Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lahtenyt synnytyssairaalasta aiemmin kotiin?

Vierailija
26.10.2011 |

Asumme ulkomailla, ja taalla normaali kaytanto on, etta kolmantena paivana synnytyksesta lahdetaan kotiin. Muistaakseni Suomessa oli ne samat 3 paivaa. Ajattelin neljannen lapseni kohdalla, etten halua olla niin pitkaan sairaalassa. Jos kaikki menee hyvin eika tule mitaan komplikaatioita, haluaisin lahtea jo vuorokauden kuluttua kotiin. Onko teista av-mammoista kukaan lahtenyt aikaisemmin kotiin, miten meni, miten laakari suhtautui asiaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun toiveestani. Samanlainen tilanne kuin jollain aiemmalla kirjoittajalla, että vauva syntyi lauantaina eikä sunnuntaina päivystäjää vaivattu kotiuttamisella, niin pääsimme lähtemään vasta maanantaina.

Kuopus syntyi 23.50 ja pääsimme seuraavana päivänä puolen päivän aikaa kotiin. Käytiin sitten parin pv:n kuluttua lastenlääkärin vo:lla vauvan "lähtötarkstuksessa".

Nukkuminen 8 hengen huoneessa (4 äitiä ja 4 vauvaa) oli minulle varsin mahdotonta, onneksi vauvat olivat terveitä eikä minulla mitään ongelmia kotiutua.

Vierailija
22/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin Englannissa, ja olin lukenut, että ensisynnyttäjät kotiutuvat 6-24 tunnin kuluttua synnytyksestä. Alkuun se kuulosti hurjalta, mutta kun lapseni syntyi illalla, olin jo aamulla tekemässä lähtöä. Se kuitenkin viipui iltaan, eli lapsi oli noin 22 tuntia kun lähdettiin. Odottelu tuntui iäisyydeltä.

Nyt asun maassa, jossa kuulemma 4 pvää on "lyhyt aika" olla sairaalassa. Mitenköhän maltan lojua siellä, jos ei mitään ihmeempää satu...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmonen syntyi 36+6, oli 2,8kg, ja todella virkeä ja sähäkkä tapaus. Mutta väkisin pidettiin neljä yötä sairaalassa varmuuden vuoksi.

Kahdesta ensimmäisestä pääsin kahden yön jälkeen kotiin. Kenelläkään vauvoista ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Vierailija
24/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva jäi vielä pariksi päivää teholle, josta kotiutui sitten hyvävoimaisena. Kolmosen kanssa palattiin kotiin seuraavana päivänä.

Kummassakin tapauksessa olitiin toivottu poliklinista synnytystä, mutta kakkoselta olin kuumeessa kun synnytin ja vauvan tulehdusarvot oli myös koholla. Kolmonen syntyi vihreästä vedestä, joten se polikliinisuus kaatui siihen. Kannatti kuitenkin pyytää poliklinista synnytystä, koska se kirjattiin papereihin ja mahdollisti nopean kotiutumisen.

Vierailija
25/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokan kanssa vähän alle vuorokauden, kolmannen ja neljännen kanssa lähdin 5-6h synnytyksestä, viidennen synnytin kotona. Kuudes joutui heti synnyttyään lastenosastolle lämpökaappiin saamaan lisähappea + antibioottihoitoon, joten lähdin kotiin ilman vauvaa n. 4h synnytyksestä.

Vierailija
26/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava on tehnyt kaksi poliklinista synnytystä. Ekan lapsen kohdalla lääkäri hieman nikotteli, mut tutulla on niin kova sairaalapelko, et sen takia se onnistui ekankin kohdalla.

Vierailija
27/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vrk taitaa olla alatiesynnyttäneillä semmoinen keskimääräinen aika, moni lähtee 1 vrk:n kuluttuakin. Sektoidut ovat tietenkin pidempään sairaalassa.

Vauvaa ei todella saa sairaalasta mukaansa, jos vauva ei ole kotiutuskunnossa. Mutta jos lastenlääkäri on tarkastanut vauvan ja hyväksi todennut, voi kotiutua jo 6 h synnytyksestä. Jälkitarkastukseen pitää tietenkin sitten tulla sairaalaan, mihin suurin syy on se, että useimmat vauvojen sydänviat alkavat antaa merkkejä vasta 2-3 vrk:n iässä.

T. lastenlääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan