Kuinka usein peset hiuksesi?
Itse pesen päivittäin ja tuntuu että olen joutunut siihen kierteeseen että hiukset rasvoittuu aina vaan nopeammin ja enemmän! Miten te, jotka pesette esim 3 krt/vko, käytättekö muotoilutuotteita?
Kommentit (39)
Välillä tosin, yleensä viikonloppuisin, menee kolmekin yötä välissä. Joskus harvemmin neljä, mutta silloin on jo ollut jokin syy, etten ole päässyt suihkuun tai ehtinyt siellä pestä hiuksia.
Muotoilutuotteita en käytä, koska en ole vielä ymmärtänyt, milloin pesisin ne pois. :) Vissiin pitäisi silloin käydä hiuspesulla sekä aamulla että illalla ja siihenhän menisi ikuisuus. Näiden kasteleminen, shampoon levittäminen ja huuhtelu vievät mielestäni aika kauan. Ainakin jos kuuntelee puheita 5 minuutin suihkuista. Siinähän ehtii vasta tulla sopivanlämpöistä vettä ja hiukset on saatu läpi asti kasteltua ja ehkä just shampoopullo käteen! :D
jokatoinen päivä. Juuri oli tässä eräänä päivänä ystäväni kanssa aiheesta keskustelua. Minulla on ohuet, lasimaiset ja lyhyehköt ("polkkatukka") hiukset ja ystävälläni on pitkät, paksut ja aika karheat hiukset. Ystäväni ei tarvitse pestä hiuksiaan kuin kerran viikossa ja ne eivät koskaan (!) näytä likaisilta! Olen niin kateellinen, koska monesti omat hiukseni ovat jo toisena päivänä pesun jälkeen niin kamalannäköiset, että joudun pestä ne aiemmin kuin suunnittelin (eli kiireessä aamulla).
Ystäväni mielestä syy tähän eroon on vain siinä, että hän ei käytä mitään hiustuotteita ja ehkä hieman hiuslaadussa, mutta itse olen sitämieltä, että vaikka tuotteet ja hiuslaatu saattavat vaikuttaa vähän, niin se on myös ihan perimässä, että miten usein ne hiukset pitää pestä. Joskus vuosia sitten hiukseni menivät hieman pidempäänkin pesemättä, mutta lapsen syntymän jälkeen ihoni on rasvoittunut paljon ja myöskin joudun pesemään hiukseni useammin.
Ja itse siis käytän hiustuotteita vaihtelevasti, mutta useimmiten ihan vaan hiuslakkaa.
En nyt millään muista shampoon merkkiä. Se ei ole urtekram (jota kans myydään yleisesti luontaistuotekaupoissa) vaan se joku toinen, käsittääkseni kotimainen. Sitä saa ruusushampoona, aloe verana ja monena muunakin eri versiona.
tai oikeammin joka ilta. En saattaisi mennä nukkumaan "likaisella" tukalla. Pysyy tyynyliinatkin puhtaina. Ja muotoilutuotteita käytän päivittäin.
tai joskus joka toinen päivä. Johtuu ihan siitä, että käytän e-pillereitä (diane nova). Samalla kun rasvainen iho ja finnit talttuvat, vähenee hiustenkin rasvaisuus.
ja myönnän myöskin kammoavani pahanhajuisia, likaisia, rasvaisia hiuksia, yök! ihana on kun joka päivä hiukset on puhtaat ja raikkaat..
olen pessyt hiukseni viimeksi viisi päivää sitten, ja pesen ne yleensä kerran viikossa. En todellakaan haise pahalta, vaan hiukseni tuoksuvat hyvältä hoitoaineelta. Työskentelen lasten parissa ja kuulen usein, miten hiukseni tuoksuvat niin hyvältä.
käytän muotoilutuotteita. sellaisia jotka ei "jää tukkaan"
treenaan joka päivä ja tuntuu tyhmältä puunata itsensä suihkussa, jos ei samalla pese hiuksia. Ja onhan ne hiuksetkin ihan hikiset. Joka toinen päivä olis ideaali, johon ehkä joskus pääsen kun en enää treenaa.
Ja jos olen käynyt aamulla suihkussa ja pessyt tukan ja laittanut muotoilutuotteita niin illalla on pakko pestä uudelleen. Kamala kutina ja liisteri! Jos ei ole mitään aineita niin kerta päivässä riittää. Joskus jopa päivä väliä...joskin harvoin. Lyhyehkö tukka ja priimakunnossa.
Eli tuohon shampoottomaan suuntaan oon ollu menossa kesän alusta alkaen. Hiukset tykkää tästä linjasta, mutta ongelma on se, että päänahka tuntuu kaipaavan enemmän hierontaa kuin nyt saa; mä en jaksa pestä vedellä hiuksia joka päivä, koska mun hiuslaatu on luonnonkihara ja hentoinen eli sen kuivuminen kestää tolkun kauan (klimppiintyy kosteana ja imee valtavasti vettä).
Rauhassa kuivuessaa hiuksista tulee upeat, mutta kun ei se oikeen lapsiperheessä onnistu - se rauhassa kuivattelu. Vähän siksi jumituin tännne koneelle, kun oottelen että pörrö kuivuis. Suihkusta nyt kaksi tuntia ja kosteet on vielä.
En käytä muotoilutuotteita enkä kovin usein kuivaajaa tai ilmakiharrinta (kihartimella suoristan mun hiukset).
enkä käytä arkena mitään muotoiluaineita.
Kun sen 2 krt vuodessa käyn ulkona mä kiharran hiukseni + vaahtoa + lakkaa.
Tätä on tehty aika kauan, että olen nyt tässä tilassa. Ystäväni on kampaaja, käy kylässä n 3 kk välein ja aina kehuu hiuksiani. Ovat hyvässä kunnossa, valtaosa on syy siinä että pesen enää näin harvoin.
Kesällä kun tuli käytyä suihkussa päivittäin pesin hiukset vain vedellä. Paitsi kerran viikossa shampoota.
Olin kotiäiti 1,5 v ja sinä aikana aloin venyttää pesua. Töissä ennen äitiyslomaa pesin hiukset ma - pe, eli 5 krt viikossa.
kammoan sitä rasvan ja talin ummehtunutta tuoksua joka tulee sellaisten ihmisten päästä jotka ei pese hiuksia päivittäin. jättävätkö he kasvonsakin pesemättä? entä kainalonsa ja alapäänsä? päänahka hikoaa, rasvoittuu paksun kuontalon alla ja hiuksiin tarttuu pölyä ja likaa ympäristöstä. kuvottaa sellaiset haisulit jotka ei ite älyä haisevansa pahalta.
Voi äklö mitä suttapyttyjä ihmiset ovat! Oks!
pesen shamppoolla ja hoitoaineella noin 2x viikossa. Päänahka voi paremmin kun ei pese liian usein. Vedellä suihkutan päivittäin.
Vinkki: koska shamppoo ja hoitoaine kuluttaa hiusta, ei hiuksia kannata pestä liian usein. Päänahka tottuu liikaan pesemiseen ja rasvottuu nopeammin. Jos pesuvälejä saa pidennettyä niin päänahka ei myöskään easvoitu yhtä nopeasti. Kannattaa pidentää pesuvälejä esimerkisksi keäsällä mökkireissulla. On siellä pesemättä tukan mahd pitkään, vaikka viikon, niin kyllä pesuväli pidenee :)
mutta joskus ei jaksa herätä niin aikaisin ja laitan Kloranen kuivashampoota. Kun kuivashampoota laittaa, niin pärjäisi melkein useammankin päivän hiuksia pesemättä. MUTTA mä rakastan puhtaita ja kiiltäviä hiuksia ja siksi pesen mieluummin kuin puuteroin hiukseni mattamaisiksi ja kiillottomiksi.
Pesen hiukseni ehkäpä 3 kertaa vuodessa ja silti ne näyttävät upeilta aina. En tietenkään käytä mitään muita tuotteita kuin mäntysuopaa.
Pesen hiukseni ehkäpä 3 kertaa vuodessa ja silti ne näyttävät upeilta aina. En tietenkään käytä mitään muita tuotteita kuin mäntysuopaa.
Good for you ;D
Minä olen pessyt hiukseni viimeksi vuonna 1986. Silloin käytin pari tippaa luomuetikkaa. Ja ihan puhtaalta näyttää!
Mulla on tosi paksu tukka enkä kerta kaikkiaan jaksaisi sitä päivittäin pestä. Suosittelen että kun olet lomalla jossain mökillä niin annat hiusten olla muutaman päivän, sitten pystyt varmaankin pesemään joka toinen pv, tai ehkä vielä harvemmin?