Ihmisten käyttäytyminen jumpassa
Olin tänään jumpassa ja alko ihmetyttää muutamat asiat(tai itseasiassa nää ihmetyttää aina, kun käyn jumpassa)
1. Jotkut lähtee jumpasta loppuvenyttelyjen aikana(eli n.5min ennen jumpan loppua)
Tää mua ärsyttää. Miks pitää lähtee ja rikkoo se tunnelma. Venyttelyjen aikana kuuluu rauhallista musaa ja valot sammutetaan ja sit nää eräät hyppii siellä salissa toisten yli viemään käsipainojaan ja mattojaan kaappiin mukamas niin hiljaa. Ensinnäkin, entä jos kaikki lähtis venyttelyjen aikana pois? Ja eikö tosiaan voi odottaa sitä 5 minuuttia. Kyllä me kaikki varmaan haluttas olla ekana siellä pukukopissa, suihkusssa yms. Mun mielestä tollanen käytös on itsekästä ja lapsellista!
2. Löysäily
No tää mua vaan lähinnä ihmetyttää, et miks ihmiset edes tulee jumppaan jos ne ei tee niitä liikkeitä tosissaan. Esim kun treenataan vaikka hauiksia, niin jotkut ei tee niitä liikkeitä vaan pyörittelevät päätään ja ovat niin voipuneen näkösiä että. Ja painot vielä ne kevyimmät mahdolliset :D
3. Pukuhuoneessa itsensä esittely
No, tää ei mua ärsytä, oon vaan pannu merkille...
Joillakin on tapana kuljeskella siellä tunti tolkulla alusvaatteisillaan ja esitellä treenattuaan kroppaa. Siis varmasti on se tarkotus
Et näin :D
Kommentit (75)
monta vuotta käynyt salilla ja ryhmäliikuntatunneilla.
joten jätän sen ilolla väliin ja ehdin suihkuun hyvin ennen sinua. Aika huono keskittymiskykysi, jos häiriinnyt siitä, että vien tavarat paikalleen.
joo mä teidänkin nää tyypit jotka ei venyttele. Ne kävelee kuin puupökkelöt ja tömistelee toisin kuin me kisumaisesti askeltavat notkeat naiset!
ennen jumppaa ja halusi vain aerobiseen osuuteen ja nyt vaan venyttelee kireitä kaulalihaksiaan... tai ei vaan jaksa, kun on niin poikki mutta jaksoi kuitenkin edes lähteä ihmisten ilmoille mistä on ylpeä ja tyytyväinen... tai tai tai..
Ehkä ne patsastelijat pukuhuoneessa on niin onnettomia yksityiselämässään, että vaivalla rakennetun kropan esittely antaa edes jotain tyydytystä, kun kotona kukaan ei kumminkaan huomaa.
Onneks meijän jumpissa nykyään jotkut ohjaajat kieltää ihmisiä lähtemästä ennen tunnin loppua. Ihan oikeen.
Mulla on ainakin joskus vaan niin kiire esim. bussiin, että mieluummin lähden ennen niitä maailman lyhyimpiä ja turhimpia venyttelyjä pois jotta ehdin ennen ryysistä suihkuun tai vaan juoksemaan suoraan sinne dösään.
Pidätkös ap vaan huolen omista asioistasi. Mene eturiviin, sieltä ei kukaan tuu hyppiin sun yli. Aika pienistä saat herneen nenukkiis.
Mulla on ainakin joskus vaan niin kiire esim. bussiin, että mieluummin lähden ennen niitä maailman lyhyimpiä ja turhimpia venyttelyjä pois jotta ehdin ennen ryysistä suihkuun tai vaan juoksemaan suoraan sinne dösään.
Pidätkös ap vaan huolen omista asioistasi. Mene eturiviin, sieltä ei kukaan tuu hyppiin sun yli. Aika pienistä saat herneen nenukkiis.
mees kävellen kotiin, ni tulee vähän hyötyliikuntaa. tai pyörällä. Nykyään pitää aina päsätä joka paikkaan jollain kulkuvälineellä, kun ihmiset on niin laiskoja. Mäkin pyöräilen joka päivä töihin 20km. Ota tyttö hyvä oppia senkin dösän kulkija. toista se oli kuule siilloin ku mä olin nuori. suksin mentiin kouluun ja ruokana siellä oli hernekeitto ilman herneitä...
1. meillä poistuu yleensä vaan ihan pari, ei tyyliin puolet salista. Joten ei juurikaan häiritse, kukaan ei koskaan ole kävellyt naamani yli.
2. Tämä muakin ihmetyttää. Tosin enhän voi aina ihmistä katsomalla tietää, onko hänellä joku rajoittava vamma, onko ollut juuri flunssassa tms. minkä vuoksi ei voi treenata täysillä. Toki vaan tulee väkisinkin välillä sellainen vaikutelma, että joidenkin treeni on AINA sellaista höyhenen heilutusta, treeni on ikään kuin sellaista mummojen taukojumppaa ja tuskin edes hiki tulee.:)
3. tällaisia ei näy siellä missä itse käyn. Mutta en tiedä, haittaisko mua joku itsensä esittelijä. Maailmassa on isompiakin ongelmia.:)
Aaattele jos kaikk ilähtis jumpasta pois 5min ennen loppua, että ehtis suihkuun ennen ryysistä.
Tää elämä on tällästä, että joidenkin ihmisten pitää olla siellä jumpassa loppuun asti, et sun kaltaset itsekkäät ämmät pääsee EKA sinne suihkuun. Siis voi luoja mun on päästävä EKA suihkuun!
Erittäin epäkohteliasta toimintaa sekä ohjaajaa että muita kohtaan, jos niin kiire on miks ei mene aikasemmalle tunnille. Loppuvenyttelyn tarkoitus on venyttää lihas lepopituuteensa, jotta veri kiertää ja kuonat lähtevät liikkeele. Parempi lyhyt venytys kuin ei mitään. Miks te ärhentelette?
Mistä tahansa pitää aina ehtiä ensimmäisenä pois, ettei vain joudu hetkeäkään odottamaan. Elokuvista lähdetään jo ennen kuin valot syttyvät. Itse mieluummin istun vielä hetken ja mietin juuri näkemääni elokuvaa, eikä päällimäisenä ajatuksena ole "milloin täältä pääsee pois". Sama juttu teatterissa, jumpissa, missä vain.
Ihan kuin ihmiset eivät tippaakaan keskittyisi, saati nauttisi tekemisistään, vaan koko ajan miettivät milloin pääsevät lähtemään. Kun on olevinaan koko ajan niin KIIRE!!
Pysähtykääpä välillä nauttimaan siitä mitä teette ilman, että kiirehditte tilanteesta pois. Voisi elämällä olla hiukan enemmän annettavaa.
ennen muita. Tai se inhoaa ryysistä, voi saada siitä vaikka paniikkikohtauksen ja siksi lähtee hiukan ennen pahinta ruuhkaa.
2. meillä kaikilla on erilainen kunto. Toiselle löysäily voi olla ihan kunnon jumppa. Ja päivätkin on erilaisia, joskus sitä ei vaan jaksa vetää täysillä, eikä ole siihen edes mitään tarvetta. Niin ja jumppaankin voi tulla vain jotta pääsee kotoa pois. Niin ja ihmisillä voi myös olla joskus vaivoja joiden vuoksi ei kaikki liikkeet aina onnistu.
3. tuskin ne tuntitolkulla siellä nakuna juoksentelee. Ne ei vaan tajua että sua nakuilu hävettää niin paljon että kummeksut muita jotka uskaltaa nakunakin olla. Eikä ne edes esittele itseään, sä vaan kuvittelet niin.
1. Meidän tunneilla "kiellettiin" poistumasta venyttelyn aikana, jos ei ole juuri oksentamassa ym. Toimi hyvin, loppui lähes kokonaan.
2. Mulla ainakin välillä tulee tosi heikko olo jos käsipainoilla tehdään liikkeitä pään yläpuolella, alkaa pyörryttää. Johtunee jumissaolevista niskoista. Keppijumppa pahin
3. En käytä pukkareita kuin minuutin ajan.
Miten pitää suhtautua jumpissa käyviin miehiin, jotka pukevat alasuojan tiukkojen trikoiden alle?
joten jätän sen ilolla väliin ja ehdin suihkuun hyvin ennen sinua. Aika huono keskittymiskykysi, jos häiriinnyt siitä, että vien tavarat paikalleen.