Miten teillä syödään tortillat? Jauhelihalla vai broilerilla? Mitä muita lisukkeita?
Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?
Kommentit (41)
soijapapuseoksella. Lisäksi ananasta, avocadoa, cheddaria, salaattia, kurkkua, tomaattia, maa-artisokkaa, jalopenoja, valkosipulidippiä, salsakastiketta.
cuacamole
tacokastike
bulgariajugurtti
Salaattia
tomaattia
sipulia
paprikaa
(näitä yllämainittuja raakana)
fetaa
juustoraastetta
wokkivihanneksia
cuscusia
tofua ja/tai luomujauhelihaa
(näitä yllämainittuja paisettuna)
jauhelihaa varmaan useimmiten.
Kanaa tai naudan sukalelihaa joskus. Joskus paria laatua.
Maustan itse.
Eilen oli lisukkeena salsaa, ohuita kurkkutikkuja, sipulirenkaita, jäävuorisalaattia, kermaviiliä valkosipulilla maustettuna.
Lisukkeina saattaa olla mm. avokaadolohkoja, fetaa, vuohenjuustoa, motzarellaa, tomaattia jne.
salaattia, guacamolea, tomaattisalsaa, smetanaa, jauhelihaa, chorizohakkelusta, erilaisia tähteitä (chili con carnea, bolognesea, tonnikalakastiketta ...)
Tarkemmin ajatellen meillä syödään tortillojen kianssa nimenomaan jämiä, tuoreita vihanneksia ja tyyliin sopivia kastikkeita.
Jauhelihaa tai kanaa, yleensä molempia on tarjolla. Maustan itse. On helppoa kunhan muistaa juustokuminaa laittaa. Siitä tulee se ihana taco-maku. :P Ne kaupan valmiit mausteseokset on ihan törkykalliita!
Maustan itse: suolaa, maustepippuria, paprikajauhetta, valkosipuli-pippurisekoitusta, ketsuppia ja sipulia.
Lisäksi tomaattia, jäävuorisalaattia, kurkkusalaattia, ehkä paprikaa, juustoraastetta, chilikastiketta ja hampurilaiskastiketta.
Jauhelihaa tai kanaa, yleensä molempia on tarjolla. Maustan itse. On helppoa kunhan muistaa juustokuminaa laittaa. Siitä tulee se ihana taco-maku. :P Ne kaupan valmiit mausteseokset on ihan törkykalliita!
Jatkan vielä edellistä viestiäni, että lisukkeina on kermaviili, tomaatti, paprika, sipuli ja kurkku kuutioina, juustoraaste, salsa, joskus ananas ja maissi ja aina salaatinlehtiä kokonaisina. Ärsyttää, kun jotkut pilkkovat salaatin, niin en saa kunnolla tacoissa pysymään täytteitä, kun ei ole salaatinlehteä kanneksi. Tätä ongelmaa ei tosin pelkkiä tortilloja syödessä ole.
Lisukkeina on melkein aina:
Avokadomössöä (jolla voidellaan tortillan pohja)
Salaatinlehtiä
Tölkkiherkkusieniä (jos ollaan oikein varoissamme niin ostetaan marinoituja... joskus on itse myös marinoitu tuoreita herkkusieniä)
Mauste- tai suolakurkkua
Paistettuja paprikaviipaleita (joskus myös paistettua sipulia)
Papusoosi (sauvasekoittimella soseutetaan purkillinen valkoisia papuja tomaattikastikkeessa)
(Lihan sijasta käytämme paistettuja soijasuikaleita)
maustetaan, paistetaan ja leikataan sopiviksi suikaleiksi.
Meillä syödään tosi hyviä tortilloja!!!! :)))) Jippiiiii!!
Tonnikalaa tai jauhelihaa. Lisäksi majoneesia tai juustokastiketta. Salaatti, tomaattia, ananasta, kurkkua. Mitä nyt sattuu olemaan.
Savulohta, katkarapuja, itsetehtyä guacamolea, kermaviilikasrike, kurkkua, sipulia, salaattia jne
[quote author="Vierailija" time="28.10.2011 klo 14:41"]Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?
[/quote]
Itse laitan tonnikalaa tai kanaa, salaattia, kurkkua, raejuustoa, tomaattia, sipulia, aurajuustoo, jotakin tacokastiketta ja american dippiä plus valkosipulidippiä :D.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2011 klo 14:41"]Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?
[/quote]
Itse laitan tonnikalaa tai kanaa, salaattia, kurkkua, raejuustoa, tomaattia, sipulia, aurajuustoo, jotakin tacokastiketta ja american dippiä plus valkosipulidippiä :D.
[/quote]
Moni käyttää kermaviiliä tai ranskankermaa. Miten sen maustaminen tapahtuu?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:31"]
[/quote]
laitan kermaviiliin kalalle sinappia, suolaa, pippuria, hunajaa ja mieluisia yrttejä. Savulohta siis mun tortillaan kiitos.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:31"]
[/quote]
Yleensä sitä ei mausteta.
Meillä tortilloihin laitetaan yleensä:
- broileria, maustetaan itse
- vuohenjuustoa paistettuna
- salaattia, tuorekurkkua, tomaattia, punasipulia ja paprikaa, kaikki kylmänä ja paistamatta
- pico de galloa - itse tehtynä
- guagamolea - itse tehtynä
- creme fraise
- tomaattisalsa - yleensä purkista
- emmentaljuustoraaste
jauhelihan jätämme tacoihin. Lisäksi sipulia, paprikaa, quacamolea ja ranskankermaa.