Näkyykö hiivatulehdus papassa?
Lääkäri sanoi näin. Ja toisekseen, kun pyysin, että bakteeritasapaino myös tutkittaisiin niin sanoi, ettei mahdollista. Onhan se pakko voida tutkia (epäspesifi emätintulehdus tms.) Ei nyt tietysti papa-kokeesta mutta samalla kertaa kaiketi olisi joku viljely voitu ottaa. Lääkäri ulkomaalaistaustainen, joten ehkä kieli/kulttuuriongelmaan törmäsimme.
Kommentit (2)
voi olla myös oireettomana, eli ei pakosti ole sitä kokkareista valkovuotoa... Mulla otettiin papakoe syyskuussa ja tuloksessa näkyi 1. luokan muutos eli terveydenhoitaja sanoi että jos ei ole oireita niin ei tarvitse reagoida mitenkään. Pari viikkoa sitten alkoi kuitenkin tulla muita hiivan oireita ja hain apteekista hiivalääkkeet. Eli hiiva on varmaan näkynyt papassa mutta oli vielä mulla silloin oireeton!
hiivatulehduksen pystyy diagnosoimaan jo ihan näkemällä sen. Jos on kokkareista valkovuotoa yms. Kyllä minulle ainakin yksi lääkäri sanoi ihan suoraan papaa ottaessaan että minulla on hiiva. Ei tarvinnut sen enempää tutkia. Emätintulehdukset tutkitaan/testataan minun mielestäni ihan tavallisella lääkärillä. Niihin on eri testit kuin papa.