Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään samaa. Lapsen ulkonäöstä.

Vierailija
26.10.2011 |

Tyttäreni on kaunis ja aiheuttaa joissain kateutta.

Kaverit ei ota porukkaan, missä myös poikia. Uskon johtuvan siitä, että tyttäreni vie poikien huomion.

Pojat haluaisivat olla tyttäreni kanssa, mutta varsinkin yksi tyttö on sitä vastaan.

Tyttäreni on tämän takia jäänyt yksin aina välillä. Tyttöporukassa ei ongelmaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita kyllä ostelevat ja semmoista, mutta ei luokittele toisiaan ulkonäön mukaan.

16 vuotias on todella kaunis ja suosittu.

Kyllä se usein on sen kauniin käytöksestä johtuvaa, jos ulkopuolelle jää.

Ootko varma, et tyttös kertoo totuuden. Jos onkin vikitellyt toisen omaa. Tai tahallaan vikitellyt poikaa johon ystävä on ihastunut?

Ne teinit kun aina ei totuutta kerro, vaan ovatkin itse väärinkohdeltuja, vaikka asia olisikin aivan päinvastoin.

Vierailija
22/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan alle teini-ikäisillä ei ole vielä käsitystä (tai edes kiinnostusta) siitä kuka porukasta on hyvännäköinen ja kuka ei. Jotain yksittäistä asiaa, esim. pitkiä vaaleita hiuksia tai ihanaa talvitakkia jossa on kimalletta voidaan kadehtia. Ikätovereita rankataan sen mukaan ovatko he kivoja vai ei.

Sun kokemus on ihan puutaheinää. Itsekin ihastuin jo ekalla luokan söpöimpään poikaan. Kuten varmasti aika moni muukin. Ja luokan tyttöjen kanssa puhuttiin kuka on hyvännäköisin yms. Sitten tytöt ihannoivat niitä kauniita laulajia/ näyttelijöitä. Kyllä vaan! Ja sitten yhtenä esimerkkinä eräs koulun kauneimpiin kuuluva tyttö, niin kyllä sitä moni hehkuttaa miten hän on kaunis. t. ap

Teillä on ollut sitten ulkonäkökeskeisempää kuin minun ala-asteaikoinani.

Ehkä sitten niin. Keneen sinä sitten ihastuit, et ainakaan kehenkään söpöön varmaan?

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain vaihtuu kohteet ja hyvä niin, tuossa iässä alkaa herätä kiinnostus toista sukupuolta kohtaan, kuukausi sitten se saattoi olla inhoa.

Ei siinä kauneus tai komeus paljoa merkkaa, tänän kaunis, huomenna taas ei kelpaa ollenkaan.

Lapsetkin muuttuu juuri noiden vuosien aikana tosi paljon, naama venyy ja paukkuu.

Kyllä siinä enemmän luonteenpiirteet vaikuttaa kenen kavereita ollaan, kuin naaman kauneus.

Vierailija
24/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hyökkäätte päälleni, että minä ylistäisin tytölleni, että sinä olet kaikista kaunein yms.

En tiedä olenko koskaan edes sanonut tyttöäni kauniiksi. Voin kehua häntä ihan muuten, mutta ulkonäköasiat olen jättänyt pois.

Ja muutenkin mielestäni asiasta on eksytty aika lailla. Tästä ei ollut kyse.

t. ap

keskustelua avauksellasi?

Vierailija
25/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita kyllä ostelevat ja semmoista, mutta ei luokittele toisiaan ulkonäön mukaan. 16 vuotias on todella kaunis ja suosittu. Kyllä se usein on sen kauniin käytöksestä johtuvaa, jos ulkopuolelle jää. Ootko varma, et tyttös kertoo totuuden. Jos onkin vikitellyt toisen omaa. Tai tahallaan vikitellyt poikaa johon ystävä on ihastunut? Ne teinit kun aina ei totuutta kerro, vaan ovatkin itse väärinkohdeltuja, vaikka asia olisikin aivan päinvastoin.

Tyttöni kyllä kertoi, että tämä hänen kaverinsa (joka välillä syrjii) on ollut yhteen poikaan ihastunut. Poika oli myös tähän tyttöön. Mutta nyt poika oli sanonut, että voisi olla myös tyttööni ihastunut. Ehkä tuo käytös voisi johtua tuosta.

Mutta tyttöni ei taida vielä tuossa iässä vikitellä yhtään ketään, tulee vaan tosi hyvin toimeen poikienkin kanssa.

t ap

Vierailija
26/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on ulkonäkökysymys?

Vierailija
27/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hyökkäätte päälleni, että minä ylistäisin tytölleni, että sinä olet kaikista kaunein yms. En tiedä olenko koskaan edes sanonut tyttöäni kauniiksi. Voin kehua häntä ihan muuten, mutta ulkonäköasiat olen jättänyt pois. Ja muutenkin mielestäni asiasta on eksytty aika lailla. Tästä ei ollut kyse. t. ap

keskustelua avauksellasi?

kehun tytölle, miten kaunis hän on. Minä en edes tiedä saako lastaan kehua kauniiksi. Ettei vaan tulisi ylimielinen tms. Olen siis jättänut ulkonäkö kehut kokonaan pois. Ja se on varma juttu.

Ja joku väitti, että ihastukset menee ja tulee. Ehkä joillain voi ollakin niin. Mutta kyllä ihastus saattaa kestää kauankin, jopa vuosia, vaikka onkin pienemmästä lapsesta kyse.

On myös ihan omaa kokemusta. Toivoisin siis enemmänkin syitä miksi kaveri käyttäytyy niin, että jättää välillä porukasta pois. Vaikka kaikille muille kävisi että tyttöni tulisi porukkaan. Ja miksi vain yksi saa päättää tuosta asiasta, onko olevinaan joku porukan pomo?

t. ap

Vierailija
28/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on ulkonäkökysymys?

kun aiemmin kuulin heidän välisen keskustelun. Joka oli siis aika lailla ulkonäkökeskeinen, siis tämän lapseni kaverin puolelta.

Mutta varma en ole syystä, kun tämä kaveri ei kerro syytä kun lapseni kysyy. Jotain kismaa on kuitenkin pakko olla.

t ap

Vierailija
29/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tyttö välttämättä enää aikuisena ole se porukan kaunein. Varmaan pysyy nättinä, mutta voi olla että pääsee ongelmasta eroon muutaman vuoden sisällä. Näin on käynyt ainakin kaikille oman luokkani aikanaan kauneimmille. Erityisesti jos sattuu tekemään nuorena lapsia.

Vierailija
30/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei monesta tai edes kahdesta. Kuten virheellisesti olen aloitusviestiin kirjoittanut.

Mutta ei tätä kannata varmaan enää vatvoa. Ei sitten johdu mistään kateudesta tms. vaan ihan jostain muusta. En kuitenkaan usko, että johtuu lapseni käytöksestä.

Koska on tosiaan muuten tämän kaverin kanssa useinkin, mutta kun tulee pojat kuvioon, niin sitten taas ei. Mun on erittäin vaikea uskoa, että lapseni olisi mikään keimailija tai vikittelijä. Pojat on hänelle vain kavereita (vaikka nyt sattuu olemaan vähän ihastunut yhteen poikaan, joka ei ole sama mihin hänen kaveri on) Mutta muuten pojat on vähän "yök", ettei halua muuta kuin olla kaveri.

Ja tyttöni tutustui yhteen toisen koulun poikaan, joka lähettelee hänelle nyt "rakkausviestejä", johon tyttöni ei halua edes vastata. Samoin naapurin poika on kertonut ihastuksestaan ja kehuu nätiks ja moni muu. Joten sillälailla tyttöni on aika suosittu poikien keskuudessa. Tuntuu et aika usein joku poika häneen ihastunut. Että varmaan ihan kiva tyttö mulla kun pojat niin ihastuksissaan.

t ap

Vierailija
31/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan alle teini-ikäisillä ei ole vielä käsitystä (tai edes kiinnostusta) siitä kuka porukasta on hyvännäköinen ja kuka ei. Jotain yksittäistä asiaa, esim. pitkiä vaaleita hiuksia tai ihanaa talvitakkia jossa on kimalletta voidaan kadehtia. Ikätovereita rankataan sen mukaan ovatko he kivoja vai ei.

Sun kokemus on ihan puutaheinää. Itsekin ihastuin jo ekalla luokan söpöimpään poikaan. Kuten varmasti aika moni muukin. Ja luokan tyttöjen kanssa puhuttiin kuka on hyvännäköisin yms. Sitten tytöt ihannoivat niitä kauniita laulajia/ näyttelijöitä. Kyllä vaan! Ja sitten yhtenä esimerkkinä eräs koulun kauneimpiin kuuluva tyttö, niin kyllä sitä moni hehkuttaa miten hän on kaunis. t. ap

Ehkä sitten niin. Keneen sinä sitten ihastuit, et ainakaan kehenkään söpöön varmaan?

t. ap

Kiva poika oli esimerkiksi sellainen joka jutteli tyttöjen kanssa ja omasi hauskat jutut, ei kiusannut tyttöjä ja käyttäytyi pojaksi muutenkin asiallisesti tyttöjen seurassa. Hyvännäköisyys ei ollut juttu vielä ala-asteella.

Yläasteella sitten katsottiinkin jo sitä komeinta kollia...

Vierailija
32/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tyttö välttämättä enää aikuisena ole se porukan kaunein. Varmaan pysyy nättinä, mutta voi olla että pääsee ongelmasta eroon muutaman vuoden sisällä. Näin on käynyt ainakin kaikille oman luokkani aikanaan kauneimmille. Erityisesti jos sattuu tekemään nuorena lapsia.

Vähän ehkä kuitenkin pahansuopa viesti. Mulla ei ainakaan ole tuommoista kokemusta, et noin ois käynyt. Mutta toki moni kaunistuu sitten vanhempana. Meikilläkin saa melkein ihmeitä aikaan.

Ja mitä tarkoitat tuolla erityisesti jos saa nuorena lapsia? Vai tarkoitatko lihomista? Mulle on kyllä ihan sama onko lapseni kaunis vai ihan nätti. Mutta ihan tavista ei kyllä lapsestani tule koskaan, se nyt on aika varmaa. Vaikka joitain saattaa tämä vähän ärsyttää. En ymmärrä miksi!

t ap

Vierailija
33/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten niin. Keneen sinä sitten ihastuit, et ainakaan kehenkään söpöön varmaan? t. ap

Kiva poika oli esimerkiksi sellainen joka jutteli tyttöjen kanssa ja omasi hauskat jutut, ei kiusannut tyttöjä ja käyttäytyi pojaksi muutenkin asiallisesti tyttöjen seurassa. Hyvännäköisyys ei ollut juttu vielä ala-asteella. Yläasteella sitten katsottiinkin jo sitä komeinta kollia...

Mutta koska aika moni poika on tyttööni ihastunut, tyttöni on siis aika hauska ja mukava. Ei paha juttu ollenkaan.

t ap

Vierailija
34/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläisiä kommentteja saa lukea aina jos jonkun lapsi on kaunis. Säälittävää!

Vierailija
35/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun luokkani kohdalla (samat tyypit melkein ala-asteelta lukioon) on käynyt niin, että ne luokan kauneimmat ovat nykyisin ihan tavallisen nätin näköisiä, erityisesti jos ovat lihoneet/tehneet lapsia (se tuppaa rupsahduttamaan). Usein lapsena rumat taas ovat aikuisena kauniita. En tiedä miksi. Itse en ole ollut koskaan ruma enkä kaunis.

Vierailija
36/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläisiä kommentteja saa lukea aina jos jonkun lapsi on kaunis. Säälittävää!

eikö tuon kommentin pitäisi olla lohduttava? Ap:n ongelmahan oli se, että tyttö on liian kaunis.

Vierailija
37/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä sanonut, että ap:n lapsi rumentuu iän myötä, sanoin vain ettei se välttämättä aikuisena ole se jota kaikki kääntyy kadulla katsomaan jne (kuten nyt). Siis että varmasti on nätti aikuisenakin, mutta ei välttämättä mitenkään huomiotaherättävä. Eiköhän sellaisellakin ulkonäöllä voi elää onnellisesti.

Vierailija
38/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuota kaveria ärsyttää joku tyttäressäsi, kun ei halua sen olevan likellä silloin kun on paljon porukkaa, eikö niin?

Mikä asia sitten ärsyttää, paha mennä ulkopuolisen sanomaan.

Itse en menisi vannomaan oman kullannuppuni käytöstapojen ja jokahetkisen kiltteyden ja hyväntapaisuuden puolesta, vaikka niin uskonkin ja toivon.

Ihan varmasti osaa olla jonkun mielestä ärsyttävä ja ei niin mukava kun niin haluaa.

Vierailija
39/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuota kaveria ärsyttää joku tyttäressäsi, kun ei halua sen olevan likellä silloin kun on paljon porukkaa, eikö niin? Mikä asia sitten ärsyttää, paha mennä ulkopuolisen sanomaan. Itse en menisi vannomaan oman kullannuppuni käytöstapojen ja jokahetkisen kiltteyden ja hyväntapaisuuden puolesta, vaikka niin uskonkin ja toivon. Ihan varmasti osaa olla jonkun mielestä ärsyttävä ja ei niin mukava kun niin haluaa.

Mutta miksi tämä tyttö ei voi kertoa syytä, vaikka lapseni on sitä kysynyt. Sitten voisi sitä käytöstä vaikka muuttaa jos siitä on kyse.

t ap

Vierailija
40/43 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos mikä toisia tyttöjä harmittaa. Ja harmi kyllä, kateus siitä vaan kasvaa teini-iässä. Halutaan eliminoida se joka on uhka omalle poikasuosiolle. Vesiselvä juttu. Ihme vastauksia täällä, huomaa että kateellisia perusakkoja vastailemassa ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän