Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juovatko kaikki aikuiset viinejä?

Vierailija
28.10.2011 |

Mä lähentelen jo keski-ikää ja mun ruokajuomana on vesi ja pepsimax. Jouluisin suku kokoontuu meille ja muut hankkivat viinit, mäkin maistan joka joulu niitä, mutta ovat niin kamalan makuisia etten pysty yhtä siemausta enempää juomaan. Mua on alkanut hieman häiritsemään moinen lapsellisuus.

Mulla on kuvitelma, jossa äiti raskaan työpäivän jälkeen istahtaa sohvalle takkatulen loimuun viinilasin kanssa ja siemailee sitä hienostuneesti ja keskustelee miehensä kanssa viikosta. Jos mä haluan nautiskella, niin mä kaadan sitä saamarin kolaa lasiini. Mä tosin en ole oppinut juomaan kahviakaan ja kylässä mulle aina naureskellaan, että mä kuulun lapsipöytään juomaan mehua.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon itse miellläni viinejä ja espressoa, mutta en esim. limsaa ollenkaan. Jokainen tyylillään. Ei tästä tarvitse tehdä mitään pätemis- tai suoriteasiaa.

Jos haluat juoda jotain muuta kuin limpparia takkatulen äärtessä miehesi kanssa, niin kokeile teetä: valtava kirjo erilaisia lajeja, makuja ja tyylejä. :)

Vierailija
22/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheen makuista oli se sitten 10 euron tai 50 euron viinipullo ja sama kauhee maku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on ollut rakkaussuhde viinipullon kanssa jo 15 vuotiaasta lähtien.

Vierailija
24/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittaa? Eihän energiajuoma lasten juomakaan ole!

Itse tykkään viinistä ja juonkin sitä useampana päivänä viikossa, mutta usein menee myös limua ja energiajuomaa (sekä tietysti vettä), jos en ruuan kanssa halua alkoholia.

Melkein yhtä usein tilaan ravintolassa colan kuin viininkin riippuen mielialasta ja siitä kenen kanssa ja mihin aikaan päivästä olen syömässä.

jotka kittaavat limuja ja energiajuomia.

Vierailija
25/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ravintolassa on vaikea pidättää nauruaan, kun hienostuneesti punaviiniä lipittävän naisen huulet ja hampaat ovat sinisenä. Tämä yhdistettynä humalatilaan on melkoinen yhdistelmä.

Valkoviiniä nauttineen hengitys haisee törkeältä, kuin happamelta kuselta, hyi olkoon.

Vierailija
26/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 41, ja mun ruokajuomani on maito, minkään muun kanssa en syö, ehkä hätätilassa kokis (sokerilla) menee.

Mutta ei mulla sinällään alkoholia vastaan mitään ole, kuten teillä, joten sillä en voi hienostella.

Mulle kyllä maistuu olut, siideri, munalikööri, mutta viini ei vaan ole hyvää. Ja siitä tulee krapula.

Mutta oluenkaan kanssa en mielellään syö, vaan haluan maitoa.

Vierailija
27/27 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ravintolassa on vaikea pidättää nauruaan, kun hienostuneesti punaviiniä lipittävän naisen huulet ja hampaat ovat sinisenä. Tämä yhdistettynä humalatilaan on melkoinen yhdistelmä.

Valkoviiniä nauttineen hengitys haisee törkeältä, kuin happamelta kuselta, hyi olkoon.

Juon mielelläni viinejä ja teräviä. En sen sijaan juo limppareita, olutta, limusiidereitä (aitoja ranskalaisia kyllä). Ruuan kanssa juon hanavettä tai viiniä.

En ikinä sanoisi pepsimaxin juojan vetävän "sokeripaskaa" (vai onko se aspartaamipaskaa?). Miksei jokainen voi hyvillä mielin ja kaikessa rauhassa juoda sitä mitä haluaa, ja antaa muiden juoda sitä mitä he haluavat. Jos saa jonkun kompleksin siitä, että ei juo viiniä ja pitää sen takia dissata niitä jotka juovat, niin kyse on ehkä jostakin muusta kuin viinistä.