tunkeutuu pikkurakosiinkin ja tappaa bakteerit luonnollisesti ja ilman myrkyllisiä pesuaineita. Lelut vain lavuaariin/ isoon saaviin, ja kunnon höyrytys!

Vierailija
2/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat puklut on huuhtaistu vedellä tai pyyhitty paperilla pois. Jonkun yrjötaudin jälkeen voisi ehkä pesaista koneessa lego-palikat ym. muoviset ja pehmot pyykin sekaan. Ihan hyvin tuo on lähes 2½-vuotiaaksi selvinnyt ilman mitään megasairasteluja tms. ja meillä lattioilla nuohoaa myös pari koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan siisti koti.

Vierailija
4/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon pessyt kaikki pehmolelut surutta koneessa ja muita joskus tiskiaineella. Siinä vaiheessa kun vauva saa lelun suuhunsa ei se muutenkaan elä enää missään steriilissä maailmassa vrt. vastasyntynyt jonka pulloja keitellään

Vierailija
5/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummankaan lapsen leluja desifioinut. Jos on mennyt puklua tms. niin olen vain huuhtaissut vedellä.

Hengissä näyttävät olevan edelleen.

Vierailija
6/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi likasen nallen heittäminen pesukoneeseen on tietysti eri asia kosmeettista puolta ajatellen

Vierailija
7/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon nakannut muovisia leluja tiskikoneeseen ja esim. palikat pessyt pussilakanan sisällä pesukoneessa yms. mutta silloin kyseessä ollut kihomatotartunta....

Pehmolelut oon surutta pessyt pesukoneessa. Jos menee pilalle, niin huono olikin. Sama homma muiden lelujen kanssa. Jos ei oo kestänyt vaikka astianpesukonetta (joku kova lelu), niin oli sit niin huono, että joutikin roskiin ;D

Vierailija
8/8 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muita joskus tiskiaineella.

Siinä vaiheessa kun vauva saa lelun suuhunsa ei se muutenkaan elä enää missään steriilissä maailmassa vrt. vastasyntynyt jonka pulloja keitellään