Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ja miten lohduttaa?

Vierailija
27.10.2011 |

Lapsellani on koko kouluajan ollut surulliset kaverikuviot... välillä on aikoja, kun kaverin kanssa sujuu, sitten taas näitä pätkiä, kun hänet jätetään täysin yksin. Oma kaveri vedättää välillä pahastikin. Ja kun ei salli vedätettäväksi, jätetään ulos.

Kotona se purkautuu karseina raivonpuuskina lähes mistä syystä tahansa. Heti tajuan, mikä on syynä, mutta lapsen avautumiseen menee päiviä, ennenkuin saa purettua asiaa mitenkään.

Nyt on taas viikko oltu myrskynmerkkeinä ja kotona olemme saaneet taas asiaa puitua ja yritetty keksiä asian sopimismenettelyistä tämän kaverin suhteen... Puihin oli mennyt ja nyt kotona on surullinen ja pettynyt lapsi, miettii, mikä hänessä on vikana, kun ei kelpaa...

Haluaisin jonkin hieman piristävän idean, olisiko kenelläkään vinkkejä?

Kyseessä 4 lk poika ja lähes rahaton äiti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olis unohtaa tuo kaveri kokonaan ja yrittää saada joku muu kaveriksi. Ei teilläpäin ole mitään ilmaisia harrastusmahdollisuuksia, josta hän voisi saada uusia kavereita? Kohta tulee luistelukausi, viet hänet jäälle ja rohkaiset leikkimään luokkakavereiden kanssa.

Muista tukea aina lastasi. Mun tytöllä on 3 hyvää kaveria ja toinen heistä on älytön valehtelia ja toinen kamala pomottaja. Mä olen sanonut suoraan, että esim. kiusaajilla on yleensä tosi huono itsetunto. Valehtelijalla on yleensä tylsä kotielämä ja huono itsetunto ja yrittää pönkittää omaa egoaan sellaisella jne. Annan siis selitykset miksi ihmiset käyttäytyvät tietyllä tavalla ettei lapsi syyttäisi itseään toisten tyhmistä teoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi