Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lahtenyt synnytyssairaalasta aiemmin kotiin?

Vierailija
26.10.2011 |

Asumme ulkomailla, ja taalla normaali kaytanto on, etta kolmantena paivana synnytyksesta lahdetaan kotiin. Muistaakseni Suomessa oli ne samat 3 paivaa. Ajattelin neljannen lapseni kohdalla, etten halua olla niin pitkaan sairaalassa. Jos kaikki menee hyvin eika tule mitaan komplikaatioita, haluaisin lahtea jo vuorokauden kuluttua kotiin. Onko teista av-mammoista kukaan lahtenyt aikaisemmin kotiin, miten meni, miten laakari suhtautui asiaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki mennyt hyvin äidin ja vauvan osalta. Itse en tätä herkkua kyllä ole riskiraskauksineni päässyt maistamaan.

Vierailija
2/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki mennyt hyvin äidin ja vauvan osalta. Itse en tätä herkkua kyllä ole riskiraskauksineni päässyt maistamaan.

ei kuitenkaan ensisynnyttäjien kohdalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaina yöllä sisään

torstaina aamupäivällä ulos..

Vierailija
4/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli 24h vanha. Lääkäri tarkasti vauvan ja sanoi, että saamme lähteä kotiin koska halusin. Kävimme hoitajan tarkastuksessa 2 päivää myöhemmin.

Vierailija
5/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa tuo polikliininen synnytys eli lähdin sairaalasta vajaan vuorokauden kuluttua. Suorastaan ajettiin pihalle =D Oli nimittäin aika tungos (viikko ennen juhannusta) ja käytävässä oli pari juuri synnyttänyt äitiä odottamassa vuodepaikkaa.

Kakkosen kanssa olin viisi päivää, koska poika veti heti synnyttyään naamaltaan siniseksi ja alkoi kouristella. Syy onneksi löytyi nopeasta synnytyksestä, joka oli käynnistetty. Vauva siis stressaantui.

Minusta on aivan pöljää maata sairaalassa jos oma ja vauvan kunto antaa periksi lähteä jo aikaisemmin.

Vierailija
6/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan pöljää maata sairaalassa jos oma ja vauvan kunto antaa periksi lähteä jo aikaisemmin.

[/quote]

No sitahan minakin meinaan. Viimeksi olin tosi pitkastynyt. Haluan akkia omaan kotiin, omaan sankyyn, omaan suihkuun. Kylla sita vauvaa siellakin voi ihmetella ;)

Vierailija
7/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitahan minakin meinaan. Viimeksi olin tosi pitkastynyt. Haluan akkia omaan kotiin, omaan sankyyn, omaan suihkuun. Kylla sita vauvaa siellakin voi ihmetella ;)

ei taida kieltää lähtemästä, missään maassa.

Vierailija
8/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikahan on "polikliininen synnytys" englanniksi. Tietaako kukaan? Kyllahan se netista loytynee, mutta ajattelin, jos joku suoralta kadelta tietais.

Vierailija
9/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin sanottiin, että pitäisi olla osastolla 6 päivää. 3 päivänä pääsin lähtemään kotiin, koska halusin.

Tokassa synnytykssä toivoin poliklinistä synnytystä, jossa siis kotiin voi lähteä 6 tuntia synnytyksen jälkeen. Muuten olisi onnistunutkin, mutta vauva syntyi vihreästä lapsivedestä, joten jouduimme osastolle. 1.5 vuorokautta oltiin osastolla ja kun todettiin ettei tulehdusarvot nouse, niin päästii kotiin.

Hoitajat ja lääkäri suhtautuivat oikein hyvin, ei mitään ongelmia lähdön suhteen kun kerran äiti ja vauva kunnossa.

Vierailija
10/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaksi lasta kotona odottelemassa ja halusin pois ahtaasta ja meluisesta sairaalatilasta.Lääkärin mielestä mikään ei estänyt kun lapsikin oli ihan ok.

Vierailija
11/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellä laki ei,mutta vauva jää sitten sinne eikä sitä voi kotona ihmetellä.

Vierailija
12/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait ne vauvaa voi äidiltään pois ottaa.

Vierailija
13/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kymmenen maissa sairaalaan, lapsi syntyi klo 11 jälkeen, illalla seiskan maissa kotiin. Lapsi syntyi ilman komplikaatioita eikä minulla ollut esim epiduraalia joka olisi vaatinut seurantaa (vaatiiko se muutenkaan?). Kahden tai kolmen päivän päästä lapsen kanssa synnärille kontrolliin. Sydän ultrattiin koska siinä oli (normaali) sivuääni, josta ei edes mainittu synnytyksen jälkeen vaikka lääkäri sen papereihin toki kirjasi.

Vierailija
14/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden paivan jalkeen, myoskin ulkomailla, jossa myos tapana olla 3 paivaa (ollaankohan samassa maassa ap:n kanssa? ;-)). Ihan hyvin suhtautuivat koska kyseessa oli 2. ja 3. lapseni, imetys sujui hyvin ja vauvan paino oli jo lahtenyt nousuun (se oli muuten ainakin taalla kotiinpaasyn paakriteeri, tietysti silla oletuksella etta seka vauva etta aiti voivat muuten hyvin). Ihmettelivat vahan etten halua olla passattavana sairaalassa pidempaan, siina kaikki. ;-)

Vierailija
15/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden paivan jalkeen, myoskin ulkomailla, jossa myos tapana olla 3 paivaa (ollaankohan samassa maassa ap:n kanssa? ;-)). Ihan hyvin suhtautuivat koska kyseessa oli 2. ja 3. lapseni, imetys sujui hyvin ja vauvan paino oli jo lahtenyt nousuun (se oli muuten ainakin taalla kotiinpaasyn paakriteeri, tietysti silla oletuksella etta seka vauva etta aiti voivat muuten hyvin). Ihmettelivat vahan etten halua olla passattavana sairaalassa pidempaan, siina kaikki. ;-)

Vierailija
16/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoimpa uudelleensynnyttäjää pidetään ainakaan ruuhkaisissa sairaaloissa kolmea päivää jos kaikki kunnossa. Ainakin Taysista "kaikki" lähtivät kesäruuhkien aikaan alle kaksi päivää synnytyksestä ilman että edes itse pyysi päästä pian kotiin.

Vierailija
17/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait ne vauvaa voi äidiltään pois ottaa.

eivätkä anna vauvaa mukaan jos haluavat vielä "tarkkailla".KUn kysyin saisinko lähteä niin sanoivat että saat mutta vauva jää tänne.

Vierailija
18/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin heti kun vain sai lähteä. Vauva syntyi lauantai-iltana ja sunnuntaina ei ollut lääkäriä tekemässä "lähtötarkastuksia". Eli jouduimme odottamaan maanantaiaamuun.

Kammottava paikka koko laitos, ugh....

Vierailija
19/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin perjantaista tiistaihin. Lääkärin olisi halunnut pitää mut sisällä vielä 2 päivää, mutta koska lastenlääkäri antoi vauvalle kotiluvat, niin mä otin hatkat myös :) Kuopus syntyi sektiolla perjantai-iltana ja sunnuntai-aamuna lähdin kotiin. Ei tarvinnut käydä vauvankaan kanssa kontrollissa, kun terkkari tuli kotikäynnille heti tiistaina. Sairaalat on niin hirveitä paikkoja, että mä en voi siellä olla yhtään pidempään kun on pakko. Ja huom. olen itse kätilö :)

Vierailija
20/27 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosen kanssa lähdettiin kotiin 6 tuntia synnytyksen jälkeen. Parin pv päästä piti käydä näytillä. Hyvin sujui kaikki, myös henkilökunnan asenne synnytyspuolella oikein kiva. Kun käytiin näytillä osastolla tuli vähän vinoja katseita muutamalta hoitajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän