Ekaluokkalainen ei tullut kotiin
Vähän jo peloissani olin kun koululaista ei kuulunut. Ei vastannut puhelimeen, poika eikä opettaja. Kävelin koululle asti kun matkalla ei poikaa näkynyt.
Poika olikin jäänyt tekemään läksyjä koululle. Kuulemma oli viides unohdus tässä kuussa.
Vanhempainvartti oli pari viikkoa sitten, eikä siellä mainittu mitään hajamielisyydestä. Reppuvihkossa ei viestiä. Poika itse ei ole unohduksistaan maininnut.
Jäi vähän kurja olo tuosta.
Kommentit (43)
Että ettekö katso yhdessä ekaluokkalaisen kanssa läksyjä?
Kai kuitenkin sanoit opettajalle, että haluaisit tiedon reppuvihkoon unohduksista jatkossa?
Miksi et itse vahdi että lapsesi tekee läksyt ajallaan? Ei ekaluokkalaiselta voi vielä odottaa sitä että muistaisi itsenäisesti läksyjen teon. Meillä vahditaan vielä 3.luokkalaisenkin läksyjen tekemistä, kehotus niiden tekemisestä riittää eikä sitä ennen ole tiedossa mitään muuta kivaa tekemistä.
ohis
Ei tuossa ollut mainintaa että läksyt jää merkitsemättä, siinä sanottiin vain että reissarissa ei ollut viestiä (viestiä unohduksista tai jälki-istunnosta).
niin minkäs teet? tai jos lapsi on unohtanut merkitä läksyn, niin mistä sinä sen tiedät olleen läksynä?
Meillä on viisilapsinen perhe ja vaikka kannustan kaikkia lapsia läksyjen tekoon ja muistutan ja kuulustelen ja tarkistan, niin kyllä minä peräänkuulutan ihan jopa tuolta ekaluokkalaiselta omaa vastuuta jossain määrin.
LÄhinnä nyt ihmettelin sitä, ettei opettajalta tullut mitään viestiä miksi poikaa ei kuulu kotiin.
(okei, pakko mainita, että JOS asia huomataan ajoissa ja koulu on vielä auki)
Luulisi, että ekaluokkalaisten läksyjen merkintää valvotaan jollain lailla koulussa! Monesti ne merkataan ihan vihkoon, josta vanhempien on helppo asia tarkistaa.
Mutta tosiaan, enemmänkin ap:n kannattaisi nyt ottaa yhteys kouluun ja toivoa aktiivisempaa kanssakäymistä vanhempien kesken eikä vain harmistella täällä. Toivottavasti näin tekikin jo heti koululla käydessään!
Kurjaa sulle. Nyt on häikkää yhteydenpidossa ehkäpä puolin ja toisin.
Älä mieti liikaa noiden "täydellisisten" äitien kommentteja.
Jutelkaa open kanssa läksy/koulu/unohdus/reppuvihko jne. jutuista.
Varmasti asiat selviää!
Itsellesi tuli ohis.. Ei tuossa ollut mainintaa että läksyt jää merkitsemättä, siinä sanottiin vain että reissarissa ei ollut viestiä (viestiä unohduksista tai jälki-istunnosta).
ja ihmeteltiin, miksi sitä tekemistä ei vahdita. no miten vahtii, jos ei läksyistä tiedä?
Voin kuvitella, että huolestuit. Paras tapa on olla yhteydessä kouluun. Nyt on monia eri välineitä käytössä, mutta voisit vaikka käydä ihan henkilökohtaisestikin opettajaa tapaamassa.
Tsemppiä sinulle ja lapsellesi!
lapsi tuo ne seuraavana päivänä ja sitten tehdään ne mitkä jäi edellisenä päivänä tekemättä. Jos on samaa ainetta seuraavana ku edellisenäkin päivänä, niin lapsi tekee ne uudet ja vanhat läksyt samalla istumalla. Näin ei jää jälkeen. Meillä opettajalla on myös joka viikon torstai ylimääräistä aikaa ottaa näitä unohtelijoita/sairastelijoita ns. tukiopetukseen.
kun oli niin kiire haukkua ap:ta. Siis eihän lasta voi ilmoittamatta sinne kouluun jättää. Todella outoa toimintaa.
kun oli niin kiire haukkua ap:ta. Siis eihän lasta voi ilmoittamatta sinne kouluun jättää. Todella outoa toimintaa.
Jos lapselle oltiin sanottu, että kertoo kotona asiasta. Mutta lapsipa ei ollutkaan kertonut, kuten ei unohtuneista läksyistäkään?
Ei tässä ap:tä kukaan ole haukkunut, enemmäänkin ihmetelty ap:n ja koulun toimintaa, kun selkeästi ei informaatio kulje!
suurimmalla osalla jäi pointti ihan huomaamatta kun oli niin kiire haukkua ap:ta. Siis eihän lasta voi ilmoittamatta sinne kouluun jättää. Todella outoa toimintaa.
laittaa infoaminen jälki-istunnosta lapsen harteille, joka on sen hajamielisyyden takia siellä jälkkärissä! Huoh.
Mun työkaveri lähti kesken päivän viime viikolla, kun niiden tyttö ei vastannut puhelimeen. Sekin oli jossain tukiopetuksessa/läksyryhmässä, johon opettaja oli käskenyt jäädä. Pieni ei sitten hoksannut normaaliin tapaan soittaa äidille, vaan oli ajatellut soittaa vasta sitten, kun oikeasti lähtee koulun ovesta ulos kävelemään kotiinpäin.
Ihan sama onko läksyt tässä tapuksesa tehty vai ei, vaan että lapsi oli turvassa, eikä mitään ollut sattunut.
Kysyn ihan mielenkiinnosta. Minulla ekaluokkalainen. Olemme myös juuri olleet vanhempainvartissa ja olen apn tavoin uskossa, että kaikki kunnossa. Olisi kyllä todella outoa jos yhtenä päivänä tyttö vain jäisi tulematta koulusta ja olisi jälkkärissä :O
olet oikeassa ja olenkin todella helpottunut. Emme asu missään pikkukylässä ja muutenkin välillä huolestuttaa nuo koulumatkat..
ap
Taas yksi positiivinen puoli, ettei ekaluokkalaisellamme ole vieä puhelinta.
Viisi unohdusta on voinut tulla parissakin viikossa. Meille taitaa olla laista ope, kun ei joka unohduksesta reissariin laita, vasta sitten, kun on tullut kuusi ja ilmoittaa tosin etukäteen, milloin jäädään läksyjä tekemään.
Mitä kaikkea ehdit kuvittelemaan, että lapsellesi olisi voinut sattua?
Ei ekaluokkalaiselta voi vielä odottaa sitä että muistaisi itsenäisesti läksyjen teon. Meillä vahditaan vielä 3.luokkalaisenkin läksyjen tekemistä, kehotus niiden tekemisestä riittää eikä sitä ennen ole tiedossa mitään muuta kivaa tekemistä.