Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miehelläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö...

Vierailija
26.10.2011 |

että näin meillä :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on helvettiä!

Vierailija
2/5 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolla epäily

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on 13 vuoden yhteiselon aikana 2 sairaalakeikkaa takana, ekaan toimitettiin vasten tahtoaan, toisella kerralla meni lääkärin suosituksesta itse vapaaehtoisesti hypomania-vaiheessa ja oli osastolla 2,5 vkoa.

Koko ajan ollut työelämässä, syö pienen "ylläpito"annoksen Deprakinea päivittäin. Hänellä masennusta ei juuri koskaan.

On ihan normaali, ihana ihminen, vastuuntuntoinen ja lapsille hyvä isä. Joten mua hänen sairautensa ei juurikaan haittaa.

Tiedän toki, että se voi olla yhtä helvettiä.

Vierailija
4/5 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa miten tämä näkyy miehen käytöksessä?

Vierailija
5/5 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aikana ei ole ollut mitään suurempaa, mutta ennen lapsia oli pitkä sairaalajakso vaikean masennuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi. Ainoa on ehkä että taipuvainen masennukseen (ja tiettyihin huonoihin ajatusmalleihin). Tiedostan kuitenkin asian ja tunnistan pahenevat oireet ja osaan toimia sen mukaan. Minulla on ylläpitoannoksena Sertralin masennusta vastaan. En usko että eroan "tavallisesta" ihmisestä sen kummemmin. Mutta, kaksisuuntainen kun on, eli krooninen tauti, niin ei pidä väheksyä taakkaansa. Jokin elämäntilanne saattaa yhtäkkiää laukaista joko masennuksen tai hypomanian.