Ärsyttää, kun joka paikasta tuputetaan Halloweeniä ja minä en haluaisi sitä viettää
Minun mielestäni se on keinotekoinen ja ihan irrallinen juhla. Mutta lapset jo luulee, että se kuuluu suomalaiseen juhlaperinteeseen, kun päiväkodista kouluun ja harrastuksiin sitä tuputtaa.
Kommentit (14)
Minäkään en vietä Halloweenia. Kaverini ei vietä joulua, hän viettää Hanukkaa ( jota minä en vietä ). Ei siinä ole ongelmia, ellemme itse niitä tee.
on sama tunne joulun suhteen. Sitä toitotetaan kuukausia joka paikassa ja itse kun en sitä vietä, se tuntuu rasittavalta.
Suomessa nyt kukaan ei halua juhlia mitään sellaista jossa lapsilla olisi hauskaa. On se sitten pääsiäisenä kiertävät noidat ovella tai Halloweenin naamiaispukuiset lapset.
Jos onkin juhannus tai vappu, asia on erilainen, sillä silloin saa aikuiset pitää hauskaa, ryypätä ja rellestää, lapsista viis. Siis unohdetaan nuo lasten kivat juhlat, keskitytä1 n näihin ryyppyjuhliin, niin on Suomen tapa. Kasvatetaan lapset samanlaisiksi, osaavatpahan arvostaa suomalaisia juuriaan, ryypätä räkä poskella.
Ajetaan naapurin lapset ovelta pois tai sammutetaan valot, ettei kukaan tule ovelle kolkuttelemaan!!! Pilataan kaikkien ilo ja korkataan neljäs pullo sidukkaa :(
Ei ole pakko juhlia mitään juhlia!!
Kuka tässä on ryyppäämisestä puhunut? Meillä on lapsilla hauskaa juhannuksena, vappuna, pääsiäisenä, jouluna, kekrinä yms. SUOMALAISEEN JUHLAPERINTEESEEN kuuluvina juhlina. Halloween on pelkkä Tiimarin markkinointiosaston tuontijuhla.
Suomessa nyt kukaan ei halua juhlia mitään sellaista jossa lapsilla olisi hauskaa. On se sitten pääsiäisenä kiertävät noidat ovella tai Halloweenin naamiaispukuiset lapset.
Jos onkin juhannus tai vappu, asia on erilainen, sillä silloin saa aikuiset pitää hauskaa, ryypätä ja rellestää, lapsista viis. Siis unohdetaan nuo lasten kivat juhlat, keskitytä1 n näihin ryyppyjuhliin, niin on Suomen tapa. Kasvatetaan lapset samanlaisiksi, osaavatpahan arvostaa suomalaisia juuriaan, ryypätä räkä poskella.
Ajetaan naapurin lapset ovelta pois tai sammutetaan valot, ettei kukaan tule ovelle kolkuttelemaan!!! Pilataan kaikkien ilo ja korkataan neljäs pullo sidukkaa :(
Aivan kamalaa kun SINÄ et tahdo sitä nyt viettää ja silti mokomaa kaupallista, hirveää krääsäjuhlaa kehdataan mainostaa kun SINUN mielestäsi se on niin keinotekoista!
On se maailma mennyt hirveäksi. MINÄ taas inhoan vappua ja juhannusta, koko kansan ryyppyjuhlia jolloin hiidelle jonottavat ihmiset hukkumaan ja vedestä pakenemaan päässeet kännikalat örveltävät pitkin toreja pullon perässä. Ja joulun kaupallisuutta ei kehtaa edes mainita, on siinä vasta juhla! Nyt voidaan harmitella yhdessä kun löytyi yhteiset aiheetkin.
ei nappaa ollenkaan, ja musta riitelee pahasti pyhäinpäivän kanssa, kun on samaan aikaan.
naamiaiset joihin sai pukeutua joksikin lastenkirjallisuuden hahmoksi. Mnusta tosi paljon hauskempaa ja omaperäisempää ! Meeidän lapset (joiden kaveri siis siellä) rupesivat heti miettimään miksi olisivat itse pukeutuneet. sitten oli lasten omia esityksiä
Onko niin että Suomessa ei osata juhlia muuten kuin jotain tuotteistetua juhlaa. Hae koko jhla tiimarista !
Aivan kamalaa kun SINÄ et tahdo sitä nyt viettää ja silti mokomaa kaupallista, hirveää krääsäjuhlaa kehdataan mainostaa kun SINUN mielestäsi se on niin keinotekoista!
että se mainosposti jota sulle niin paljon tulee, että sillä olisi muukin tarkotus kuin ilahduttaa sinua ?
ensimmäistä kertaa, enkä itse ole koskaan ollut halloween-juhlissa. Ei ole ollenkaan sellainen olo kuin sitä tuputettaisiin joka puolelta.
Vai onko halloween joku kansallinen pyhäpäivä ? Hei, ihan vapaasti, mutta älä tuputa meille jooko ?
joten tuo ristiriita ei ole tuntunut vaikealta. Onkohan tämä joku uskovaisten juttu?
ei nappaa ollenkaan, ja musta riitelee pahasti pyhäinpäivän kanssa, kun on samaan aikaan.
myös pahat henget liikkuu ja irvokkaiden naamioiden tarkoitus on karkottaa ne vai miksi luulit että noidat lentelee syksyisin pääsiäisen(jolloin niiden lentely on outoa) lisäksi.
Ei kuulu mun kulttuuriin amerikkalaisten pirujuhlat.
Jos olisin joku mamu, tai palavakatseinen vapaa-ajattelija, vakaumustani ja kulttuuriani kunnioitettaisiin. Täytyypä ruveta kirjoittelemaan hesarin yleisönosastoon. Suvivirsi meni ja halloweeni tuli...
Nyt lapsilleni tuputetaan tätä hommaa täydeltä laidalta kyselemättä. Joo, ja minä saan yötä myöten kasata jotain naamiaisvaatteita.
Joo, tiedän, ei se niin vakavaa, ja kerään niitä krääsiä taas parhaillaan. Yhden vampyyrihampaat hukassa, toiselle on kummituspuku jäänyt liian pieneksi. Paras puku palkitaan !