vaipattomien vauvojen äidit, apua kaivataan!!!
En kaipaa tähän vastauksia ja vinoiluja muilta, ainoastaan niiltä kenellä on kokemusta vauvojen vessahätäviestinnästä.
Eli meillä on 9-kuinen vauva, joka on nyt noin 4 kuukautta ollut lähes 90-prosenttisesti ilman vaippoja. Osaa tosi hyvin ähinällä ilmoittaa milloin pitää päästä potalle.
Ongelmaksi ovat kuitenkin muodostuneet yöt. Vauva ei halua tehdä vaippaan mitään öisinkään ja huutaa kuin syötävä niin kauan kuin vien hänet potalle. Sinne pissaa kyllä ihan heti, mutta itse en saa unta heti näiden vessareissujen jälkeen. Sen verran herään kuitenkin yövaipan (en uskalla jättää pois vaikka useimmat yöt vaippa onkin ihan kuiva vielä aamullakin) ja yökkäreiden riisumisessa ja pukemisessa.
Eli vinkkejä öihin kaipailen. Viime yönä tehtiin 2 pissireissua ja aamulla kauhealla kiireellä kakalle. Ja itse siis antaisin kyllä tosi mielelläni vauvan pissiä vaippaan öisin mutta hän ei suostu vaan karjuu kuin mielipuoli jos ei pääse vessaan. Alan olla aika väsynyt... milloinkohan rakko on lapsella niin suuri, että jaksaa pidättää yön yli? Vinkkejä?
Kommentit (8)
Muistaakseni ainakin Ikeasta saa sellaisia jotka saa auki pelkästään alapäästä.
Pistä vauva yöksi ilman housuja unipussiin niin ei tarvitse riisua.
Muuta vinkkiä en osaa antaa.
kiitos "kivasta" viestistä.
a) en ole vauvaa mihinkään opettanut, kyllä hän tämän ihan itse on oivaltanut.
b) Potta on vessassa joka on ihan makkarin vieressä.
c) vauvalla on jo nukkuessaan pyjamahousut päällä
d) en kysynyt neuvoja juuri sinun kaltaisiltasi, joilla ei ole imeisesti itsellään kokemusta asiasta koska halusin asiallisia neuvoja en vittuilua.
Totta kai on upeaa, jos vauva on ihan itsekseen tullut yökuivaksikin, mutta tosiasia on, että minulla on myös aika vaativainen taapero ja lisäksi pyöritän omaa yritystä tässä samalla. Omista päiväunista on siis turha haaveilla ja jossain välissä pitäisi ehtiä nukkumaankin. Tuntuu vaan, että en jaksa ja tarvitsen neuvoja mitä tehdä.
Kiitos unipussivinkistä, kokeilen sitä. Entä kuinka aikaisin lapset yleensä jaksavat pidättää koko yön?
Siinäpäs pissität.
Vaippoja on käytetty jo kivikaudella. Laitettiin lampaan villaa imemään vauvojen ulosteita, kun eivät osanneet itse kertoa tai pidättää.
Mutta haa, nykyihmisen vauva onkin niin fiksu, ettei noita helpotuksia kaipaa.
harmi ettei ole kokemusta, asia kuitenkin kiinnostaa.
en kyllä tiedä tästä enempää mutta kokeile löytyiskö googlesta.
molemmat pojat olivat reilusti yli vuoden, kun pystyivät nukkumaan koko yön pissaamatta. Huomioi se nesteen juottaminen illalla ja yöllä. Yritä päästä eroon yötissistä tai pullosta mikäli on käytössä.
Meillä oli potta ihan sängyn vieressä eikä niinkään kaukana kuin naapurihuoneessa. Ihan pienenä imetin ja alavartalo ja pojan oli ämpärissä (!), jonne sitten lirautti.
Ehkä kannattaa kysyä ennemmin: http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=55
kuin tältä vauva palstalta. Täällä vain ahdasmieliset Jannicat ja Jennicat keskustelevat.
Itse en kyllä kokenut öitä hankalimmiksi paikoiksi vaan talviautoilut. Herra huusi kuin hyeena pissahätäänsä autossa ja jostain syystä se hätä tuli juuri autossa... raasu.
Jätä ihmeessä ne yövaipat pois jos ei kerta niihin pissi. Vuoraat vain vuoteen sellaiseksi, että siinä on tarpeeksi helposti vaihdettavaa ja pestävää imevää kerrosta ja alimpana vaikka ihan muovi, jotta patja ei vahinkotapauksissa kastu.
Kyllä sä pian opit kuuntelemaan vauvan yöähinätkin niin, että heräät jo ennen karjuntasessiota ja kiltisti kiikutat vauvan vaan potalle. Teet sen teille molemmille niin helpoksi kuin ikinä vaan pystyt!
Vähän voit auttaa asiaa myös sillä, että yrität pissattaa vauvan juuri ennen nukkumaanmenoa ja sitten tietenkin sillä että hivenen rajaat nestemäärää iltasella ja annat kiinteämpää syötävää.
Oi noita aikoja, kuopus on nyt jo lähemmäs 6 v.
Meillä kaverit oli yökuivia jo hyvin varhain. Reilusti alle vuosikkaana, vaikka täysin kuivaksi oppivatkin vasta parin vuoden paikkeilla.
Mitäs jos
a) siirtäisit sen potan makuuhuoneeseen
b) laittaisit vauvalle pyjaman, josta ei tarvitse kuin laskea housut pottareissun ajaksi`?
Ethän sä nyt saatana voi vaatia, että lapsi, jonka olet opettanut vaipattomaski sinun uniesi takia sitten ymmärtäisikin kusta alleen öisin... oikeasti.