En taida enää saada työpaikkaa
Taas tuli ei kiitos kirje postiluukusta.
Olen yli nelikymppisenä kai auttamattomasti liian vanha mutta mitä ihmetteä oikein sitten teen eläkkeeseen asti ja ennen kaikkea kuka minut elättää!
Kommentit (26)
Palstan mukaan nelikymppiset kurppanat on miesten keskuudessa kovassa huudossa joten sen pitäisi olla helppoa kuin heinänteko.
Laita vaan paljon hakemuksia ja käy päivittäin
mol
oikotie
monsterterv. 46v haastatteluissa ramppaava
alle nelikymppisenä vielä pääsin
Palstan mukaan nelikymppiset kurppanat on miesten keskuudessa kovassa huudossa joten sen pitäisi olla helppoa kuin heinänteko.
mol
oikotie
Omalla alallani 46-vuotiaan ja 26-vuotiaan palkkaero voi palvelusvuosilisien ym. vuoksi olla lähemmäs tuhat euroa. Jos työnantaja on ajatellut että työntekijä tekisi työtä noin 20 vuotta samassa paikassa niin se tekee kaikkine työnantajamaksuineen lähes 30 000 euron eron panostuksessa. Koska vanhemmat ja kokeneet työntekijät eivät yleensä suostu tinkimään siitä palkasta mitä ovat edellisessä paikassaan tienanneet, työnantaja ihan kustannussyistä ottaa nuoremman. Kokemusta halutaan, mutta loppupeleissä siitä ei olla valmiita maksamaan eikä etenkään nyt kun taloustilanne on näin huono.
Itse +40v. ja 7 työhaastattelua takana syksyn osalta ja työn etsintä jatkuu vieläkin... Palkkatoiveen voi pyydettäessä esittää, mutta ei kannata hinnoitella itseään ulos haastattelusta...
Itse +40v. ja 7 työhaastattelua takana syksyn osalta ja työn etsintä jatkuu vieläkin... Palkkatoiveen voi pyydettäessä esittää, mutta ei kannata hinnoitella itseään ulos haastattelusta...
ettei sitten tarvitse nälkää vanhana nähdä
Eläkeikää pitää nostaa vähintään 10 vuotta ja työttömyyskorvaukset poistaa työtä vieroksuvilta ja laiskoilta yli nelikymppisiltä kokonaan, niin eiköhän ala työnteko maistua.
Terv. EK ja kokoomus
menet alalle jossa ei ikärasismia, esim. opettaja tai lähäri.
ettei sitten tarvitse nälkää vanhana nähdä
Toivottavasti sinulla on edes jonkinlaisia säästöjä, jotta et elä ihan kädestä suuhun... Voit tietenkin elää pilvilinnoissa ja rajata työnhakusi erittäin kapeasti ja ihmetellä, että miksi ei kukaan työnantaja ole valmis ottamaan sinua töihin ja maksamaan sinulle toivomaasi pitkään työkokemukseen perustuvaa suurta palkkaa... Et kuulosta realistiselta ollenkaan.
Toivottavasti sinulla on edes jonkinlaisia säästöjä, jotta et elä ihan kädestä suuhun... Voit tietenkin elää pilvilinnoissa ja rajata työnhakusi erittäin kapeasti ja ihmetellä, että miksi ei kukaan työnantaja ole valmis ottamaan sinua töihin ja maksamaan sinulle toivomaasi pitkään työkokemukseen perustuvaa suurta palkkaa... Et kuulosta realistiselta ollenkaan.
Kyökkipsykologi ja selvänäkijä nro 1.
kun laitan avoimia hakemuksia menemään niin niistä kyllä soitellaan perään ja hyviä joskin määräaikaisia töitä olen siten saanut. Suosittelen. T. 42 v
Kyökkipsykologi ja selvänäkijä nro 1.
Onko parempi olla työtön ja valittaa, että ei saa töitä kun ei kuitenkaan ihan tosissaan töitä etsi...Täytyy olla erittäin hyvä palkka pitkän työkokemuksen takia, mutta harvat työnantajat ottavat pitkän työkokemuksen huomioon palkkaa arvioitaessa. Nuoret +20v. ovat kouluttautuneempia kuin +40v. ja nuoret ovat myös halvempia...Lue koko ketju alusta alken niin voit mahdollisesti jopa itse oivaltaa asian...
menet alalle jossa ei ikärasismia, esim. opettaja tai lähäri.
jos nyt ei ihan menty nuorenakaan
Onko parempi olla työtön ja valittaa, että ei saa töitä kun ei kuitenkaan ihan tosissaan töitä etsi...Täytyy olla erittäin hyvä palkka pitkän työkokemuksen takia, mutta harvat työnantajat ottavat pitkän työkokemuksen huomioon palkkaa arvioitaessa. Nuoret +20v. ovat kouluttautuneempia kuin +40v. ja nuoret ovat myös halvempia...Lue koko ketju alusta alken niin voit mahdollisesti jopa itse oivaltaa asian...
ap kertoo, ettei hae tosissaan töitä ja pyytää pitkän työkokemuksen takia isoa palkkaa? Luuletko, että koko ketju on ap:n kirjoittama?
ap kertoo, ettei hae tosissaan töitä ja pyytää pitkän työkokemuksen takia isoa palkkaa? Luuletko, että koko ketju on ap:n kirjoittama?
mol
oikotie
alle nelikymppisenä vielä pääsin
Otin ihan tietääkseni osaa aihe vapaa palstan kirjoitukseen, jossa aika moni eri henkilö kommentoi toistensa kirjoituksia... Joku oli kommentoinut kirjoitukseeni, että eläkettäkin pitäisi kerryttää... Onko sinulla kenties tosi huono päivä vai onko lääkitys jäänyt välistä ?
kun haen usein valmiilla nettilomakkeilla (kunnan työpaikat) ja niihin on mahdoton saada mitään nerokasta tai houkuttelevaa aikaiseksi kun ovat rasti ruutuun juttuja useimmiten.
En edes osaa enää esitellä itseäni hauskasti kun olen jo kaikki mahdolliset sanat sataan kertaan käyttänyt ja kuluttanut puhki. Kaikkialle mihin voin lähetän cv:ni mukaan sillä sen saa näyttämään paremmalta mutta ei se tunnu riittävän.
mol
oikotie
monster
terv. 46v haastatteluissa ramppaava