Antakaa vinkkejä taaperon aamu/ilta/välipalaksi, kiitos!
Alkaa olla ideat vähissä, etenkin aamu- ja iltapalojen suhteen, kun juuri 2 vuotta täyttänyt tyttö on yhtäkkiä kieltäytynyt täysin syömästä puuroa. Tähän mennessä aina syönyt aamuisin ja iltaisin puuroa.
Leipää hän ei oikein syö, lähinnä nuolee margariinit päältä ja repii leivän pieniksi palasiksi. Sama juttu hedelmien kanssa, saattaa haukata kerran tai pari mutta loput päätyvät lattialle.
Jugurttia/rahkaa/viiliä hän on usein syönyt välipalaksi, mutta olen huomannut näiden kovettavan hänen vatsaansa, joten en päivittäin halua niitäkään antaa.
Mitähän siis keksisin? Olisin kiitollinen ideoista!
Kommentit (3)
Auttoi kun leikkasi kaiken tikuiksi/paloiksi ja vaihteli laatuja usein esim. erilaisia leipiä. Tein myös erilaisia smoothieita hedelmistä ja marjoista sekä lisäsin leseitä tai puurohiutaleita. Näitä sai juoda pillillä, kivaa.
Nimeä ruuat kivasti esim. Pupu pontevan porkkanatikut. Lisää mielenkiintoa :)
Meillä pikkuhiljaa löytyi suosikkiruoat joita sitten tarjoillaan useammin, nyt ei enää tarvitse tehdä tikkujakaan.
älä lähde sille linajlle, että tarjoat vain jotain tiettyä, jota hän suostuu syömään, kyllä se siitä pikkuhiljaa lähtee.
Keitä itse vispipuuroa
riisipuuro on hyvää
keitä marjakiisseleitä/mehukeittoja
smoothiet menee yleensä hyvin, ne on vähän kuin pirtelöitä ja vielä jos saa pillillä juoda, niin tuon ikäinen on yleensä myyty, sinne voit "piilottaa" melkein mitä vaan, esim luonnonjugurttia, marjoja, hedelmiä, leseitä, mehua...
viilin päälle marjoja
dippi vihanneksia
hedelmäsalaattia
Ota lapsi mukaan tekemään ruokaa. esim. pikkukakkosessa kokkaillaan välillä ja ainakin meillä on ollut kova juttu, kun kokeillaan itse niitä samoja juttuja.
Ota yhteyttä Antti Heikkilään.