Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä syödään tortillat? Jauhelihalla vai broilerilla? Mitä muita lisukkeita?

Vierailija
28.10.2011 |

Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihan jätämme tacoihin. Lisäksi sipulia, paprikaa, quacamolea ja ranskankermaa.

Vierailija
22/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijapapuseoksella. Lisäksi ananasta, avocadoa, cheddaria, salaattia, kurkkua, tomaattia, maa-artisokkaa, jalopenoja, valkosipulidippiä, salsakastiketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

cuacamole

tacokastike

bulgariajugurtti

Salaattia

tomaattia

sipulia

paprikaa

(näitä yllämainittuja raakana)

fetaa

juustoraastetta

wokkivihanneksia

cuscusia

tofua ja/tai luomujauhelihaa

(näitä yllämainittuja paisettuna)

Vierailija
24/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihaa varmaan useimmiten.

Kanaa tai naudan sukalelihaa joskus. Joskus paria laatua.

Maustan itse.

Eilen oli lisukkeena salsaa, ohuita kurkkutikkuja, sipulirenkaita, jäävuorisalaattia, kermaviiliä valkosipulilla maustettuna.

Lisukkeina saattaa olla mm. avokaadolohkoja, fetaa, vuohenjuustoa, motzarellaa, tomaattia jne.

Vierailija
25/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattia, guacamolea, tomaattisalsaa, smetanaa, jauhelihaa, chorizohakkelusta, erilaisia tähteitä (chili con carnea, bolognesea, tonnikalakastiketta ...)

Tarkemmin ajatellen meillä syödään tortillojen kianssa nimenomaan jämiä, tuoreita vihanneksia ja tyyliin sopivia kastikkeita.

Vierailija
26/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa tai kanaa, yleensä molempia on tarjolla. Maustan itse. On helppoa kunhan muistaa juustokuminaa laittaa. Siitä tulee se ihana taco-maku. :P Ne kaupan valmiit mausteseokset on ihan törkykalliita!

Vierailija
27/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustan itse: suolaa, maustepippuria, paprikajauhetta, valkosipuli-pippurisekoitusta, ketsuppia ja sipulia.

Lisäksi tomaattia, jäävuorisalaattia, kurkkusalaattia, ehkä paprikaa, juustoraastetta, chilikastiketta ja hampurilaiskastiketta.

Vierailija
28/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa tai kanaa, yleensä molempia on tarjolla. Maustan itse. On helppoa kunhan muistaa juustokuminaa laittaa. Siitä tulee se ihana taco-maku. :P Ne kaupan valmiit mausteseokset on ihan törkykalliita!

Jatkan vielä edellistä viestiäni, että lisukkeina on kermaviili, tomaatti, paprika, sipuli ja kurkku kuutioina, juustoraaste, salsa, joskus ananas ja maissi ja aina salaatinlehtiä kokonaisina. Ärsyttää, kun jotkut pilkkovat salaatin, niin en saa kunnolla tacoissa pysymään täytteitä, kun ei ole salaatinlehteä kanneksi. Tätä ongelmaa ei tosin pelkkiä tortilloja syödessä ole.

Vierailija
29/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisukkeina on melkein aina:

Avokadomössöä (jolla voidellaan tortillan pohja)

Salaatinlehtiä

Tölkkiherkkusieniä (jos ollaan oikein varoissamme niin ostetaan marinoituja... joskus on itse myös marinoitu tuoreita herkkusieniä)

Mauste- tai suolakurkkua

Paistettuja paprikaviipaleita (joskus myös paistettua sipulia)

Papusoosi (sauvasekoittimella soseutetaan purkillinen valkoisia papuja tomaattikastikkeessa)

(Lihan sijasta käytämme paistettuja soijasuikaleita)

Vierailija
30/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustetaan, paistetaan ja leikataan sopiviksi suikaleiksi.

Vierailija
31/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tosi hyviä tortilloja!!!! :)))) Jippiiiii!!

Vierailija
32/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa tai jauhelihaa. Lisäksi majoneesia tai juustokastiketta. Salaatti, tomaattia, ananasta, kurkkua. Mitä nyt sattuu olemaan.

Vierailija
33/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohta, katkarapuja, itsetehtyä guacamolea, kermaviilikasrike, kurkkua, sipulia, salaattia jne

Vierailija
34/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2011 klo 14:41"]Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?

[/quote]

Itse laitan tonnikalaa tai kanaa, salaattia, kurkkua, raejuustoa, tomaattia, sipulia, aurajuustoo, jotakin tacokastiketta ja american dippiä plus valkosipulidippiä :D.

Vierailija
35/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2011 klo 14:41"]Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?

[/quote]

Itse laitan tonnikalaa tai kanaa, salaattia, kurkkua, raejuustoa, tomaattia, sipulia, aurajuustoo, jotakin tacokastiketta ja american dippiä plus valkosipulidippiä :D.

Vierailija
36/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
37/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käyttää kermaviiliä tai ranskankermaa. Miten sen maustaminen tapahtuu?

Vierailija
38/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:31"]

[/quote]

laitan kermaviiliin kalalle sinappia, suolaa, pippuria, hunajaa ja mieluisia yrttejä. Savulohta siis mun tortillaan kiitos.

Vierailija
39/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:31"]

[/quote]

Yleensä sitä ei mausteta.

Vierailija
40/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tortilloihin laitetaan yleensä:

- broileria, maustetaan itse

- vuohenjuustoa paistettuna

- salaattia, tuorekurkkua, tomaattia, punasipulia ja paprikaa, kaikki kylmänä ja paistamatta

- pico de galloa - itse tehtynä

- guagamolea - itse tehtynä

- creme fraise

- tomaattisalsa - yleensä purkista

- emmentaljuustoraaste

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi