Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mä löysin ihan täydellisen työpaikan!!

Vierailija
26.10.2011 |

Surffailin MOL.fi:n sivuilla ja eikö siel nyt sitten ollut täydellinen työpaikka mulle...

Mä hain sitä, mutta nyt mietin että JOS saisin sen niin uskaltaisinko lähteä mukavasta ja helposta duunista haastavampaan ja vaativampaan?

Onko teistä aivan kohtuutonta pyytää heti täydet lomat, en nimittäin jaksaisi millään alkaa olemaan ensi kesää duunissa..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä lomaa esim. 3-4 viikkoa (eli kesäloma, mutta ei talvilomaa)

Vierailija
2/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi saada palkallistakin lomaa, mutta en pyytäisi täysi, vaan just esim. 3 viikkoa.

Palkatonta voit ehkä saada, mutta et palkallista lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi saada palkallistakin lomaa, mutta en pyytäisi täysi, vaan just esim. 3 viikkoa.

Palkatonta voit ehkä saada, mutta et palkallista lomaa.

Huonompi työehtosopimus ! Voit unohtaa palkalliset ylityöt kokonaan...

Vierailija
4/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän sääntö kuin poikkeus. Minun ei ainakaan ole tarvinnut yli 10 vuoteen tinkiä lomista, vaikka olen vaihtanut työpaikkaa kolme kertaa näiden vuosien aikana. Näin siis yksityisellä puolella, julkinen sektori on asia erikseen.

Vierailija
5/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän sääntö kuin poikkeus. Minun ei ainakaan ole tarvinnut yli 10 vuoteen tinkiä lomista, vaikka olen vaihtanut työpaikkaa kolme kertaa näiden vuosien aikana. Näin siis yksityisellä puolella, julkinen sektori on asia erikseen.

Uusi työntekijä nimenomaan on töissä muiden lomaillessa, koska uudelle työntekijälle ei ole ehtinyt kertyä paljon lomia. Kertyneet päivät toki saa pitää. Palkallisia lomia bonuksena saavat neuvoteltua työsopimuksiinsa ainoastaan todelliset erikoiset asiantuntijat ja johtajat.

Vierailija
6/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työntekijä nimenomaan on töissä muiden lomaillessa, koska uudelle työntekijälle ei ole ehtinyt kertyä paljon lomia. Kertyneet päivät toki saa pitää. Palkallisia lomia bonuksena saavat neuvoteltua työsopimuksiinsa ainoastaan todelliset erikoiset asiantuntijat ja johtajat.

se on meidän talossa mahdollistettu ja kirjataan ihan työsopimukseen työnantajan aloitteesta. Näin meillä It-alalla isossa firmassa.

Vierailija
7/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on meidän talossa mahdollistettu ja kirjataan ihan työsopimukseen työnantajan aloitteesta. Näin meillä It-alalla isossa firmassa.

Vierailija
8/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun sijaiset (hoitovapaiden aikana) ovat todellakin istuneet heinäkuut peukaloitaan pyöritellen töissä yksinään, koska lomia ei ole kertynyt. Ja ylempi toimihenkilö päällikkö-nimikkeellä täällä terve. Lomarahoja ovat sitten vaihdelleet, niin ovat saaneet jotain vapaata sentään.

Vierailija
10/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo täysien lomien saaminen heti työsuhteen alusta alkaen on normaali käytäntö? Itsekin työskentelen IT-alalla, eikä viimeksi työpaikkaa vaihtaessani tarvinnut edes itse pyytää niitä lomia, vaan työnantajan edustaja sanoi heti palkkaneuvotteluiden yhteydessä, että "täydet lomathan sä tietenkin voit pitää heti alusta alkaen, sehän on selvä." Lomarahojahan ei makseta kuin niistä oikeasti kertyneistä lomista, mutta nehän ovat muutenkin "extraa".

T. Se 10 vuotta täysistä lomista nauttinut

Vierailija
11/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä saanut palkallista lomaa, olen ehkä huono neuvottelija. Mutta samaan aikaan palkattiin myös uusi esimieheni eikä hänkään saanut palkallista lomaa, mutta ehkä hänkin on huono neuvottelija. Palkatonta lomaa toki pidimme kumpikin. Ja asiantuntijatehtävissä olen, siis en millään taulukkopalkalla, jos tällä on jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
12/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä saanut palkallista lomaa, olen ehkä huono neuvottelija. Mutta samaan aikaan palkattiin myös uusi esimieheni eikä hänkään saanut palkallista lomaa, mutta ehkä hänkin on huono neuvottelija. Palkatonta lomaa toki pidimme kumpikin. Ja asiantuntijatehtävissä olen, siis en millään taulukkopalkalla, jos tällä on jotain tekemistä asian kanssa.

toki kertyä heti ensimmäisestä työssolokuukaudesta, mutta nehän saa pitää vasta ensi vuonna.

Vierailija
13/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vinkkejä tavallisen toimistotyöntekijän näkökulmasta. Työkokemusta n. 12 vuotta ja koulutusta löytyy ihan tarpeeksi.

Vierailija
14/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydet lomat tai muutaman viikon palkallisen kesäloman työsuhteen alussa. Ja ylempi toimihenkilö olen, eikä palkattomia ylitöitä ole koskaan tarvinnut tehdä.

Mutta onnistuuko lomista neuvotteleminen riippuu kovasti alasta, työtehtävistä + siitä, kuinka vahvoilla hakija on. Jos tietää, että on juuri se henkilö, joka paikkaan halutaan (pidemmäksikin aikaa), voi tosiaan saada jopa täydet lomat.

Vierailija
15/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa, kun sinulta kysytään palkkatoivetta, tai muuten neuvotellaan palkasta ja mahdollisista työsuhde-eduista.

Antakaa vinkkejä tavallisen toimistotyöntekijän näkökulmasta. Työkokemusta n. 12 vuotta ja koulutusta löytyy ihan tarpeeksi.

Vierailija
16/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta kannattaa neuvotella siinä vaiheessa kun menee allekirjoittamaan työsopimusta. Siinä vaiheessa valinta on jo tehty eikä sitä muuteta sen vuoksi, että työntekijä tahtoo lomat.

Minulla oli tarkoitus tehdä noin, mutta kun menin allekirjoittamaan sopparia, se olikin valmiiksi kirjoitettu eikä paikalla (poikkeuksellisesti) ollut henkilöstöosaston edustajaa eikä sitä esimiestä, joka minut palkkasi (eikä uutta esimiestäni, koska hänet palkattiin samaan aikaan), vaan vain yksi ylempi johtaja. En sitten siinä osannut neuvotella asiaa ja sen vuoksi sain vain sitä palkatonta lomaa.

t: se toukokuussa työtä vaihtanut

Vierailija
17/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä tilanteessa, kun olet tullut valituksi ja menet neuvottelemaan käytännön asioista.

siinä vaiheessa, kun sinulta kysytään palkkatoivetta, tai muuten neuvotellaan palkasta ja mahdollisista työsuhde-eduista.